On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Toyota Corolla GR Sport 1.8 Hybrid 140 HP

8.3

To the point…

Με μια ιστορία που κοντεύει να φτάσει τα 60 χρόνια (από το 1966) και περισσότερα από 50 εκατ. αντίτυπα να έχουν κυκλοφορήσει στον πλανήτη Γη, το όνομα Corolla είναι αναμφίβολα το πιο επιτυχημένο όνομα στην αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως και ένα όνομα που ακόμα και τώρα -που γράφονται αυτές οι αράδες- αγοράζεται από περίπου 5.800 αγοραστές την ημέρα!

Είναι, όπως αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς, ένα μοναδικό φαινόμενο στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και γι’ αυτό το λόγο η Toyota το προσέχει σαν τα μάτια της και φροντίζει χρόνο με το χρόνο να το ανανεώνει ώστε να διατηρεί αυτή την πρωτοκαθεδρία.

Βέβαια, ως επί το πλείστον, οι αλλαγές-αναβαθμίσεις που πραγματοποιούν σε αυτό οι Ιάπωνες συχνά-πυκνά μπορεί να μην είναι ορατές «διά γυμνού οφθαλμού», αλλά πάντοτε κρύβουν -πέρα από ζάντες, χρώματα κι άλλα ανούσια τεχνάσματα- και κάποιες ουσιαστικές αλλαγές.

Έτσι, μπορεί τα Corolla που πωλούνται σήμερα να μοιάζουν ίδια με τα μοντέλα της 12ης γενιάς που κυκλοφόρησε το 2019, ωστόσο «κάτω από τον μανδύα τους» κρύβουν και αλλαγές “to the point”, με την κυριότερη εξ’ αυτών να είναι το πέμπτης γενιάς υβριδικό σύστημα της εταιρείας, που ανεβάζει την απόδοση του συστήματος από τους 122 στους 140 ίππους και πλέον διατίθεται και στην έκδοση GR Sport…

Μια έκδοση που -από τη στιγμή που δεν διατίθεται το GR Corolla των 300 ίππων επίσημα στην Ελλάδα- δείχνει ως μια «όαση μέσα στη λαίλαπα» των SUV, για όσους επιθυμούν ένα χάτσμπακ μοντέλο με σπορτίφ χαρακτηριστικά και εξαιρετική οικονομία χρήσης…

Τι είναι όμως η έκδοση GR Sport;

Αρχίζοντας από τα βασικά και για όσους δεν είναι μυημένοι στις εκδόσεις των σύγχρονων Toyota, GR Sport (Gazoo Racing Sport) είναι οι πιο σπορ εκδόσεις (εξαιρώντας το GR Yaris και το GRMN), στην γκάμα των Yaris, Yaris Cross, Corolla, C-HR και RAV4.

Χαρακτηρίζονται από μια προσέγγιση προσανατολισμένη στις επιδόσεις, που προέρχεται από το τμήμα μηχανοκίνητου αθλητισμού (Gazoo Racing) της Toyota, ενώ έχουν σχεδιαστεί επί του πρακτέου για να βελτιώνουν την οδηγική συμπεριφορά και να παρέχουν πιο σπορ εμφάνιση μέσα και έξω.

 

Εξωτερικά -και πέρα από τη γενική ανανέωση που έχουν όλα τα σημερινά Corolla (νέα φώτα, αλλαγμένους προφυλακτήρες, νέα μάσκα και μερικά νέα σχέδια σε ζάντες και χρώματα)- οι εκδόσεις GR Sport έχουν και πιο σπορ προφυλακτήρες, μαύρη αεροτομή προαιρετικά, σήματα GR Sport διάσπαρτα, μαύρους εξωτερικούς καθρέπτες και φυσικά ειδικά διαμορφωμένες ζάντες, με τις 18άρες στο αυτοκίνητο δοκιμής με το ιδιαίτερο offset (γνήσιο γιαπωνέζικο στυλ ζαντών) να κάνουν το Corolla να φαίνεται αρκετά πρησμένο και θελκτικό.

Στα ενδότερα, η εικόνα είναι ακόμα πιο διαφοροποιημένη στις εκδόσεις GR Sport σε σχέση με τις «απλές» εκδόσεις, αφού πέρα από τα σήματα GR σε καθίσματα, τιμόνι, μαρσπιέ και μπουτόν εκκίνησης κινητήρα, έχουμε εξώραφα κόκκινα γαζιά σε ευρεία χρήση, διάτρητο δέρμα στο τιμόνι και μονοκόμματα καθίσματα (ντυμένα με δερμάτινες και σουέτ επενδύσεις) που χαρακτηρίζονται για την καλή πλευρική τους στήριξη.

 

Πέρα όμως από τις ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης έκδοσης (GR Sport), η εικόνα του εσωτερικού είναι αναβαθμισμένη τόσο σε ποιότητα, όσο και σε τεχνολογία. Έτσι υπάρχουν νέες ταπετσαρίες και πιο μαλακά υλικά στο ταμπλό και σε άλλα μέρη της καμπίνας, με τη συναρμογή τους να δείχνει στιβαρή και καλοφτιαγμένη.

 

Από άποψη τεχνολογίας, έχουμε πλέον έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και μια μεγαλύτερη οθόνη για το infotainment, η οποία με διάμετρο τις 10,5 ίντσες χαρακτηρίζεται για την ευκρίνεια και την γρήγορη απόκρισή της, όταν πλέον δέχεται ασύρματη σύνδεση κινητού μέσω Android Auto ή Apple CarPlay, καθώς και over-the-air ενημερώσεις.

Από άποψη πρακτικότητας και εργονομίας, οδηγός και συνοδηγός έχουν άφθονο χώρο τόσο για το κεφάλι, όσο και για τα πόδια τους, αλλά δεν έχουν ικανοποιητικές θήκες για τα μικροαντικείμενα τους, με αποτέλεσμα να περιορίζεται κάπως η εργονομία και η πρακτικότητα εμπρός.

Πίσω, υπάρχουν θήκες για μικροαντικείμενα στην πλάτη των μονοκόμματων καθισμάτων και μία στο τέλος της κονσόλας, αλλά ο χώρος των επιβατών (ειδικά για τα πόδια τους) είναι περιορισμένος, όπως αντίστοιχα περιορισμένος είναι και ο χώρος αποσκευών…

Ο τελευταίος (σ.σ. χώρος αποσκευών) ανέρχεται σε 361 λίτρα με την πίσω σειρά καθισμάτων σε όρθια θέση και σε 1052 λίτρα με την αναδίπλωσή της, με αποτέλεσμα να βρίσκεται στο μέσο (και προς τα κάτω) της κατηγορίας (Mazda 3: 331 λίτρα, Ford Focus: 341 λίτρα, Seat Leon: 380 λίτρα VW Golf: 381 λίτρα, Hyundai i30: 395 λίτρα, Opel Astra: 422 λίτρα).

Με δυο υβριδικά σύνολα ανεξαρτήτως έκδοσης…

Η Toyota πουλάει στη χώρα μας το Corolla αποκλειστικά σε δύο υβριδικές εκδοχές, ανεξαρτήτως έκδοσης. Έτσι και στην περίπτωση της έκδοσης GR Sport, το ιαπωνικό χάτσμπακ διατίθεται με τα νέα υβριδικά σύνολα της εταιρείας (5ης γενιάς πλέον), με το μικρότερο να είναι ένα 1,8 λίτρων με 140 ίππους και το δεύτερο, ένα δίλιτρο με 196 ίππους, όταν σε κάθε περίπτωση η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων e-CVT.

Στα χέρια μας για δοκιμή είχαμε το μικρότερο της γκάμας (1.800άρι), το οποίο πλέον αποδίδει συνδυαστικά 140 ίππους (από 122 που απέδιδε παλαιότερα) στις 5.200 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής, εκ των οποίων οι 98 ίπποι -και τα 142 Nm- προκύπτουν από τον θερμικό κινητήρα και οι 95 ίπποι -και τα 185 Nm- από τον νέο ηλεκτροκινητήρα.

Ο τελευταίος (σ.σ. ηλεκτροκινητήρας) σε συνδυασμό με τη νέα μπαταρία ιόντων λιθίου και τις περαιτέρω αναβαθμίσεις των μηχανικών μερών, κάνουν το ανανεωμένο Corolla να πραγματοποιεί συντομότερα το 0-100 χλμ./ώρα κατά σχεδόν δύο δευτερόλεπτα (9,1 έναντι 10,9) σύμφωνα με την Toyota, όταν συγχρόνως μπορεί πλέον να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά σε υψηλότερες ταχύτητες σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο (μέχρι τα 60-70 χλμ./ώρα), με αποτέλεσμα να έχεις ακόμη μεγαλύτερη οικονομία σε επίπεδο κατανάλωσης καυσίμου.

Στην πράξη εμείς καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής καταγράψαμε 5,8 λίτρα/100χλμ., ενώ εύκολα προσεγγίσαμε και νούμερα κοντά στα 4 λίτρα/100χλμ. (!) στην κίνησή μας εντός πόλεως, με αποτέλεσμα να κρίνεται σχεδόν ρεαλιστική η μεικτή κατανάλωση των 4,7 λίτρων/100χλμ. που ανακοινώνει το εργοστάσιο.

Αντίστοιχα όμως, σχεδόν ρεαλιστικά, είναι και τα νούμερα επιδόσεων που ανακοινώνει η Toyota, αφού το δικό μας RaceBox κατέγραψε 4,4 δευτερόλεπτα για το 0-60 χλμ./ώρα, 9,6 δευτερόλεπτα για το 0-100 και 13,8 δευτερόλεπτα για το 0-120 χλμ./ώρα, όταν οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις των 60-100 χλμ./ώρα και 80-120 χλμ./ώρα πραγματοποιήθηκαν σε 5,3 και 6,7 δευτερόλεπτα αντίστοιχα.

Νούμερα, που μπορεί να μην εντυπωσιάζουν και σίγουρα να μην αρμόζουν σε μια σπορ κατασκευή, αλλά όπως αναφέραμε και παραπάνω οι εκδόσεις GR Sport δεν αποτελούν τις σκληροπυρηνικές εκδόσεις των Toyota (εξάλλου υπάρχουν και τα καθαρόαιμα GR), αλλά απλά τις συμβατικές εκδόσεις που πέρα από την καθημερινή ευκολία και την αυξημένη οικονομία, έχουν και κάποια σπορτιφ χαρακτηριστικά, κυρίως εμφανισιακά.

Υπό αυτό το πρίσμα, η εξωτερική εμφάνιση, η θέση οδήγησης και το γενικό στήσιμο σε κάνουν να ονειρεύεσαι ένα 16άρι τούρμπο με καμιά 200αριά άλογα και ένα σφικτό εξάρι κιβώτιο που μόνο οι Γιαπωνέζοι μπορούν να φτιάξουν, αλλά επειδή ζεις στην αναθεματισμένη Ευρώπη συμβιβάζεσαι με την υβριδική εκδοχή και πορεύεσαι με ό,τι έχεις, προσπαθώντας με το υβριδικό σύνολο και το θόρυβωδες CVT να αξιοποιήσεις στο έπακρο τις τρομερές δυνατότητες του πλαισίου.

Το τελευταίο, σε συνδυασμό με το εξαιρετικά άμεσο τιμόνι και την σπορ προσέγγιση της ανάρτησης, κάνουν εξαιρετικά στιβαρό σε αίσθηση το Corolla και στην λειτουργία Sport (έχει και Eco και Normal) μάλιστα αρκετά δραστήριο (τηρουμένων των αναλογιών) που σε ικανοποιεί, αλλά δεν σε κάνει να παύεις να ζηλεύεις τους συνανθρώπους σου στην άλλη άκρη του ατλαντικού, που έχουν την «ευλογία» να έχουν την γνήσια GR Corolla των 300 ίππων!

Επειδή όμως δεν ζεις εκεί, οφείλεις να «προσγειωθείς στην πραγματικότητα» και να αναγνωρίσεις το γεγονός ότι το Corolla με τον 1,8 λίτρων υβριδικό κινητήρα είναι σε θέση να καλύψει κάθε μεταφορική ανάγκη τόσο εντός, όσο και εκτός πόλεως, όταν στην έκδοση GR Sport έχει και τον απαραίτητο χαρακτήρα για να ευχαριστήσει όσους χρειάζονται και μια σπορτίφ αίσθηση στην καθημερινότητά τους.

Η άλλη, σωστή, εναλλακτική…

Σε μια εποχή που σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές ρίχνουν τη βαρύτητά τους στα SUV και δη στα εξηλεκτρισμένα, υπάρχουν ακόμα κατασκευές στην αγορά που -εστιασμένες στην ουσιαστική χρήση και στην «αγνή» αίσθηση της οδήγησης- καταφέρνουν να μας υπενθυμίσουν με τον καλύτερο τρόπο τις αρετές που έχουν τα χάτσμπακ. Μοντέλα που διέπρεψαν στην ελληνική αγορά τα προηγούμενα χρόνια και φυσικά εμάς μας έδωσαν τη δυνατότητα να τα έχουμε σε ιδιαίτερη εκτίμηση…

Το Corolla ήταν πάντα ο κυρίαρχος αυτών και στην ανανεωμένη του εκδοχή δείχνει με τον καλύτερο τρόπο ότι τίποτα στην ζωή δεν γίνεται τυχαία, όντας ένα ολοκληρωμένο, εξαιρετικά οικονομικό μοντέλο που συνοδεύεται από το όνομα της Toyota και πλέον έχει να επιδείξει και μια ενδιαφέρουσα οδηγική συμπεριφορά.

Πράγματα που του δίνουν το δικαίωμα να αποτελεί την άλλη, τη σωστή -κατ΄ εμάς- εναλλακτική στην «λαίλαπα» των SUV, παρότι η τιμή του (32.970 ευρώ για την έκδοση GR Sport) το φέρνει αντιμέτωπο με πολλά εξ’ αυτών.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Βαγγέλης Παμπούκης

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.8Η
Καύσιμο Βενζίνη
Χωρητικότητα (κ.εκ.) 1.798
Κύλινδροι 4 σε σειρά
Βαλβίδες 16
Μεγ. Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 140 (98/5200 από θερμικό μοτέρ + 95 από ηλεκτρομοτέρ)
Μεγ. Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 270 (142/3600 από θερμικό μοτέρ + 185 από ηλεκτρομοτέρ)
Θέση Εμπρός, εγκάρσια
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός
Εκκεντροφόροι 2ΕΕΚ
Διάμ. X Διαδρ. (χλστ.) 80,5 x 88,3
Σχέση συμπίεσης 13,0:1
Κιλά/ίππο 10,1
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι 282 χλστ.
Πίσω Δίσκοι 274 χλστ.
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση Ηλεκτρική
Στροφές τιμονιού 2,6
Κύκλος στροφής (μέτρα) 10,4
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων e-CVT
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση 18×7,0J
Υλικό Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Falken ZIEX ZE914B
Διάσταση ελαστικών 225/40 R18
Ρεζέρβα Κιτ επισκευής
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος (χλστ.) 4380x1790x1460
Μεταξόνιο (χλστ.) 2640
Μετατρόχιο εμπρός (χλστ.) 1530
Μετατρόχιο πίσω (χλστ.) 1530
Αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) 0,31
Βάρος (κιλά) 1420
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 361 – 1052
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) 4,4
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 9,6
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) 13,8
60-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 5,3
80-120 χλμ./ώρα (δευτ.) 6,7
100-0 χλμ./ώρα (μέτρα) 36
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 180
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (λίτρα/100χλμ.) – ΡΥΠΟΙ (γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 4,7
Μέση τιμή δοκιμής 5,8
Μέγιστη τιμή δοκιμής 6,6
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 4,2
Αυτονομία (χλμ.) 792
Ρεζερβουάρ (λίτρα) 43
Εκπομπή CO2 105
ΤΙΜΗ (ευρώ)
Βασικής έκδοσης 28.470
Αυτοκίνητου δοκιμής 33.887

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Συμπερασματικά...

8.3
Δεδομένου ότι το όνομα Corolla έχει ξεπεράσει το όριο των 50 εκατομμυρίων πωλήσεων και συνεχίζει να καταγράφει σχεδόν 6.000 πωλήσεις ημερησίως σε παγκόσμια κλίμακα, δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Toyota δεν κάνει χρόνο με τον χρόνο μεγάλες αλλαγές στο πιο επιτυχημένο μοντέλο της. Ωστόσο, οι τελευταίες αλλαγές έχουν καταστήσει ακόμα πιο ελκυστικό το όλο πακέτο, αφού με βελτιωμένα υβριδικά συστήματα μετάδοσης κίνησης και εσωτερικό υψηλότερης ποιότητας και αυξημένης τεχνολογίας, είναι πραγματικά μια εξαιρετική επιλογή σε αυτή την κατηγορία. Στην έκδοση δε GR Sport έχει και τα απαραίτητα σπορτίφ χαρακτηριστικά για να κερδίσει όσους επιθυμούν μια πιο σπορ προσέγγιση σε επίπεδο εμφάνισης και οδικής συμπεριφοράς. Αρκεί αυτοί να μην ενστερνίζονται τη μόδα της εποχής με τα SUV και να έχουν ακόμη τη θέληση για ένα παραδοσιακό χάτσμπακ.
10.0

Εξωτερικό

7.0

Εσωτερικό - Χώροι

9.0

Κινητήρας - Κατανάλωση

7.0

Επιδόσεις

9.0

Οδική Συμπεριφορά

8.0

Σχέση Ποιότητας - Τιμής

Υπέρ

  • +Εμφάνιση
  • +Ιδιαιτερότητες έκδοσης GR Sport
  • +Σπορτίφ προσανατολισμός
  • +Τιμόνι
  • +Στήσιμο
  • +Ταχύτητα και ανάλυση οθόνης infotainment
  • +Απόδοση υβριδικού συστήματος
  • +Κατανάλωση
  • +Εγγύηση μπαταρίας (10 χρόνια)

Κατά

  • -Χώροι πίσω επιβατών
  • -Χώρος αποσκευών
  • -Εργονομία κονσόλας
  • -Θόρυβος κατά την επιτάχυνση
  • -Απουσία προκαθορισμένων «σχέσεων» στο eCVT
  • -Τιμή έκδοσης
Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!