full screen background image
Search
Τρίτη 18 Σεπτέμβριος 2018
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Seat Ibiza 1.0 TSI 95HP…

Πυρπόληση!

Η Seat έβαλε στόχο την κορυφή της κατηγορίας Β και εξοπλίζει το χρυσό παιδί της με κάθε σύγχρονη αρετή, ώστε να κυριαρχήσει στα σουπερμίνι και να ανάψει φωτιές στον ανταγωνισμό!

Το σπίρτο…

…αναμφίβολα είναι το όνομα που για την ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι κάτι παραπάνω από ένα blue chip, αφού από το 1984 που το χρησιμοποίησε -για πρώτη φορά- για να περιγράψει το μικρό της τότε μοντέλο και μέχρι σήμερα έχει πουλήσει περισσότερα από 5,4 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως, μέσα από τέσσερις διαφορετικές γενιές.

Πλέον, το ισπανικό σουπερμίνι διανύει την πέμπτη γενιά του και έρχεται με τεχνολογικές και μηχανικές αναβαθμίσεις τόσο για να κερδίσει το δικό του κομμάτι στην αγορά και να συνεχίσει την επιτυχία, όσο και για να πρωτοστατήσει στη μικρή κατηγορία.

Η χρήση της ολοκαίνουριας πλατφόρμας MQB A0, χάρη στην ευελιξία της, έδωσε τη δυνατότητα στους μηχανικούς να αυξήσουν το μεταξόνιο και το πλάτος (κατά 87 χλστ.), με αποτέλεσμα να ανεβαίνει τόσο η σταθερότητα του αυτοκινήτου, όσο και ο διαθέσιμος χώρος για επιβάτες και αποσκευές στο εσωτερικό, ενώ ταυτόχρονα αλλάζει και η εικόνα, με το νέο μοντέλο να δείχνει αρκετά πιο δυναμικό.

Κοινό μέτωπο!

Στην εξωτερική εμφάνιση, οι αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν είναι εμφανείς, ενώ ιδιαίτερα στο μπροστινό μέρος θυμίζει το μεγαλύτερο αδερφό, το Leon.

Όπως σε εκείνο, έτσι και στο νέο Ibiza υπάρχουν τριγωνικοί Full LED προβολείς και έχουν φύγει τελείως οι καμπύλες, με τη θέση τους να έχουν πάρει οι οξείες ακμές, που δημιουργούν ένα ιδιαίτερα επιθετικό προφίλ.

Σε αυτό συντελεί φυσικά το αυξημένο πλάτος και τα νεύρα σε καπό και πλαϊνά, που σε κάνουν να προσπερνάς εύκολα το γεγονός ότι το νέο ισπανικό σουπερμίνι διατίθεται αποκλειστικά σε πεντάθυρο αμάξωμα.

Οι επιπτώσεις…

Η αύξηση του μεταξονίου και του πλάτους έχουν και άμεσες επιπτώσεις και στο εσωτερικό, όπου σε αυτό θα ταξιδέψουν με περίσσια άνεση τέσσερα άτομα.

Αυτά έχουν αρκετά περισσότερο χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια τους σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ έχουν στη διάθεσή τους και ένα μεγάλο χώρο αποσκευών (355 λίτρα), που αποτελεί την κορυφή της κατηγορίας και θυμίζει αντίστοιχους χώρους αποσκευών μεγαλύτερων μοντέλων.

Παράλληλα, το εσωτερικό έχει αποτάξει και τη μουντή εικόνα του παρελθόντος αφού πλέον υπάρχουν διάφοροι «ζωντανοί» χρωματισμοί, με την εικόνα να ολοκληρώνεται από μια οθόνη αφής 8 ιντσών (5 στη βασική έκδοση) που βρίσκεται στην κορυφή του ταμπλό.

Το τελευταίο, όπως και οι πόρτες, είναι επενδυμένες με σκληρά πλαστικά που χάρη στην καλή συναρμογή μεταξύ τους, δημιουργούν ένα ποιοτικό -αλλά όχι κορυφαίο- αποτέλεσμα.

Με τον «μικρό» 1.000άρη TSI…

Η γκάμα των κινητήρων που εφοδιάζεται το νέο Ibiza είναι αρκετά μεγάλη καθώς περιλαμβάνει από βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα σύνολα, μέχρι και έκδοση φυσικού αερίου.

Στην περίπτωση του λευκού Ibiza που βλέπετε στις φωτογραφίες, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον «μικρό» -εκ των δύο (ο άλλος αποδίδει 115 ίππους)- υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα ΤSI του ενός λίτρου.

Ο κινητήρας αυτός αποδίδει 95 ίππους μεταξύ 5.000 και 5.500 σ.α.λ. με ροπή 175 Nm από τις 1.500 σ.α.λ., συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων (οι εκδόσεις με τους 115 ίππους έχουν 6άρι) και καταφέρνει να προσφέρει αρκετή ευκινησία για το αμάξωμα των 1.122 κιλών.

Παράλληλα αποδεικνύει πως οποιοσδήποτε συνειρμός για τραχιά λειτουργία και κραδασμούς έρχεται στο μυαλό ακούγοντας πως είναι τρικύλινδρος είναι απλά άστοχος, καθώς αυτά ανήκουν πλέον στο παρελθόν.

Το ‘χει στο DNA του!

Αρχίζοντας από τους ανοιχτούς εθνικούς δρόμους, εκεί το Ibiza ταξιδεύει με υποδειγματική άνεση χάρη στην καλή ηχομόνωση και στην άνεση της ανάρτησης, την ώρα που ο υπολογιστής ταξιδίου καταγράφει νούμερα κοντά στα 5 λίτρα/100χλμ. για την κατανάλωση καυσίμου, με αποτέλεσμα να αποδεικνύεται και ιδιαίτερα οικονομικό.

Συνεχίζοντας με το επαρχιακό δίκτυο, εκεί το Ibiza δείχνει να βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον καθώς η ακαμψία της νέας πλατφόρμας σε συνδυασμό με την καλή πληροφόρηση από το τιμόνι και το ικανοποιητικό τράβηγμα του κινητήρα μέχρι ψηλά, αναδεικνύουν το Ibiza ως ένα από τα καλύτερα -από οδηγικής άποψης- μοντέλα της κατηγορίας, ενώ συνεχίζουν τη φήμη της εταιρίας για απολαυστική οδηγική συμπεριφορά.

Ολοκαύτωμα!

Στην αρκετά δημοφιλή κατηγορία των σουπερμίνι επανέρχεται δυναμικά η Seat με το ιστορικό μοντέλο της να βρίσκεται στην καλύτερή του φάση, ενώ με εφόδια τη δυναμική εμφάνιση, την πλούσια γκάμα κινητήρων, την ευχάριστη οδηγική συμπεριφορά, τη μπόλικη τεχνολογία και τους άφθονους χώρους που προσεγγίζουν μικρομεσαίο μοντέλο, δύσκολα βρίσκει αντίπαλο. Αλλά και όταν τον βρει τον κερδίζει, χάρη στο πλεονέκτημα των χαμηλών τιμών (από 11.850 ευρώ) που μεταφράζουν απόλυτα τη φράση «δίνεις λίγα, παίρνεις πολλά»…

ΥΠΕΡ: Εμφάνιση, Στήσιμο, Ανάρτηση, Κινητήρας, Χώρος αποσκευών, Θήκες για μικροαντικείμενα, Τιμή

ΚΑΤΑ: Ταμπούρα πίσω, Ποιότητα σε κάποια τμήματα του εσωτερικού, Ελαφριά αίσθηση τιμονιού, Απουσία 6ης σχέσης

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                       1.0 TSI

Καύσιμο                                                        Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                    999

Κύλινδροι                                                   3 σε σειρά

Βαλβίδες                                                           12

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                     95/5000-5500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                        175/1500-3500

Θέση                                                     Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                       Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                              2EEK

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                74,5 x 75,4

Σχέση συμπίεσης                                           10,5:1

Κιλά/ίππο                                                         11,7

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                                Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω                                                   Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                       Αεριζόμενοι δίσκοι 256×22 χλστ.

Πίσω                                                 Ταμπούρα 228×42 χλστ.

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                     Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                               Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                             2,5

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                          10,6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                               Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                               Μηχανικό 5 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                       15×5,5J

Υλικό                                                            Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                            Falken Sincera SN832A

Διάσταση ελαστικών                               185/65 R15

Ρεζέρβα                                                    Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)           4059x1780x1444

Μεταξόνιο(χλστ.)                                          2564

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                         1525

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                              1505

Βάρος(κιλά)                                                    1122

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                            355

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                10,9

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                        182

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                            4,7

Μέση τιμή δοκιμής                                        6,2

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                   8,4

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                  5,1

Αυτονομία(χλμ.)                                            596

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                        40

Εκπομπή CO2                                                 106

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                          11.850

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: