full screen background image
Search
Τρίτη 11 Αύγουστος 2020
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Toyota Aygo 1.0 VVT-i 72 PS

Άλλος αέρας στην πόλη…

Το Aygo βρίσκεται ανάμεσά μας, σχεδόν απαράλλακτο, από το 2005. Κατασκευάζεται από τότε έως σήμερα στο εργοστάσιο της Τσεχίας, παράλληλα με τα Citroen C1 και Peugeot 108, με τα οποία μοιράζεται τον κινητήρα, το πλαίσιο και -το σημαντικότερο- το κόστος σχεδιασμού, εξέλιξης και παραγωγής.

Το 2014, το Aygo πέρασε στη δεύτερη γενιά του και πλέον έφτασε ο καιρός για την Toyota να το φρεσκάρει με στόχο να το διατηρήσει ανταγωνιστικό στην αγορά. Και μπορεί οι σχεδιαστικές αναβαθμίσεις να μην… «βγάζουν μάτι», αλλά από μηχανικής πλευράς το Aygo έχει εμφανώς εξελιχθεί.

Μικρές αλλαγές

Με την πρώτη ματιά, οι τροποποιήσεις που έγιναν στο αμάξωμα εντοπίζονται κυρίως στο εμπρός μέρος, όπου το δύο διαστάσεων χαρακτηριστικό “X” αντικαταστάθηκε από μια τρισδιάστατη, πιο δυναμική διάταξη που ενισχύει την όψη του αυτοκινήτου.

Παράλληλα συναντούμε νέα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, καθώς και νέες ζάντες, που αναβαθμίζουν συνολικά το παρουσιαστικό του Aygo.

Τεχνολογική αναβάθμιση σε διαστάσεις… τσέπης

Σε σχέση με το μοντέλο πρώτης γενιάς, το νέο Aygo είχε βελτιωθεί σημαντικά στο εσωτερικό και αυτό είναι κάτι που συνεχίζει και στην ανανεωμένη έκδοση.

Το φινίρισμα είναι ποιοτικό παρά τη χρήση εμφανώς φθηνών και σκληρών υλικών πλαστικών στις επιφάνειες, με την καμπίνα να διατηρεί τη νεανικότητα και την ευχάριστη αίσθηση που ζητά το κοινό ενός τέτοιου μοντέλου.

Εργονομικά, οι μικρές διαστάσεις δημιουργούν προβλήματα στους πιο… ογκώδεις επιβάτες, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι είναι αποτέλεσμα του εν γένει μικρού μεγέθους αυτού του αυτοκινήτου πόλης.

Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει πλέον μια οθόνη αφής επτά ιντσών για τη χρήση του νέου συστήματος infotainment, το οποίο περιλαμβάνει, εκτός από τα πολυμέσα, όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες συνδεσιμότητας.

Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ένα μεγάλο αναλογικό όργανο για το ταχύμετρο, το οποίο ενσωματώνει έξυπνα και το στροφόμετρο και το δείκτη καυσίμου.

Βελτιώθηκε αλλά του λείπει δύναμη

Από μηχανολογικής πλευράς, ο χιλιάρης κινητήρας της Toyota παραμένει στο Aygo, με κάποιες όμως βελτιώσεις στις επιδόσεις και την αποδοτικότητά του. Παράγει πλέον τρεις περισσότερους ίππους, με τη συνολική ισχύ να ανέρχεται σε 72 ίππους που αποδίδονται στις 6.000 σ.α.λ., ενώ αντίθετα η ροπή μειώθηκε στα 93 Nm, διαθέσιμα στην υψηλή περιστροφή των 4.400 σ.α.λ., ωστόσο υπάρχει καλή απόδοση και στο μεσαίο φάσμα στροφών.

Ατού στην αστική μετακίνηση

Παρά τις μηχανικές βελτιώσεις στο ανανεωμένο Aygo, οι επιδόσεις του παραμένουν νωχελικές και θα χρειαστεί αρκετή δουλειά με το γκάζι και το κιβώτιο ώστε να διατηρηθεί ψηλά η περιστροφή και άρα η απόδοση του κινητήρα. Έτσι, θα δυσκολέψει λίγο τον οδηγό στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, όπου οι προσπάθειες για προσπεράσεις με ταχύτητα θα πρέπει να αποφεύγονται…

Επιπλέον, όταν η ταχύτητα ανέβει αρκετά, ο κινητήρας κάνει εμφανώς αισθητή την παρουσία του με θόρυβο μέσα στην καμπίνα που σε συνδυασμό με τον αεροδυναμικό σε προκαλεί να μειώσεις ταχύτητα.

Με υψηλό ρυθμό, η ανάρτηση θα φτάσει στο όριό της και το ψηλό τετραγωνισμένο αμάξωμα θα προκαλέσει μια αίσθηση «πλεύσης», αλλά ας μην ξεχνάμε την πραγματική φύση του αυτοκινήτου…

Και αυτή δεν είναι άλλη από το κλεινόν άστυ. Μέσα στην πόλη το Aygo βρίσκεται στο στοιχείο του με το τιμόνι και τα πεντάλ να είναι ελαφριά και με σωστή πληροφόρηση, εξυπηρετώντας άψογα κατά τους ελιγμούς μέσα στην κίνηση.

Οι περιορισμένες διαστάσεις είναι ότι πρέπει για το παρκάρισμα, ενώ η ανάρτηση δείχνει ένα πολύ καλύτερο πρόσωπο απορροφώντας το μεγαλύτερο ποσοστό των ανωμαλιών του δρόμου, προσφέροντας άνεση στους επιβάτες.

Ένας σύντροφος για κάθε μέρα

Το ανανεωμένο Toyota Aygo μπορεί να μην είναι και τόσο βελτιωμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του, παραμένει όμως φρέσκο, νεανικό και ευχάριστο στην καθημερινή χρήση. Τεχνολογικά ανανεωμένο και με αναβαθμίσεις στον τομέα της ασφάλειας, το Aygo παραμένει ένα ιδιαίτερα καλό αυτοκίνητο πόλης που θα ικανοποιήσει απόλυτα στις καθημερινές μετακινήσεις.

ΥΠΕΡ: Οικονομία, Ευχρηστία, Σχεδιασμός

ΚΑΤΑ: Κιβώτιο, Κινητήρας, Χώροι – Ποιότητα Εσωτερικού

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                         1.0

Καύσιμο                                                   Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                998

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                     72/6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                        93/4300

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                           Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω                                              Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                           Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                       Ταμπούρα

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                          Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                          Μηχανικό 5 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Τύπος ελαστικών                 Continental ContiEcoContact 5

Διάσταση ελαστικών                            165/60 R15

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)        3455x1615x1460

Μεταξόνιο(χλστ.)                                       2340

Βάρος(κιλά)                                                 860

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                         168

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                            13,8

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                    160

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                        4,1

Μέση τιμή δοκιμής                                    5,7

Αυτονομία(χλμ.)                                        573

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                    35

Εκπομπή CO2                                             93

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                    9.820

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: