On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το προσιτό Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS…

7.8

Πιστό στις αξίες…

Το Fabia επανέρχεται στο προσκήνιο με τη νέα -4η πλέον- γενιά του, η οποία διατηρεί τις αξίες που το έκαναν να αναδειχθεί στην 24ετή καριέρα του, ενώ παρά τις αυξημένες διαστάσεις, τη νέα εμφάνιση και την αυξημένη τεχνολογία, παραμένει προσιτό!

Πράγμα σπάνιο στις μέρες μας…

Η βασική αρχή του Fabia ήταν πάντοτε η χαμηλή αξία κτήσης σε σχέση με αυτά που πρόσφερε ή αλλιώς το “value for money”, χωρίς βέβαια να παρουσιάζει το σπορ ύφος του Ibiza ή το «κουστουμάτο» του Polo, με τα οποία βέβαια μοιράζεται πολλά μέρη, λόγω της «οικογενειακής» σχέσης μέσω Volkswagen Group.

Μια αξία, που στις μέρες μας έχει ιδιαίτερη σημασία λόγω των οικονομικών δυσχερειών, αφού όλοι (ή έστω οι περισσότεροι) από τους υποψήφιους αγοραστές έχουν μεταβεί από το «λιγότερα χρήματα για ένα αυτοκίνητο» στο «περισσότερο αυτοκίνητο για τα ίδια χρήματα».

Και το νέο Fabia εναρμονίζεται ακριβώς με αυτή τη λογική, αφού πλέον μεγάλωσε (άρα καλύπτει και περισσότερες χωροταξικές ανάγκες), είναι πιο σύγχρονο τεχνολογικά (άρα δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ακριβότερα μοντέλα), είναι πιο μοντέρνο στο εσωτερικό (άρα ταιριάζει στο σύγχρονο ιδιοκτήτη) και πρωτίστως είναι πιο όμορφο σχεδιαστικά, για πρώτη φορά στην ιστορία του…

Κακά τα ψέματα, κανένα Fabia από τα τρία απερχόμενα μοντέλα (από το 1999 μέχρι και σήμερα) δεν είχε να «πει κάτι» σε επίπεδο ντιζάιν.

Κάτι που άλλαξε σε αυτή την τέταρτη γενιά, αφού το «τσέχικο» μικρό πλέον εμφανίζεται αρκετά νεανικό και μοντέρνο, σε βαθμό που σε κερδίζει με τις δυναμικές γραμμές του.

Σε αυτό συντελούν τόσο τα «συμπυκνωμένα» νέα φωτιστικά σώματα εμπρός (τεχνολογίας LED) εκατέρωθεν της νέας μάσκας, όσο φυσικά και τα νεύρα στο καπό και στην πλαϊνή όψη, με το τελείωμά τους να γίνεται στην πίσω φαρδιά κολόνα και στο μέσο τμήμα της πέμπτης θύρας.

Εκεί υπάρχει και η αναγραφή της μάρκας με κεφαλαία και μεγάλα γράμματα, καθώς και τριγωνικά φανάρια LED, ενώ από κάτω τους υπάρχει ένας προφυλακτήρας αιχμηρής σχεδίασης για να ολοκληρώσει την σπορτίφ όψη του μοντέλου.

Όσο αφορά τώρα στις διαστάσεις, όπως προαναφέραμε το Fabia μεγάλωσε και μάλιστα πολύ. Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, πήρε 11 πόντους σε μήκος (4,11 μ. πλέον) και σχεδόν πέντε (4,8 χλστ. για την ακρίβεια) σε πλάτος (σχεδόν 1,8 μ. πλέον), τη στιγμή που το ύψος έμεινε σχεδόν ίδιο.

Κάτι όμως που δεν ισχύει με το μεταξόνιο και τα μετατρόχια, με το πρώτο να αγγίζει τα 2.564 χλστ. (από 2.470 χλστ. του απερχόμενου μοντέλου) και τα άλλα (μετατρόχια) αντίστοιχα τα 1.525 χλστ. για εμπρός (από 1.463) και 1.509 χλστ. (από 1.457 χλστ.) για πίσω. Αυτά μπορεί αρχικά να διαβάζονται σαν απλοί αριθμοί, ωστόσο στην πράξη έχουν μεταμορφώσει το Fabia σε ένα αρκετά ευρύχωρο αυτοκίνητο (τηρουμένων των δεδομένων της κατηγορίας) και σίγουρα το πιο άνετο σουπερμίνι που δοκιμάσαμε τελευταία.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι ο χώρος αποσκευών είναι 380 λίτρα (50 περισσότερα από την προηγούμενη γενιά), νούμερο που συναντάς σε αυτοκίνητα της επόμενης κατηγορίας, αφού η κατηγορία των σουπερμίνι κυμαίνεται από 250 μέχρι 350 λίτρα.

Αντίστοιχα, υπάρχει και άφθονος χώρος για τους επιβάτες στην καμπίνα, καθώς και πολλές -και έξυπνες- θήκες για μικροαντικείμενα τόσο εμπρός, όσο και πίσω, που σου λύνουν τα χέρια στην καθημερινή συμβίωση και σε δεύτερο χρόνο σε κάνουν να αποθηκεύεις εντός του αυτοκινήτου και αντικείμενα που σπανίως χρησιμοποιείς στην ηλιόλουστη Ελλάδα, όπως ομπρέλα (εντός της πόρτας) ή ξύστρα πάγου (μέσα στο πορτάκι του ρεζερβουάρ)…

Με έμφαση στην τεχνολογία και στον εντυπωσιασμό!

Πέρα από τους πλουσιοπάροχους χώρους που αναλύσαμε παραπάνω, το εσωτερικό του νέου Fabia χαρακτηρίζεται και για την υψηλή ενσωματωμένη τεχνολογία, καθώς και για τα έξυπνα σχεδιαστικά στοιχεία που αποσκοπούν στον οπτικό εντυπωσιασμό των επιβατών και όχι στην καθ’ αυτού ποιότητα.

Αρχίζοντας από την τεχνολογία, όλες οι διαθέσιμες εκδόσεις του Fabia στην Ελλάδα διαθέτουν οθόνη αφής (6,5, 8,0 ή 9,2 ιντσών αναλόγως έκδοσης) και στην υψηλότερη έκδοση Style -όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής- έχουμε και ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, ο οποίος εναλλάσσει τις προβαλλόμενες πληροφορίες ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού.

Εστιάζοντας τώρα στην οθόνη του infotainment, αυτή στο αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν η μεγαλύτερη (9,2 ίντσες) και χαρακτηρίζεται για τα υψηλής ευκρίνειας γραφικά και την γρήγορη απόκριση, ενώ έχει τη δυνατότητα για ασύρματη σύνδεση με κάθε σύγχρονο κινητό τηλέφωνο (μέσω Android Auto ή Apple CarPlay) και υποστηρίζει και τη δική μας ελληνική γλώσσα, καθώς και χειρονομίες ή φωνητικές εντολές.

Συνεχίζοντας τώρα στον εντυπωσιασμό, το Fabia μπορεί εσωτερικά να μην παρουσιάζει την ποιότητα που παρουσιάζουν άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού, αλλά καταφέρνει να το κρύβει με περίτεχνο τρόπο και εν τέλει να κερδίζει τη μάχη των εντυπώσεων, μέσα από σχεδιαστικά τρικ και λειτουργίες.

Αυτά ξεκινούν από την αναγραφή του ονόματός αριστερά και δεξιά του πίνακα οργάνων και τους στρόγγυλους αεραγωγούς να έχουν στο κέντρο τους την γραμμή του ταμπλό, για να συνεχίσουν στις ιδιαίτερες χειρολαβές των θυρών και στις αποχρώσεις των καθισμάτων, και να ολοκληρωθούν στον εσωτερικό φωτισμό και την επένδυση με ύφασμα σε ένα μέρος του ταμπλό.

Παραμένων ρομαντικά…

Η τέταρτη γενιά του Fabia σε -αντίθεση με τον ανταγωνισμό- αντιστέκεται σε κάθε μορφή εξηλεκτρισμού (δεν υπάρχουν ούτε ήπια υβριδικά, ούτε «κλασικά» υβριδικά, ούτε ηλεκτρικές εκδόσεις, ούτε τίποτα!) και συνεχίζει να αρκείται αποκλειστικά στους βενζινοκινητήρες. Οι δύο εξ’ αυτών είναι του λίτρου και ο τρίτος χωρητικότητας 1,5 λίτρων με 150 ίππους, ο οποίος όμως είναι διαθέσιμος μόνο στην έκδοση Monte Carlo.

Στις απλές εκδόσεις έχουμε στη βάση έναν ατμοσφαιρικό χιλιάρη που αποδίδει 80 ίππους και συνδυάζεται αποκλειστικά με πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και έναν υπερτροφοδοτούμενο -επίσης- 999 κ.εκ. που αποδίδει 110 ίππους με 200 Nm ροπής και συνδυάζεται με αυτόματο DSG επτά σχέσεων ή χειροκίνητο έξι σχέσεων, όπως στην περίπτωση της δοκιμής.

Ο συγκεκριμένος συνδυασμός θεωρούμε πως είναι ο κατάλληλος αν δεν έχετε κάποια εταιρεία ενοικιάσεων, αφού κοστίζει μόλις 1.000 ευρώ παραπάνω από τον αντίστοιχο με τους 80 ίππους (σε έκδοση Ambition πάντα, αφού από εκεί ξεκινάει το μοντέλο με τους 110 ίππους) και καταφέρνει να δώσει στο Fabia τον «αέρα» που χρειάζεται για αξιοπρεπείς μετακινήσεις.

Επ’ αυτού, μπορεί να παρουσιάζει ένα τρέμουλο αρχικά (ειδικά στο ρελαντί) και να δείχνει νωχελικός στο χαμηλό όριο περιστροφής, αλλά μόλις ανεβούν λίγο οι στροφές αποκτάει τη ζωντάνια που χρειάζεται και κάνει το Fabia να κινείται με ικανοποιητική άνεση, τη στιγμή που αποδεικνύεται και αρκετά οικονομικός.

Αναφορικά με την κατανάλωση, η Skoda ανακοινώνει 5,1 λίτρα/100χλμ. σε μεικτή χρήση, νούμερο που φυσικά δύσκολα πετυχαίνεται στην πραγματικότητα, αλλά δεν απέχει και πολύ από αυτήν, αφού εμείς στην προσπάθειά μας να «ρίξουμε» την κατανάλωση -από τα 6,7 λίτρα/100χλμ. που είχαμε ως μέση στην διάρκεια της δοκιμής- καταφέραμε και σημειώσαμε 5,6 λίτρα/100χλμ.

Στο ίδιο μοτίβο

Κανένα από τα Fabia που οδηγήσαμε παλαιότερα δεν χαρακτηριζόταν για την σπορ οδηγική τους συμπεριφορά (εξαιρουμένων των RS), όπως άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού. Ήταν ουδέτερα -χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα κακό- και εστίαζαν στην ασφαλή μεταφορά ατόμων και στην ευκολία της οδήγησης από κάθε οδηγό.

Στο ίδιο μοτίβο είναι και το νέο Fabia, που παρά την υπερτροφοδοτούμενη -και ικανοποιητική- απόδοση του κινητήρα, παρουσιάζει μια ομοιογενή εικόνα που εστιάζει στην άνεση και τη σταθερότητα.

Μάλιστα, για την τελευταία συνεισφέρει και η βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου, όπως και το αυξημένο μεταξόνιο σε συνδυασμό με τα πλατύτερα μετατρόχια, που σου δίνουν την αίσθηση ότι οδηγείς μεγαλύτερο αυτοκίνητο και τα μόνα παράπονά σου να εστιάζουν στον αυξημένο αεροδυναμικό θόρυβο όταν ανεβούν τα χιλιόμετρα στο κοντέρ.

Παραμένει προσιτό!

Σε αντίθεση με αυτά που βλέπουμε τελευταία με τις τιμές των αυτοκινήτων να αυξάνονται μέρα με τη μέρα, το Fabia αντιστέκεται και μας δείχνει πως ακόμα και ένα σύγχρονο αυτοκίνητο του 2023 μπορεί να είναι προσιτό και εύκολα αποκτήσιμο.

Διατίθεται από 15.990 ευρώ -τουλάχιστον τώρα που γράφονται αυτές οι σειρές (8 Απριλίου 2023)- όταν ο άμεσος ανταγωνισμός προσεγγίζει στην πλειοψηφία τις 20.000 ευρώ.

Βέβαια, με τα 15.990 ευρώ ο υποψήφιος αγοραστής αγοράζει το Fabia με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 80 ίππων στην έκδοση Active (βασική) και όχι αυτό με τους 110 ίππους στην έκδοση Style (η πιο πλούσια) που βλέπετε στις φωτογραφίες, αλλά και πάλι δεν παύει να «παίρνει» ένα καινούργιο αυτοκίνητο με αρκετά ικανοποιητικό εξοπλισμό και κυρίως με όλη τη σύγχρονη τεχνολογία.

Αν τώρα σε αυτά προσθέσουμε και την όμορφη εμφάνιση, την οικονομία χρήσης, τα σχεδιαστικά τρικ στο εσωτερικό και κυρίως την αυξημένη εργονομία και τους μεγάλους χώρους, τότε καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι το Fabia δεν έχει αντίπαλο υπό το πρίσμα του “value for money”…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γιώργος Καραγιωργάκης

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
1.0 TSI
Καύσιμο
Βενζίνη
Χωρητικότητα(κ.εκ.)
999
Κύλινδροι
3 σε σειρά
Βαλβίδες 12
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)
110/5500
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)
200/2000-3000
Θέση
Εμπρός, εγκάρσια
Τροφοδοσία
Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
Εκκεντροφόροι
2ΕΕΚ
Διάμ. X Διαδρ.(χλστ.)
74,5 x 76,4
Σχέση συμπίεσης
11,5:1
Κιλά/ίππο 9,9
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω
Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω
Δίσκοι
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα
Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση
Ηλεκτρική
Στροφές τιμονιού 2,6
Διάμετρος στροφής(μέτρα) 10,7
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση
Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο
Μηχανικό 6 σχέσεων
Σχέση μετάδοσης 1η
3.769
Σχέση μετάδοσης 2η
1.947
Σχέση μετάδοσης 3η
1.281
Σχέση μετάδοσης 4η
0.973
Σχέση μετάδοσης 5η
0.778
Σχέση μετάδοσης 6η
0.642
Σχέση μετάδοσης 7η
Σχέση μετάδοσης 8η
όπισθεν
3.182
Τελική σχέση μετάδοσης
4.056
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση
16×6,0J
Υλικό
Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Goodyear EfficientGrip Performance
Διάσταση ελαστικών
195/55 R16
Ρεζέρβα
Κανονικός τροχός
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)
4108x1780x1459
Μεταξόνιο(χλστ.) 2564
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) 1525
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) 1509
Βάρος(κιλά) 1093
Χώρος αποσκευών(λίτρα) 380
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) 4,0
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 9,3
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) 13,3
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) 198
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 5,1
Μέση τιμή δοκιμής 6,7
Μέγιστη τιμή δοκιμής 7,9
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 5,6
Αυτονομία(χλμ.) 606
Ρεζερβουάρ(λίτρα) 40
Εκπομπή CO2 117
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης 15.990
Αυτοκίνητου δοκιμής 20.000

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Συμπερασματικά...

7.8
Το Fabia έχει σχεδόν ό,τι χρειάζεται κανείς από ένα σύγχρονο σουπερμίνι, τη στιγμή που είναι ο ορισμός του “value for money”. Είναι επίσης όμορφο σχεδιαστικά, σύγχρονο τεχνολογικά, ουδέτερο και εύκολο στην οδήγηση και εντυπωσιακά πρακτικό για μικρό αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα να σε κάνει να ξεχνάς κάποιες παρατηρήσεις που αφορούν την ποιότητα του εσωτερικού, την εισαγωγή θορύβων ή την απόδοση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές και εν τέλει να το καθιστάς ως το ιδανικό σουπερμίνι για τον Έλληνα που θέλει με ένα αυτοκίνητο να τα κάνει όλα.
8.0

Εξωτερικό

9.0

Εσωτερικό - Χώροι

7.0

Κινητήρας - Κατανάλωση

8.0

Επιδόσεις

7.0

Οδική Συμπεριφορά

8.0

Σχέση Ποιότητας - Τιμής

Υπέρ

  • +Εμφάνιση
  • +Διαστάσεις
  • +Εργονομία - Πρακτικότητα
  • +Χώροι
  • +Τεχνολογία
  • +Σχεδίαση εσωτερικού
  • +Κατανάλωση
  • +Αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου
  • +Ευκολία στην οδήγηση
  • +Τιμή

Κατά

  • -Ποιότητα εσωτερικού
  • -Κραδασμοί κινητήρα (ειδικά στο ρελαντί)
  • -Αίσθηση τιμονιού - κιβωτίου
  • -Απόδοση κινητήρα στις χαμηλές στροφές
  • -Ουδέτερη οδική συμπεριφορά
  • -Εισαγωγή αεροδυναμικού θορύβου στις υψηλότερες ταχύτητες
  • -Αποκλειστικά βενζινοκίνητες εκδόσεις
Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!