full screen background image
Search
Τρίτη 27 Οκτώβριος 2020
  • :
  • :

Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Hybrid…

Ο Βασιλιάς επέστρεψε!

Αναμφισβήτητα όταν κάποιος αναφέρει τον όρο “best-seller” στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, το μυαλό του πάει στο Yaris και όχι άδικα! Είναι το πιο καλοπουλημένο μοντέλο όλων των εποχών σε εγχώριο επίπεδο και αν κάποιοι δεν πείθονται από μερικές αράδες, φράσεις και εκφράσεις, αρκεί μόνο να αναφέρουμε ότι βρίσκεται στην πρώτη θέση των πωλήσεων -ανεξαρτήτως κατηγορίας- τα τελευταία 8 χρόνια, ενώ στο διάστημα 2010 – 2019 έχουν πουληθεί περισσότερα από 50.000 Yaris (50.733 για την ακρίβεια) σε Έλληνες ιδιοκτήτες!

Μάλιστα, κάτι ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι ότι το 2019, την τελευταία πλήρη χρονιά της 3ης γενιάς του μοντέλου στην ελληνική αγορά, το Yaris έγραψε το ρεκόρ του με σχεδόν 7.000 μονάδες (6.992) παρά το γεγονός ότι διήνυε τους τελευταίους μήνες του και είχε ήδη ανακοινωθεί η νέα 4η γενιά. Αυτό μπορεί, σύμφωνα με την κοινή λογική των περισσοτέρων, να δείχνει ότι δεν έχρηζε κάποιας ανανέωσης, ωστόσο σύμφωνα με τους πάντα ανήσυχους Γιαπωνέζους αποτέλεσε το έναυσμα για το λανσάρισμα της ολοκαίνουργιας γενιάς του bestseller τους. Έτσι, αφουγκραζόμενη την επιθυμία του κοινού για ένα πιο μοντέρνο, πρακτικό, καινοτόμο και αποδοτικό σουπερμίνι, η Toyota φέρνει το 2020 στην αγορά την τέταρτη γενιά του επιτυχημένου Yaris με σκοπό να δείξει ότι εκτός από πρώτο στο είδος του, το μικρό ιαπωνικό μοντέλο εξελίχθηκε ώστε να κατακτήσει την κορυφή. Το δοκιμάζουμε στην υβριδική έκδοση -που αναμένεται να κερδίσει και τη μερίδα του λέοντος- και αναφέρουμε…

Με νέα βάση…

Το νέο Yaris βασίζεται στη νέα πλατφόρμα TNGA του ιαπωνικού εργοστασίου και συγκεκριμένα στην εκδοχή GA-B. Έτσι, παρά την τάση των κατασκευαστών να αυξάνουν συνεχώς τις διαστάσεις, η Toyota επέλεξε να διατηρήσει το κόμπακτ μέγεθος του Yaris, το οποίο στη νέα του έκδοση έρχεται με μειωμένο μήκος κατά 5 χλστ., αυξημένο πλάτος κατά 50 χλστ. και μειωμένο ύψος κατά 40 χλστ., τη στιγμή που το μεταξόνιο κέρδισε 50 χλστ. και τα μετατρόχια 57 χλστ.!

Οι μεταβολές αυτές διαμόρφωσαν το τελικό μήκος σε 3,94 μ., το πλάτος σε 1,74 μ. και το ύψος σε 1,5 μ., ενώ σε συνδυασμό με τους μειωμένους προβόλους (κατά 10 χλστ. εμπρός και κατά 45 χλστ. πίσω) δημιούργησαν ένα macho και επιθετικό παρουσιαστικό.

Με άκρως επιθετικό παρουσιαστικό…

Εμφανισιακά, το νέο Yaris επιδεικνύει τις κόμπακτ διαστάσεις του με μοντέρνες και χαρακτηριστικές γραμμές που δίνουν την αίσθηση κίνησης, τη στιγμή που εμφανίζεται με ένα άκρως επιθετικό προσωπείο.

Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η νέα μάσκα με το σήμα της Toyota στο κέντρο, καθώς και το «φουσκωμένο» καπό που πλαισιώνεται από τα νέα LED φωτιστικά σώματα, ενώ οι πιο φαρδιοί θόλοι των τροχών προσθέτουν στην επιθετική εικόνα του αυτοκινήτου.

Παράλληλα, οι ακροβολισμένοι προβολείς ομίχλης (στην πλούσια έκδοση της δοκιμής), το μαύρο ένθετο τμήμα αλά carbon εντός της γρίλιας και το γυαλιστερό μαύρο ένθετο στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα τονίζουν το σπορ παρουσιαστικό.

Επιπλέον, πίσω, τα νέα φώτα σε συνδυασμό με τη μαύρη φάσα που τα ενώνει, τονίζουν το δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου κάνοντάς το να ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά.

Less is more…

Στο εσωτερικό, ο σχεδιασμός της καμπίνας του νέου Yaris ακολουθεί τη φιλοσοφία “Less is More” («το λιγότερο είναι περισσότερο») και έτσι αυτό που αντικρύζει κανείς εισερχόμενος στο νέο Yaris είναι ένα μίνιμαλ αλλά ποιοτικό και άνετο περιβάλλον, με αρκετό χώρο και πρακτική διαρρύθμιση για τους επιβάτες.

Αυτό που σε κερδίζει από τη πρώτη στιγμή είναι οι αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα, με αποτέλεσμα κατά τη συμβίωσή σου μαζί του να βολεύεσαι και να νιώθεις αρκετά άνετα. Αυτό σε κάνει να προσπερνάς και να μη δίνεις ιδιαίτερη σημασία σε κάποια χαμηλότερης ποιότητας πλαστικά που συναντάς σε κάποια τμήματα του εσωτερικού (βλ. πλαστικές χειρολαβές για το άνοιγμα των θυρών), ενώ χάρη στην ιδιαίτερη έμφαση που έχει δοθεί στον τονισμό σημείων της καμπίνας με χρήση φωτισμού, σχημάτων και μοτίβων, ο συνολικός αέρας είναι μοντέρνος και νεανικός.

Σε αυτό συντελούν και οι δυο οθόνες που έχει ο οδηγός στη διάθεσή του, με την πρώτη να είναι αφής για το σύστημα infotainment (από 7 έως 10 ιντσών ανάλογα την έκδοση) και τη δεύτερη να βρίσκεται ανάμεσα στα δύο ψηφιακά μεν, αλλά στρόγγυλα, όργανα πίσω από το τιμόνι, ενώ στην πλούσια έκδοση του αυτοκινήτου δοκιμής υπήρχε και η τεχνολογία Head-Up Display που προβάλει σε μια «οθόνη» 10 ιντσών πάνω στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου, όλα τα απαραίτητα για τον οδηγό δεδομένα.

Από άποψη χώρων, στο εσωτερικό του θα βολευτούν άνετα τέσσερις ενήλικες με τις αποσκευές τους (286 λίτρα ο χώρος αποσκευών), αν και θα πρέπει να συμβιβαστούν λίγο με το περιορισμένο άνοιγμα των πίσω θυρών, καθώς και με τον σχετικά περιορισμένο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, αν οι τελευταίοι ξεπερνούν το 1,80 μ. σε ύψος.

Πιστή στις αξίες της…

Η Toyota παραμένει πιστή στις αξίες της που θέλουν την υβριδική τεχνολογία σε πρώτο πλάνο και αντί να εισέλθει και αυτή στην ολοένα και αυξανόμενη μόδα των ηλεκτρικών, εξέλιξε το υβριδικό της σύνολο περισσότερο, φτάνοντας αισίως στην τέταρτη γενιά του. Ουσιαστικά πρόκειται για το υβριδικό σύνολο της Corolla και απλά αφαιρέθηκε ένας κύλινδρος. Έτσι έχουμε έναν τρικύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων που δουλεύει σε κύκλο Atkinson και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 59 kW.

Σύμφωνα με την εταιρεία, ο νέος αυτός κινητήρας βοηθάει στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων έως και 20%, ενώ αναμένεται να αποτελέσει την επιλογή των 8 από κάθε 10 αγοραστές του νέου Yaris.

Στην πράξη, εμείς κατά τη ολιγόωρη συμβίωση μας με το νέο υβριδικό Yaris είδαμε κατανάλωση καυσίμου περί τα 4,6 λίτρα/100 χλμ. με μέση χρήση, που άγγιξε ακόμα και τα 4 λίτρα/100χλμ. όταν προσπαθήσαμε να κινηθούμε οικονομικά, ενώ δύσκολα ξεπέρασε τα 6 λίτρα/100χλμ. όταν αφήσαμε σε δεύτερο χρόνο την κατανάλωση και αποφασίσαμε να πιέσουμε το μικρό ιαπωνικό σουπερμίνι.

Στο δρόμο…

Εισερχόμενος στην καμπίνα του νέου Yaris αντιλαμβάνεσαι ευθύς εξαρχής ότι εδώ δεν έχεις να κάνεις με ακόμα ένα ουδέτερο Yaris όπως στο παρελθόν. Πλέον κάθεσαι χαμηλότερα και πιο πίσω, ενώ το τιμόνι βρίσκεται σε πιο κάθετη θέση, με αποτέλεσμα να σε προϊδεάζει ότι θα έχει το δικό του οδηγικό ενδιαφέρον. Κάτι που επαληθεύεται και στην πράξη αφού η αυξημένη ακαμψία του πλαισίου (κατά 37% σύμφωνα με την Toyota), η ανασχεδιασμένη ανάρτηση με τον πιο σφικτό -κατά 80%- ημιάκαμπτο άξονα πίσω και τα νέα -αλλά πιο κάθετα- γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, καταφέρνουν να περιορίζουν αρκετά τις κλίσεις και τις τάσεις υποστροφής. Σε συνδυασμό δε με το τιμόνι που αποδεικνύεται καλό σε πληροφόρηση και κατευθυντικότητα, σε προκαλούν να ανεβάζεις ολοένα τους ρυθμούς και να σκέφτεσαι: «επιτέλους να και ένα οδηγοκεντρικό Yaris»!

Μοναδικός ανασταλτικός παράγοντας σε αυτούς τους υψηλούς ρυθμούς αποδεικνύεται ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου που χάρη στην «ήρεμη» προσέγγισή του θέλει να κινείσαι με ροή, αφού δείχνει λίγο νωχελικός στις απότομες επιταχύνσεις. Αλλά ας μην ξεχνάμε, ότι για όσους επιθυμούν αυτούς τους ρυθμούς υπάρχει και η έκδοση “GR Yaris” με τους 261 ίππους και την τετρακίνηση…

Στον αντίποδα, η ήπια λειτουργία του υβριδικού συνόλου σε ανταμείβει στις αστικές μετακινήσεις χάρη στην αρκετά πιο εκλεπτυσμένη λειτουργία του σε σχέση με το παρελθόν, όπως και στη μετακίνηση στον αυτοκινητόδρομο, όπου το Yaris παρουσιάζει ένα πιο σταθερό και premium βάδισμα, χάρη στα αυξημένα μετατρόχια και στους μειωμένους αεροδυναμικούς θορύβους.

Κάθε κατεργάρης στον πάγκο του…

Η αγορά των μικρών αστικών αυτοκινήτων σήμερα έχει ολοένα αυξανόμενες ανάγκες και ζητά πάντα το κάτι παραπάνω από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, με αποτέλεσμα αυτές να εξελίσσουν και να κατασκευάζουν συνεχώς πιο βελτιωμένα νέα μοντέλα ώστε να καλύψουν τις ανάγκες και να πρωταγωνιστήσουν στη μάχη των πωλήσεων. Μια μάχη που το Yaris έχει κερδισμένη από την πρώτη του γενιά και πλέον με την τέταρτη έρχεται για να βάλει τον κάθε κατεργάρη στον πάγκο του και να αποδείξει ποιος είναι ο Βασιλιάς, αφού πλέον εκτός από τις αρετές του παρελθόντος, το νέο Yaris παρουσιάζει και μια εντυπωσιακά όμορφη σιλουέτα, καθώς και ένα άκρως ενδιαφέρον οδηγικό προφίλ, στοιχεία που έλειπαν μέχρι πρότινος.

Αν σε αυτά συνυπολογίσουμε τις προσιτές τιμές (από 13.770 ευρώ), την αξία μεταπώλησης και τις τρεις επιλογές σε κινητήρες (1.0, 1.5 και 1.5 Hybrid) με τις άφθονες εκδόσεις και εξοπλισμούς, τότε μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι θα δούμε ακόμα μια λαμπρή πορεία και έναν «εφιάλτη» που θα συνεχίσει να στοιχειώνει τον ανταγωνισμό…

ΥΠΕΡ: Εμφάνιση, Ευελιξία, Αξιοπιστία, Κατανάλωση, Εργονομία, Οδηγική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης, Εξοπλισμός ασφάλειας

ΚΑΤΑ: Πλαστικές χειρολαβές για το άνοιγμα των θυρών, Ανταπόκριση κινητήρα-κιβωτίου στις απότομες επιταχύνσεις, Άνοιγμα πίσω θυρών, Ποιότητα σε μερικά πλαστικά τμήματα του αμαξώματος

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ… ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

*Ευχαριστούμε πολύ την εταιρεία ΦΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ Α.Ε. – ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ για την παραχώρηση του χώρου για τις ανάγκες της φωτογράφισης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                           1.5Η

Καύσιμο                                                    Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                               1.490

Κύλινδροι                                               3 σε σειρά

Βαλβίδες                                                        12

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                      91/5500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                   120/3600-4800

Συνδυαστική Ισχύς (ίπποι)                       116

Θέση                                                 Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                          Άμεσος και έμμεσος ψεκασμός

Εκκεντροφόροι                                         2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                          80,5 x 97,6

Σχέση συμπίεσης                                     14,0:1

Κιλά/ίππο                                                    9,3

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                         Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης

Πίσω                                            Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                           Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                          Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                   Ηλεκτρομηχανική

Στροφές τιμονιού                                       2,4

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                     9,8

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                          Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                            Αυτόματο e-CVT

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                 17×7,0J

Υλικό                                                       Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                    Bridgestone Ecopia EP150

Διάσταση ελαστικών                         205/45 R17

Ρεζέρβα                                              Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)     3940x1745x1500

Μεταξόνιο(χλστ.)                                    2560

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                    1531

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                        1528

Βάρος(κιλά)                                              1085

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                      286

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                           9,7

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                  175

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                      3,7

Μέση τιμή δοκιμής                                  4,6

Μέγιστη τιμή δοκιμής                             5,9

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                           4,0

Αυτονομία(χλμ.)                                      764

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                  36

Εκπομπή CO2                                            85

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                  13.770

Αυτοκίνητου δοκιμής                           21.720

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: