Εκλεπτυσμένο…
Η Renault συνεχίζοντας την αναβάθμιση των μοντέλων της, πέρασε πρόσφατα από ένα εκτεταμένο facelift το εξαιρετικά δημοφιλές Clio, προσδίδοντας του νέα εμφάνιση, αναθεωρημένη γκάμα κινητήρων και επιπλέον εξοπλισμό, με αποτέλεσμα πλέον να εμφανίζεται πιο εκλεπτυσμένο και φρέσκο, με σκοπό την διατήρηση της πρωτοκαθεδρίας στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία Β, αυτή των σουπερμίνι.
Το δοκιμάζουμε στην πλέον «ιδανική» έκδοση διπλού καυσίμου, που μ’ ένα γέμισμα «βγάζει» περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα…
Το Clio είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα ονόματα στον κόσμο του αυτοκινήτου και το μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της Renault, τόσο εντός συνόρων, όσο και εκτός αυτών.
Είναι συνώνυμο των μικρών σουπερμίνι και μέσα από πέντε γενιές (από το 1990) έχει καταφέρει να «χαρίσει» περισσότερες από 16 εκατ. πωλήσεις στον Γάλλο κατασκευαστή, με τις σχεδόν 900.000 εξ’ αυτών να έρχονται από την τελευταία -πέμπτη- γενιά (που παρουσιάστηκε το 2019), ενώ χαρακτηριστικό της επιτυχίας, είναι και το γεγονός ότι μετά από τέσσερα χρόνια στην αγορά, κατάφερε να πουλήσει μόνο το 2023 περισσότερες από 200.000 μονάδες (201.604 για την ακρίβεια) και να γίνει το 4ο πιο καλοπουλημένο μοντέλο της Ευρώπης.
Όπως αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς, το Clio αποτελεί το «δυνατό χαρτί» της Renault στη μάχη των πωλήσεων και όπως φαίνεται από την πορεία του τη χρονιά που πέρασε, μάλλον δεν ήταν αναγκαία μια ανανέωση για να τονωθούν οι πωλήσεις. Ωστόσο, η Renault θέλοντας να μην αφήσει χώρο στον ανταγωνισμό, προέβει σε μια ανανέωση μέσης ζωής και έτσι το γαλλικό σουπερμίνι διατίθεται πλέον με νέα εμφάνιση, περισσότερη ποιότητα στο εσωτερικό, αναβαθμισμένη γκάμα κινητήρων και μια νέα έκδοση για την κορυφή της γκάμας, με την ονομασία Esprit Alpine.
Εν αρχή η εμφάνιση…
Αναμφίβολα η μεγαλύτερη αλλαγή του «νέου» Clio εντοπίζεται στην εξωτερική εμφάνιση, η οποία έχει τροποποιηθεί τόσο εμπρός, όσο και πίσω, με σκοπό το γαλλικό σουπερμίνι να φρεσκαριστεί και να συμβαδίζει πλέον με τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας.
Για να επιτευχθεί αυτό, η Renault άλλαξε την κυψελωτή μάσκα εμπρός, τον προφυλακτήρα και τα φώτα, με σκοπό την επίτευξη μιας νέας φωτεινής υπογραφής, ενώ αντικατέστησε και το σήμα στην γρίλια με το νέο της εταιρείας, το οποίο έκανε την εμφάνισή του για πρώτη φορά στο C-SUV της εταιρείας, το Austral.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δοκιμή: Renault Austral 1.3 MHEV 160 HP
Μάλιστα, τα κύρια φωτιστικά σώματα εμπρός είναι τεχνολογίας full-LED σε όλες τις εκδόσεις, τη στιγμή που τα ημέρας (επίσης LED) σχηματίζουν νοητά ένα μέρος του ρόμβου, που αποτελεί διαχρονικά το σήμα της εταιρείας.
Αντίστοιχα νέα είναι και τα φώτα του πίσω μέρους, με το κόκκινο φόντο του προ-facelift μοντέλου να έχει δώσει τη θέση του σε ένα σκουρόχρομο, που σε συνδυασμό με τα διάφανα κρύσταλλα που το περιβάλλουν, κάνουν ευκόλως αναγνωρίσιμο το νέο μοντέλο από πίσω και σε συνδυασμό με τον -επίσης- νέο προφυλακτήρα με τον χαμηλότερο διαχύτη και το νέο σήμα της εταιρείας, διαμορφώνουν μια ανανεωμένη εμφάνιση.
Χωρίς σχεδιαστικές αλλαγές…
Το εσωτερικό τώρα, με την σειρά του, δεν παρουσιάζει σχεδιαστικές αλλαγές σε σχέση με το Clio της πέμπτης γενιάς που γνωρίσαμε παλαιότερα και η μόνη διαφοροποίηση σε επίπεδο εμφάνισης «έρχεται» από το τιμόνι, στο οποίο πλέον φιλοξενείται το νέο σήμα της εταιρείας.
Από εκεί και έπειτα όλα είναι ίδια, αλλά έχει αναβαθμιστεί αισθητά η ποιότητα, με το αυτοκίνητο της δοκιμής να έχει εσωτερικό φωτισμό περιμετρικά του επιλογέα ταχυτήτων και μεγάλο μέρος του ταμπλό να είναι επενδυμένο με οικολογικό ύφασμα, που με τη σειρά του ομορφαίνει τη συμβίωση στο εσωτερικό.
Όσο για την εφαρμογή της τεχνολογίας, η κύρια οθόνη του infotainment είναι πάλι 7 ιντσών στις χαμηλότερες εκδόσεις (όπως το αυτοκίνητο δοκιμής) και 9,3 ίντσες σε μορφή τάμπλετ στις υψηλότερες, τη στιγμή που σε κάθε περίπτωση συνδυάζεται με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων, είτε 7, είτε 10 ιντσών, αναλόγως έκδοσης.
Ο τελευταίος μάλιστα (10 ιντσών στο αυτοκίνητο δοκιμής) διακρίνεται για την ευκρίνεια και την πληροφόρηση που παρέχει, αφού απεικονίζει πέρα από τις πληροφορίες του αυτοκινήτου, τον χάρτη του Navi, τα σήματα του οδικού δικτύου, κ.α., ενώ ευχάριστη έκπληξη αποτελεί η ένδειξη του διαθέσιμου καυσίμου τόσο σε επίπεδο βενζίνης, όσο και υγραερίου (LPG), με την αυτονομία του καθενός ξεχωριστά.
Αυτό μάλιστα κάνει τον δεύτερο -και κακόγουστο (σαν after market μοιάζει)- δείκτη του LPG στο αριστερό μέρος του ταμπλό πρακτικά αχρείαστο, αφού είναι μηδαμινές οι πιθανότητες που ο οδηγός θα προβεί εκεί για την ενημέρωσή του σχετικά με το υπόλοιπο του υγραερίου.
Από άποψη χώρων, οι εμπρός επιβάτες λόγω της μεγάλης και ελαφρώς στραμμένης -προς τα δεξιά- κονσόλας έχουν λίγο περιορισμένο πλάτος για τα πόδια τους (ειδικά αν αυτοί τρώνε όλο το φαγητό τους!), αλλά κάθονται σε αρκετά αναπαυτικά -και με καλή στήριξη- καθίσματα, ενώ οι πίσω, αφότου ξεπεράσουν το μικρό άνοιγμα των θυρών, έχουν έναν επαρκή χώρο για το κεφάλι και τα πόδια τους, τη στιγμή που ο χώρος αποσκευών δεν τροποποιείται σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Clio. Κι αυτό γιατί η δεξαμενή του υγραερίου είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα του πορτ-μπαγκάζ (αντί ρεζέρβας), με αποτέλεσμα και στην έκδοση LPG η χωρητικότητα να είναι 391 λίτρα με όρθια την πλάτη των πίσω καθισμάτων και 1069 λίτρα με την αναδίπλωση αυτής.
Η εναλλακτική προσέγγιση…
Μπορεί πλέον η Ευρώπη να βλέπει τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα «όπως ο διάολος το λιβάνι» στο βωμό της ευρείας διάδοσης της ηλεκτροκίνησης, αλλά δεν πρέπει -με τη σειρά μας- να παραβλέπουμε το γεγονός ότι υπάρχουν συνάθρωποί μας που διανύουν πολλά χιλιόμετρα σε καθημερινή βάση και ο συνεχής ανεφοδιασμός μάλλον δεν είναι στις αγαπημένες τους συνήθειες.
Γι’ αυτούς λοιπόν η Renault προσφέρει το Clio (εκτός από βενζινοκίνητο, πετρελαιοκίνητο και υβριδικό) και σε μια έκδοση διπλού καυσίμου (Βενζίνη – LPG), ως μία εναλλακτική προσέγγιση, που σύμφωνα με την ίδια μπορεί να διανύσει περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα, «στόχος» που όπως θα δούμε παρακάτω επιτυγχάνεται αρκετά εύκολα…
Βάση σ’ αυτήν την έκδοση, είναι ένας τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 999 κ.εκ. που έχει τη δυνατότητα να καταναλώνει είτε βενζίνη, είτε υγραέριο, χωρίς κάποια ενέργεια από τον οδηγό (στην ουσία καταναλώνει το υγραέριο και όταν τελειώσει αυτό, μεταβαίνει αυτόματα στην βενζίνη), ενώ συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.
Ο συνδυασμός αυτός αποδίδει 100 ίππους ισχύος στις 5.000 σ.α.λ. (90 ίππους με χρήση βενζίνης) και 170 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ. (160 Nm με χρήση βενζίνης), ενώ ταυτόχρονα επιδεικνύει και εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου.
Αναφορικά με αυτήν, η Renault ανακοινώνει 5,5 λίτρα/100χλμ. όταν το αυτοκίνητο κινείται με βενζίνη και 7,0 λίτρα/100χλμ. όταν κινείται με υγραέριο, σε μικτή χρήση πάντα. Νούμερα που δεν απέχουν πολύ από τα δικά μας, αφού εμείς στην αντίστοιχη χρήση μετρήσαμε 6,0 λίτρα/100χλμ. με την βενζίνη και 7,4 λίτρα/100χλμ. με το υγραέριο!
Όλα αυτά σε συνδυασμό με τις δύο δεξαμενές καυσίμου (39 λίτρα για την βενζίνη και 32 λίτρα για το υγραέριο) μας έδωσαν τη δυνατότητα να ξεπεράσουμε τα 1.000 χλμ. μ’ ένα γέμισμα (και των δύο δεξαμενών) κατά την εβδομάδα της συμβίωσής μας με το αυτοκίνητο, παραδίδοντάς το τελικά πίσω στην αντιπροσωπεία με άδεια τη δεξαμενή υγραερίου και σχεδόν άδεια την αντίστοιχη της βενζίνης και το trip computer «σταματημένο» στο -εντυπωσιακό- νούμερο των 1.064 χιλιομέτρων!
Βέβαια, για να μπορεί το Clio LPG να πετυχαίνει αυτή την εντυπωσιακή οικονομία και κατ’ επέκταση αυτονομία, η Renault έχει μακρύνει αρκετά τις σχέσεις του κιβωτίου, με αποτέλεσμα στις χαμηλές στροφές ο κινητήρας να δείχνει λίγο νωχελικός στην απόκρισή του και να απαιτεί από τον οδηγό την επιλογή μικρότερης σχέσης από το κάπως «ελαστικό» κιβώτιο, ώστε να μπορέσει ο κινητήρας να ανταπεξέλθει στις -ως επί των πλείστων- εντός πόλεως μετακινήσεις.
Από εκεί και έπειτα όμως κι όσο ανεβαίνει ο ρυθμός, το Clio αποδεικνύεται αρκετά «ψυχωμένο», με τον οδηγό να μην καταλαβαίνει εύκολα τη διαφορά μεταξύ της χρήσης βενζίνης ή υγραερίου, ενώ πλαίσιο, ανάρτηση και τιμόνι λειτουργούν υποδειγματικά, υπενθυμίζοντάς σου ότι αυτό το σουπερμίνι είναι ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά της κατηγορίας.
Στον δικό του δρόμο…
Σε μια εποχή που όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες -ελέω της ευρωπαϊκής νομοθεσίας- «ποντάρουν» τα πάντα στην ηλεκτροκίνηση, η Renault εκτός από τις προτάσεις που συμβαδίζουν με την παραπάνω λογική, έχει διατηρήσει στην γκάμα της και την έκδοση διπλού καυσίμου του Clio, η οποία δείχνει πως είναι και ο ιδανικός σύμμαχος για να καταπολεμήσει κανείς την ακρίβεια των καυσίμων που επικρατεί στις μέρες μας, αφού είναι οικονομικό -με την τιμή του υγραερίου να βρίσκεται πάντα αρκετά χαμηλότερα απ’ αυτή της βενζίνης- και παρέχει μια συνδυαστική αυτονομία που ξεπερνάει ακόμα και τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της κατηγορίας, με αποτέλεσμα να αναδεικνύεται ο ιδανικός «σύμμαχος» για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων.
Ένας «σύμμαχος» μάλιστα που εκτός από την οικονομία χρήσης, διακρίνεται και για την οικονομία κτήσης, αφού η ελληνική αντιπροσωπεία της Renault διαθέτει το νέο Clio με άκρως δελεαστικές τιμές στην αγορά, που ξεκινούν από τις 20.570 ευρώ για την βενζινοκίνητη έκδοση 1.0 TCe των 90 ίππων, τη στιγμή που η «βασική» έκδοση (evolution) διπλού καυσίμου κοστίζει 21.870 ευρώ και περιλαμβάνει κυριολεκτικά τα πάντα (σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης, αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, σύστημα διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου, αυτόματα φώτα, e-call, cruise control, speed limiter, κ.α).
Όλα αυτά σε συνδυασμό με την ανανεωμένη εμφάνιση, την αυξημένη ποιότητα στο εσωτερικό και την καλή οδηγική συμπεριφορά, κάνουν το Clio να παραμένει ακόμα ένα από τα καλύτερα σουπερμίνι της αγοράς και αντίστοιχα μία από τις πιο αξιόλογες προτάσεις, που πρέπει να συμπεριλαμβάνεται σε κάθε λίστα υποψήφιου αγοραστή, που αναζητεί ένα μοντέλο της κατηγορίας Β.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
1.0 TCe
|
Καύσιμο |
Βενζίνη + Υγραέριο
|
Χωρητικότητα(κ.εκ.) | 999 |
Κύλινδροι |
3 σε σειρά
|
Βαλβίδες | 12 |
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) |
90/5000 (Βενζίνη) – 100/5000 (LPG)
|
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) |
160/3750 (Βενζίνη) – 170/3500 (LPG)
|
Θέση |
Εμπρός, εγκάρσια
|
Τροφοδοσία |
Έμμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότηση
|
Εκκεντροφόροι | 2ΕΕΚ |
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.) |
72,2 x 81,3
|
Σχέση συμπίεσης |
10,5:1
|
Κιλά/ίππο | 11,4 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
|
Πίσω |
Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
|
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι 258×22 χλστ.
|
Πίσω |
Ταμπούρα 8 ιντσών
|
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα |
Κρεμαγιέρα
|
Υποβοήθηση |
Ηλεκτρική
|
Στροφές τιμονιού | 2,7 |
Διάμετρος στροφής(μέτρα) | 10,4 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση |
Στους εμπρός τροχούς
|
Κιβώτιο |
Μηχανικό 6 σχέσεων
|
Σχέση μετάδοσης 1η | 15.81 |
Σχέση μετάδοσης 2η | 9.33 |
Σχέση μετάδοσης 3η | 6.10 |
Σχέση μετάδοσης 4η | 4.31 |
Σχέση μετάδοσης 5η | 3.30 |
Σχέση μετάδοσης 6η | 2.61 |
Σχέση μετάδοσης 7η | – |
Σχέση μετάδοσης 8η | – |
όπισθεν | – |
Τελική σχέση μετάδοσης | – |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση |
16×6,5J
|
Υλικό |
Αλουμίνιο
|
Τύπος ελαστικών |
Continental EcoContact 6
|
Διάσταση ελαστικών |
195/55 R16
|
Ρεζέρβα |
Κιτ επισκευής
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) |
4053x1798x1440
|
Μεταξόνιο(χλστ.) | 2583 |
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) | 1518 |
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) | 1506 |
Βάρος(κιλά) | 1156 |
Χώρος αποσκευών(λίτρα) |
391 – 1069
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) |
12,5 (Βενζίνη) – 11,8 (LPG)
|
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 174 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή |
5,4 – 5,5 (Βενζίνη) / 7,0 – 7,1 (LPG)
|
Μέση τιμή δοκιμής |
6,0 (Βενζίνη) – 7,4 (LPG)
|
Μέγιστη τιμή δοκιμής |
7,8 (Βενζίνη) – 9,4 (LPG)
|
Ελάχιστη τιμή δοκιμής |
5,4 (Βενζίνη) – 6,6 (LPG)
|
Αυτονομία(χλμ.) | 1064 |
Ρεζερβουάρ(λίτρα) |
39 (Βενζίνη) + 32 (LPG)
|
Εκπομπή CO2 |
122 – 123 (Βενζίνη) / 108 – 109 (LPG)
|
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης |
20.570
|
Αυτοκίνητου δοκιμής |
22.770
|