Test Drives & Rides

Δοκιμή: Smart Fortwo Urban Shadow 0.9T 90PS

Ένας κύκλος κλείνει…

Το μοντέλο που έρχεται σε καθενός το μυαλό όταν μιλάμε για το πιο συμπαγές αυτοκίνητο πόλης δεν είναι άλλο από το Smart ForTwo και δικαιολογημένα, καθώς από την πρώτη του κυκλοφορία το 1998 δημιούργησε ένα νέο καθεστώς στην αστική κινητικότητα, παράλληλα με μια νέα κατηγορία την οποία για χρόνια μονοπωλούσε.

Μέσα στην επόμενη χρονιά, η Smart κλείνει έναν κύκλο, καθώς σκοπεύει να παύσει τη διάθεση βενζινοκίνητων μοντέλων, περνώντας ολοκληρωτικά στην επόμενη μέρα και στην ηλεκτροκίνηση, διαδραματίζοντας έτσι σημαντικό ρόλο στο μέλλον της αυτοκίνησης.

Εμφάνιση για θριαμβευτική αποχώρηση!

Για να αποχαιρετήσει όμως την εποχή της συμβατικής βενζινοκίνησης, η Smart μας πρόσφερε την ειδική έκδοση Urban Shadow, με προηγμένο σχεδιασμό και δυναμικά χαρακτηριστικά.

Tο Smart Urban Shadow διαθέτει στο εξωτερικό του αρκετά χαρακτηριστικά BRABUS, με το εμπρός χείλος του προφυλακτήρα και το διαχύτη στο πίσω μέρος να είναι σχεδιασμένα από τη BRABUS, ενώ στο σύνολό του βασίζεται στην έκδοση Passion, η οποία διαθέτει ήδη πλήθος πολυτελών και μοντέρνων χαρακτηριστικών.

Επιπλέον, η ειδική έκδοση προσφέρεται με το σπορ πακέτο “Sleek Style” που περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών σχεδίασης οκτώ ακτινών σε μαύρο χρώμα και σπορ ανάρτηση, η οποία χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 10 χλστ. για ακόμη πιο σπορτίφ εμφάνιση.

Ποιότητα με πολυτελή χαρακτήρα

Στα εσωτερικό, ο διάκοσμος αποπνέει δυναμισμό και πολυτέλεια με καθαρές επιφάνειες και ποιοτικά υλικά στο σύνολο της καμπίνας.

Το σπορ τριάκτινο, δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με paddles για την αλλαγή ταχυτήτων και τα πεντάλ από ανοξείδωτο χάλυβα με αντιολισθητικά στοιχεία, προσθέτουν στη σπορ εμφάνιση και ενισχύουν το δυναμικό χαρακτήρα του μικρού αυτοκινήτου.

Μικρός αλλά θαυματουργός κινητήρας

Από μηχανικής πλευράς, το Smart Urban Shadow προσφέρεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων twinamic έξι σχέσεων και δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο κινητήρες βενζίνης: τον τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό 999 κ.εκ. απόδοσης 71 ίππων και τον ισχυρότερο τρικύλινδρο τούρμπο των 898 κ.εκ. με απόδοση 90 ίππων, τον οποίο και είχαμε στη διάθεσή μας για τη δοκιμή του μοντέλου.

Η αυξημένη του ισχύ βοηθά το μικρό Smart στην καθημερινή κίνηση, ειδικά στις αναγκαίες για κάποια προσπέραση επιταχύνσεις, ενώ κάνει παιχνιδάκι την κίνηση στον ανοιχτό δρόμο, όπου απουσιάζουν και οι διάφοροι θόρυβοι από την καμπίνα, το κιβώτιο ταχυτήτων κάνει ομαλά, αν και λίγο καθυστερημένα, τις αλλαγές ταχυτήτων, ωστόσο προσφέρει και την επιλογή της ένδειξης “S” για αλλαγή των σχέσεων σε υψηλότερες στροφές.

Κλασικά… εντυπωσιακό!

Το Smart είναι μοναδικό στο είδος του και μας το απέδειξε για ακόμα μια φορά στη δοκιμή της έκδοσης UrbanShadow. Πέρα από τον κινητήρα για τον οποίο τα είπαμε παραπάνω, η κίνηση με ένα Smart σε επίπεδο πόλης κυριολεκτικά δεν έχει ανταγωνισμό.

Το τιμόνι «κόβει» απίστευτα ελαχιστοποιώντας τον κύκλο στροφής και επιτρέποντάς αναστροφές με μια κίνηση ακόμα και σε στενούς δρόμους. Οι διαστάσεις του δε είναι τέτοιες που επιτρέπουν ακόμα και το παρκάρισμα κάθετα στο δρόμο. Ειδικά αν σταθμεύσετε κοντά σε ένα μεγάλο SUV, το μικρό μήκους του Smart δε θα «περισσεύει» καθόλου προς τα έξω…

Τέλος εποχής, ή μήπως όχι;

Μπορεί η έκδοση Smart Urban Shadow να ολοκληρώνει έναν κύκλο για την εταιρεία, αλλά οι αξίες του Smartδεν θα πάψουν να υπάρχουν ακόμα και στα νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα που θα έρθουν…

Η ευελιξία στην κίνηση, οι μικρές διαστάσεις και ο ευχάριστος χαρακτήρας του Smart ενισχύθηκαν από σπορ χαρακτηριστικά στην έκδοση Urban Shadow της δοκιμής μας και μας θύμισαν για ακόμα μια φορά το γιατί μας αρέσει τόσο πολύ να κινούμαστε καθημερινά μαζί του…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                 0.9T

Καύσιμο                                                              Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                           898

Κύλινδροι                                                         3 σε σειρά

Βαλβίδες                                                                   12

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                                 90/5500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                                   135/2500

Θέση                                                              Πίσω, εγκάρσια

Τροφοδοσία                            Έμμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                    2ΕΕΚ

Διάμ. X Διαδρ.(χλστ.)                                      72,2 x 73,1

Σχέση συμπίεσης                                                   9,5:1

Κιλά/ίππο                                                                 9,6

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                                        Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω                                                                Άξονας Ντεντιόν

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                           Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                       Ταμπούρα

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                               Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                         Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                                        3,4

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                                      8,7

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                            Στους πίσω τροχούς

Κιβώτιο                                                          Αυτόματο 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                            16×5,5J (Εμπρός) 16×6,0J(Πίσω)

Υλικό                                                                        Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                                 Continental ContiEcoContact 5

Διάσταση ελαστικών                 185/50 R16(Εμπρός) – 205/45 R16(Πίσω)

Ρεζέρβα         –

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                      2695x1663x1555

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                      1873

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                                     1469

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                         1430

Βάρος(κιλά)                                                                865

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                       260

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                           11,3

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                                   155

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                       4,1

Μέση τιμή δοκιμής                                                   6,3

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                              7,4

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                            4,8

Αυτονομία(χλμ.)                                                       497

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                                   28

Εκπομπή CO2                                                                          96

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                                   15.780

Αυτοκινήτου δοκιμής                                           17.302

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

9.0
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε τη «σωστή» Alfa Romeo Tonale των 280 ίππων!

8.3
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Seat Leon 1.5 TSI 150 HP FR

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!