On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Seat Leon 1.5 TSI 150 HP FR

8.3

Σταθερή αξία!

Μπορεί τα τελευταία χρόνια να γίνεται όλο και μεγαλύτερη η διείσδυση των SUV στη ζωή μας και πλέον πολλοί από τους υποψήφιους αγοραστές να τα έχουν ως πρώτη επιλογή (το 56,4% των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην Ελλάδα το 2023 ήταν SUV!), αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχουν και κατηγορίες -ακόμα- με άλλου είδους μοντέλα, που σε πολλές των περιπτώσεων καλύπτουν καλύτερα τις ανάγκες απ’ ότι ένα SUV.

Όπως είναι τα μικρομεσαία χάτσμπακ, που αν για σειρά ετών αποτελούσαν «τα αγαπημένα» των ομογενών μας, πλέον συμπυκνώνονται χρονιά με τη χρονιά, χωρίς ωστόσο να έχουν χάσει την παρουσία τους και φυσικά τις αρετές τους…

Ανάμεσά τους και το Leon, που αν για πολλούς γεννήθηκε και μεγάλωσε στη σκιά του Golf, για εμάς εδώ στο AutoMoto αποτελούσε πάντα καλύτερη επιλογή απ’ αυτό, με την άποψή μας αυτή να την υποστηρίζουμε σε κάθε ευκαιρία.

Ωστόσο, πέρα από την ιδιαίτερη συμπάθειά μας σε αυτό, το Leon παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη γκάμα των αυτοκινήτων της Seat εδώ και πολλά χρόνια, ενώ πάντα πρόσφερε μια διασκεδαστική και συναρπαστική εμπειρία οδήγησης με άφθονο χαρακτήρα…

Ως μάλιστα ένα από τα μοντέλα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της Seat, το Leon είναι εξαιρετικά σημαντικό για την ισπανική εταιρεία, με την ίδια να έχει χτίσει μεν το Leon τέταρτης γενιάς επάνω στην πλατφόρμα MQB (όπως τα Volkswagen Golf, Skoda Octavia, Audi A3, κ.α), αλλά να του έχει δώσει τη «δική» της οδηγική συμπεριφορά και το απαραίτητο στυλ, ώστε να μπορεί να ξεχωρίζει ανάμεσα στα μοντέλα της κατηγορίας.

Αρχίζοντας από την εμφάνιση, η σχεδίαση του Leon είναι ένα από τα δυνατά σημεία του. Το μικρομεσαίο ισπανικό χάτσμπακ διαθέτει ένα μοντέρνο και κομψό παρουσιαστικό με καθαρές γραμμές και επιθετική πρόσοψη, ενώ οι προβολείς LED και η γρίλια στην μπροστινή όψη το κάνουν να δείχνει και τη συγγένειά του με το μεγάλο SUV της εταιρείας, το Tarraco, τη στιγμή που το μεγάλο και «νευριασμένο» καπό, τα γκρι ένθετα στον προφυλακτήρα και το χαμηλό ύψος, κάνουν τη συνολική εμφάνιση αρκετά σπορ και δυναμική.

Αυτό ενισχύεται ακόμα περισσότερο στην έκδοση FR της δοκιμής, όπου εκτός από το χαρακτηριστικό σήμα στην πέμπτη θύρα, το Leon εφοδιάζεται με γκρι ματ καλύμματα στους καθρέφτες, μπάρα φωτισμού LED στο πίσω μέρος, χρωμιωμένα πλαίσια στις «απολήξεις» της εξάτμισης και ειδικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.

Τόσο, όσο…

Το εσωτερικό τώρα, ισορροπώντας μεταξύ ποιότητας και τεχνολογίας, είναι «τόσο, όσο», ώστε να μπορεί να καλύψει τις ανάγκες ενός σύγχρονου οικογενειάρχη, χωρίς τυμπανοκρουσίες. Η καμπίνα έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει μια άνετη και premium οδηγική εμπειρία, διαθέτει υλικά υψηλής ποιότητας στο μεγαλύτερο τμήμα της και μια καθαρή, μοντέρνα διάταξη που αποπνέει μια αίσθηση φινέτσας, τη στιγμή που η συνολική σχεδίαση είναι οδηγοκεντρική, με βασικά χειριστήρια και λειτουργίες που είναι εύκολα προσβάσιμα.

Παράλληλα, το «ισπανικό» χάτσμπακ είναι εξοπλισμένο με ένα φιλικό προς τον χρήστη σύστημα ψυχαγωγίας που περιλαμβάνει μια οθόνη αφής 8,25 ιντσών, η οποία υποστηρίζει διάφορες επιλογές συνδεσιμότητας, από Bluetooth και USB-C μέχρι ασύρματη σύνδεση κινητού (Apple CarPlay και Android Auto), ενώ από κάτω της υπάρχουν και μερικοί φυσικοί διακόπτες για κάποιες από τις βασικές λειτουργίες της οθόνης.

Από άποψη πρακτικότητας τώρα, το Leon συνεχίζει και στην πιο πρόσφατη γενιά του να είναι ένα αρκετά πρακτικό αυτοκίνητο, με τους εμπρός επιβάτες να έχουν μία μεγάλη θήκη μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων, δυο ποτηροθήκες πίσω απ’ αυτόν και ένα αρκετά βαθύ υποβραχιόνιο, τη στιγμή που ο χώρος για τα κεφάλια και τα πόδια τους είναι υπερ-αρκετός για άτομα ακόμα και άνω του μετρίου σε ύψος, ενώ ο χώρος αποσκευών -με 380 λίτρα χωρητικότητας- βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Με βενζίνη, πετρέλαιο και υβριδικά!

Όσο για τους διαθέσιμους κινητήρες με τους οποίους διατίθεται το Leon στην ελληνική αγορά, αυτοί είναι έξι (!) σε αριθμό και δημιουργούν μια γκάμα που μπορεί να καλύψει τόσο αυτούς που προτιμούν τη βενζίνη ή το πετρέλαιο, όσο και αυτούς που θέλουν να περάσουν σιγά – σιγά στην εξηλεκτρισμένη εποχή μέσω της υβριδικής τεχνολογίας.

Πιο συγκεκριμένα, η γκάμα κινητήρων του τελευταίου Leon ξεκινάει από τον 1.0 TSI με τους 110 ίππους και τον ίδιο με τεχνολογία MHEV, συνεχίζει στον 1.5 TSI με τους 150 ίππους και τον ίδιο με τεχνολογία MHEV, και καταλήγει στον 2.0 TDI με τους 150 ίππους, ενώ υπάρχει και μία έκδοση PHEV που στηρίζεται στον 1.4 TSI και αποδίδει 204 ίππους.

Στην έκδοση FR τώρα, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής, διαθέσιμες είναι μόνο οι δύο επιλογές (η μία με MHEV και η άλλη χωρίς) των 150 ίππων από τον 1.500άρη TSI και η έκδοση PHEV των 204 ίππων, με τη μοναδική όμως που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων (οι άλλες δύο είναι αποκλειστικά με DSG επτά σχέσεων) να είναι αυτή που δεν εφοδιάζεται με την ήπια υβριδική τεχνολογία MHEV.

Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι η απουσία της υβριδικής τεχνολογίας κάνει το Leon παραπάνω απαιτητικό σε καύσιμο (η ίδια η Seat δηλώνει και στα δύο κατανάλωση 5,9 λίτρα/100χλμ.), με την προσωπική εμπειρία μας από τη συμβίωσή μας με το αυτοκίνητο να μας αποδεικνύει ότι τελικά δεν χρειάζεται ντε και καλά υβριδική τεχνολογία για να πετυχαίνεις χαμηλά νούμερα καταναλώσεων.

Επ’ αυτού, το Leon κατά την εβδομάδα τη συμβίωσής μας, κατανάλωνε κατά μέσο όρο περίπου 7 λίτρα/100χλμ., ενώ όταν αποφασίσαμε να ρίξουμε όσο το δυνατόν περισσότερο την κατανάλωση, είδαμε στον υπολογιστή ταξιδίου ακόμα και 5,4 λίτρα/100χλμ.!

Πέρα όμως από τη χαμηλή κατανάλωση, ο συγκεκριμένος κινητήρας δίνει στο Leon και την απαραίτητη σπιρτάδα που χρειάζεται για να αναδείξει τις οδηγικές του αρετές, που πέρα από το γεγονός ότι το κάνουν άξιο συνεχιστή του ονόματος σε επίπεδο οδηγικής συμπεριφοράς (όλα τα Leon ήταν ωραία στην οδήγηση), το κάνουν αναμφίβολα να ξεχωρίζει και στην πολυπληθή μικρομεσαία κατηγορία.

Σε αυτό βέβαια συντελεί και η έκδοση FR της δοκιμής, με την πιο σπορ προσέγγιση της ανάρτησης, τις μεγαλύτερες ζάντες και σαφώς την αίσθηση που προσδίδουν οι λεπτομέρειες, ενώ αν θελήσουμε να εστιάσουμε στους αριθμούς, θα παρατηρήσουμε πως είναι αρκετά ζωηρό, σταματώντας το RaceBox μας στα 3,7 δευτερόλεπτα για το 0-60, στα 8,1 για το 0-100 και στα 11,2 δευτερόλεπτα για το 0-120 χλμ./ώρα, τη στιγμή που η τελική ταχύτητα φτάνει τα 221 χλμ./ώρα.

Με τρεις εκδόσεις εξοπλισμού και τιμές από 22.990 ευρώ!

Το Leon διατίθεται στην ελληνική αγορά σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, τις Style, FR και FR Plus, με τον εξοπλισμό να είναι αρκετά πλούσιος ακόμα και από την πρώτη έκδοση. Αναλυτικότερα, η έκδοση Style διαθέτει οθόνη infotainment αφής 8,25 ιντσών με Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth, ραδιόφωνο DAB, προβολείς LED, κλιματισμό με έλεγχο και στο πίσω μέρος, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, εμπρός – πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, εκκίνηση χωρίς κλειδί, θερμαινόμενους ηλεκτρικούς καθρέπτες και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Ανεβαίνοντας στην έκδοση FR (σαν το αυτοκίνητο της δοκιμής) ο εξοπλισμός εκτός των παραπάνω έχει και κάμερα οπισθοπορείας, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, Cruise Control, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, δερμάτινο flatbottom τιμόνι και φυσικά τις απαραίτητες αισθητικές διαφοροποιήσεις τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά.

Και τέλος, στην έκδοση FR Plus που είναι και η πλουσιότερη στην γκάμα του μοντέλου, υπάρχουν επιπλέον Full LED προβολείς, δυναμικά φλας, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέφτες, ασύρματη φόρτιση κινητού, περιμετρικός ατμοσφαιρικός φωτισμός, θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενα καθίσματα και ηλεκτρική ηλιοροφή.

Όσο για τις τιμές τώρα, το Leon είχε πάντα ανταγωνιστικές τιμές και αυτό συνεχίζεται και γι’ αυτήν, την τελευταία έκδοση. Πιο συγκεκριμένα, οι τιμές για την έκδοση Style (με τον 1.0 TSI των 110 ίππων) ξεκινούν από τα 22.990 ευρώ, για την έκδοση FR (με τον 1.5 TSI των 150 ίππων) από τα 25.990 ευρώ και για την έκδοση FR Plus (με τον -επίσης- 1.5 TSI των 150 ίππων) από τα 27.490 ευρώ, ενώ το ακριβότερο Leon σήμερα, είναι το Leon 1.4 TSI PHEV των 204 ίππων (στην έκδοση FR Plus) που φτάνει μέχρι τα 36.990 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
1.5T
Καύσιμο
Βενζίνη
Χωρητικότητα(κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι
4 σε σειρά
Βαλβίδες 16
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)
150/5000-6000
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)
250/1500-3500
Θέση
Εμπρός, εγκάρσια
Τροφοδοσία
Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
Εκκεντροφόροι
2ΕΕΚ
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)
74,5 x 85,9
Σχέση συμπίεσης
10,5:1
Κιλά/ίππο 8,4
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός
Γόνατα ΜακΦέρσον
Πίσω
Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι 288 χλστ.
Πίσω
Δίσκοι 272 χλστ.
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα
Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση
Ηλεκτρομηχανική
Στροφές τιμονιού 2,6
Διάμετρος στροφής(μέτρα) 10,5
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση
Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο
Μηχανικό 6 σχέσεων
Σχέση μετάδοσης 1η 3,750
Σχέση μετάδοσης 2η 2.100
Σχέση μετάδοσης 3η 1.276
Σχέση μετάδοσης 4η 0.878
Σχέση μετάδοσης 5η 0.674
Σχέση μετάδοσης 6η 0.510
Σχέση μετάδοσης 7η
Σχέση μετάδοσης 8η
όπισθεν 3.583
Τελική σχέση μετάδοσης 4.235
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση 18×7,5J
Υλικό
Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Bridgestone Turanza T005
Διάσταση ελαστικών 225/45 R18
Ρεζέρβα
Εκτάκτου ανάγκης
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)
4368x1799x1456
Μεταξόνιο(χλστ.)
2686
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) 1534
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) 1507
Βάρος(κιλά) 1257
Χώρος αποσκευών(λίτρα)
380 – 1301
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) 3,7
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 8,1
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) 11,2
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) 221
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 5,6
Μέση τιμή δοκιμής 7,3
Μέγιστη τιμή δοκιμής 9,7
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 5,4
Αυτονομία(χλμ.) 586
Ρεζερβουάρ(λίτρα) 45
Εκπομπή CO2 131
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης 22.990
Αυτοκίνητου δοκιμής 25.990

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Συμπερασματικά...

8.3
Το Leon παραμένει και σε αυτή, την πρόσφατη εκδοχή του, ένα πολύ ολοκληρωμένο μοντέλο. Είναι αθόρυβο, άνετο και ευρύχωρο, ενώ τα καλά επίπεδα του βασικού εξοπλισμού το κάνουν να φαίνεται και αρκετά πιο «πλούσιο» σε σχέση με τα λεφτά που απαιτεί, ακόμα και από την βασική έκδοση Style. Όταν δε ανεβείς επίπεδο και πας στην έκδοση FR, τότε όλα τα παραπάνω συμπληρώνονται από μια άκρως δυναμική και ενδιαφέρουσα εμφάνιση μέσα - έξω, που σε συνδυασμό με την εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά, σε κάνουν να το έχεις και πάλι ως σημείο αναφοράς της κατηγορίας…
9.0

Εξωτερικό

8.0

Εσωτερικό - Χώροι

8.0

Κινητήρας - Κατανάλωση

7.0

Επιδόσεις

9.0

Οδική Συμπεριφορά

9.0

Σχέση Ποιότητας - Τιμής

Υπέρ

  • +Εμφάνιση
  • +Ποιότητα και πρακτικότητα εσωτερικού
  • +Κινητήρας
  • +Επιδόσεις
  • +Οδική συμπεριφορά
  • +Κατανάλωση
  • +Εξοπλισμός
  • +Τιμή

Κατά

  • -Εργονομία οθόνης
  • -Υψηλό τούνελ μετάδοσης
  • -Άνεση ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες
  • -Πλαστικά σε κάποια σημεία του εσωτερικού
  • -Αίσθηση κιβωτίου
Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!