On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: VW Passat 1.5 TSI ACT EVO 150PS R-Line DSG7

Προπομπός του μέλλοντος!

H Volkswagen προχώρησε σε μια ανανέωση του επιτυχημένου σεντάν της και παρά τις μικρές αισθητικές αλλαγές, έχει όλη την απαιτούμενη τεχνολογία για να αποτελέσει το μεταβατικό στάδιο προς την αυτόνομη οδήγηση!

Πάνε 48 χρόνια…

…από την κυκλοφορία του πρώτου Passat και στο πέρασμα των ετών αυτών το γερμανικό σεντάν έχει αποκτηθεί από σχεδόν 30 εκατ. ιδιοκτήτες ανά τον κόσμο, ενώ αντίστοιχη επιτυχία φαίνεται να έχει πετύχει και στα ελληνικά δρώμενα αφού μόνο τα τελευταία 15 χρόνια έχει αποκτηθεί από 21.000 Έλληνες οδηγούς, με το ένα στα πέντε μοντέλα που πωλείται στην κατηγορία να είναι Passat!

Πράγμα το οποίο δείχνει ότι μπορεί τα crossover και SUV να έχουν κατακτήσει σχεδόν ολοκληρωτικά την αγορά, αλλά και τα πατροπαράδοτα σεντάν έχουν το δικό τους -μικρό αλλά σημαντικό- αγοραστικό κοινό.

Στη νέα βερσιόν τώρα…

Η Volkswagen χαρακτηρίζει το νέο Passat σαν την έκδοση 8.2 (από την όγδοη γενιά του μοντέλου), που περισσότερο μια αναβαθμισμένη βερσιόν κάποιας σύγχρονης ηλεκτρονικής συσκευής μοιάζει παρά με ένα facelift, πράγμα που εν μέρει ισχύει όπως θα δούμε παρακάτω, καθώς οι ουσιαστικές αλλαγές είναι στον τομέα της τεχνολογίας και της ασφάλειας, και όχι στην «εξωτερική συσκευασία», που φαίνεται να μην έχει αλλάξει και πολύ.

Σε αυτή πλέον έχουμε ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, νέα μάσκα, νέους προβολείς LED (από τη βασική έκδοση κιόλας) και ανανεωμένο το λογότυπο Passat στο πίσω μέρος, που πλέον τοποθετείται στο κέντρο της πίσω πόρτας, κάτω από αυτό της Volkswagen.

Παράλληλα, έχουμε και μία αλλαγή στο μήκος του αυτοκινήτου, που αυξήθηκε κατά 8 χλστ. (4.873 χλστ.  συνολικά) λόγω του εμπρός προβόλου με το νέο προφυλακτήρα, τη στιγμή που το πλάτος (1.832 χλστ.) και το ύψος (1.483 χλστ.) παρέμειναν ίδια με εκείνα στο απερχόμενο μοντέλο.

Εισαγωγή στον κόσμο της τεχνολογίας…

Στα ενδότερα, η εικόνα είναι σχεδόν όμοια με την όγδοη γενιά του μοντέλου, με τις αλλαγές να εντοπίζονται στις καινούργιες επενδύσεις, στα νέα διακοσμητικά στοιχεία στις πόρτες, στα ανανεωμένα χρώματα, στα καινούργια όργανα και στο ανασχεδιασμένο τιμόνι, ενώ το αναλογικό ρολόι στην κορυφή του ταμπλό του προηγούμενου μοντέλου έχει πλέον δώσει τη θέση του σε ένα φωτιζόμενο σήμα Passat.

Επίσης, αντί του πατροπαράδοτου πίνακα οργάνων έχουμε έναν ψηφιακό πίνακα που έρχεται σε συνδυασμό με την οθόνη αφής των 9,2 ιντσών (επιπρόσθετος εξοπλισμός) του ταμπλό να ολοκληρώσει την high tech εικόνα.

Η οθόνη στο ταμπλό εφοδιάζεται με την τρίτη γενιά του Modular Infotainment Matrix (MIB3), η οποία φέρνει μαζί της μια σειρά από νέες λειτουργίες, με κυριότερες εξ αυτών να είναι το We Connect App Wireless, ένα μενού που παρέχει άμεση πρόσβαση σε επιλεγμένες εφαρμογές smartphone (με Android Auto και Apple Carplay) μέσω της οθόνης, το Voice Control για φωνητικές εντολές προς και από το αυτοκίνητο, το Mobile Key που το smartphone μπορεί να γίνει κλειδί μέσω ασύρματης σύνδεσης και μπορεί να μοιραστεί σε έως 15 χρήστες και το Volkswagen We, την ψηφιακή πλατφόρμα που προσφέρει συνδυασμένες υπηρεσίες σαν αυτές που συναντούμε στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και στα κινητά. Δηλαδή ένας χρήστης μπορεί να έχει το δικό του ID και μόλις εισέρχεται στο αυτοκίνητο, το αυτοκίνητο να αναγνωρίζει μέσω του τηλεφώνου τις προσωπικές του ρυθμίσεις και να τις εφαρμόζει αυτόματα.

Πίσω από τις οθόνες…

…έχουμε το IQ Drive, με το γερμανικό εργοστάσιο να «καυχιέται» ότι το νέο Passat είναι το πιο έξυπνο αυτοκίνητο της μάρκας.

Σύμφωνα με τους Γερμανούς είναι η τεχνολογία που θα εξελίσσεται συνεχώς μέχρι να μπούμε ολοκληρωτικά στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης. Πρόκειται για μια τεχνολογική «ομπρέλα» που μέσω υποβοήθησης του οδηγού έχει σκοπό να κάνει ευκολότερη και ασφαλέστερη τη μετακίνηση των επιβατών του αυτοκινήτου. Κύρια στοιχεία της είναι μεταξύ άλλων το Travel Assist που περιλαμβάνει όλα τα τεχνολογικά συστήματα της Volkswagen που έχουμε γνωρίσει έως σήμερα (Front Assist, Pedestrian Monitoring, Emergency Steering Assist, Pre-crash, ACC, κτλ.) συν ότι πλέον το νέο Passat μπορεί να πραγματοποιήσει ημιαυτόνομη κίνηση μέχρι τα 210 χλμ./ώρα (!), το διαισθητικό τιμόνι που αναγνωρίζει μέσω της θερμότητας το άγγιγμα του οδηγού, το Lane Assist με IQ Light που καθοδηγεί το αυτοκίνητο εντός των λωρίδων κυκλοφορίας και προσαρμόζει ανάλογα τα φώτα ώστε οδηγός να έχει πλήρη ορατότητα σε κάθε συνθήκη, κ.α.

Με τον 1.500άρη βενζινοκινητήρα…

Το νέο Passat διατίθεται στην αγορά πλέον με μία επιλογή βενζίνης και δύο πετρελαίου, ενώ στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η Plug-in Hybrid έκδοση GTE.

Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε την έκδοση βενζίνης με τον 1.500άρη υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) επτά σχέσεων. Ο κινητήρας αυτός αποδίδει 150 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. με τη ροπή των 250Nm να είναι διαθέσιμη από τις 1.500 σ.α.λ. και έχει τη δυνατότητα να απενεργοποιεί τους δύο (από τους τέσσερις) κυλίνδρους σε συνθήκες μικρών απαιτήσεων για όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Αναφορικά με αυτή, η Volkswagen δίνει μια μέση τιμή στα 5,3 λίτρα/100χλμ., κάτι που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή για να επιτευχθεί, ενώ μια μέση τιμή γύρω στα 7-7,5 λίτρα/100χλμ. δείχνει μια πιο ρεαλιστική τιμή για όσους δεν εστιάζουν αποκλειστικά στην κατανάλωση καυσίμου.

Με επίκεντρο την άνεση…

Αναμφίβολα η προσέγγιση που έχει η οδηγική συμπεριφορά του Passat είναι οι άνετες μετακινήσεις, πράγμα που το πετυχαίνει απόλυτα χάρη στην καλή ηχομόνωση και τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης. Η τελευταία μπορεί και απορροφάει με ιδιαίτερη άνεση τόσο τις εγκάρσιες, όσο και τις πλάγιες ανωμαλίες του δρόμου με αποτέλεσμα το μεγάλο σεντάν να αναδεικνύεται στον ιδανικό σύμμαχο για μεγάλες αποστάσεις.

Σε αυτό συντελεί και η ευστροφία του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα, που σε συνδυασμό με το γρήγορο αυτόματο κιβώτιο καταφέρνει και επιταχύνει γραμμικά από τις χαμηλές στροφές του κινητήρα, με αποτέλεσμα να φτάνεις εύκολα στην επιθυμητή ταχύτητα ταξιδιού, αλλά και να μπορείς να πραγματοποιείς οποιαδήποτε προσπέραση επιδιώξεις.

Στο επαρχιακό δίκτυο απουσιάζουν οι οποιεσδήποτε τάσεις «πλεύσης» παρά τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, ενώ δυστυχώς απουσιάζει και η καλή  πληροφόρηση από το μπροστινό μέρος, με το σύστημα διεύθυνσης να έχει λίγο ελαφριά και κάπως «ψεύτικη» αίσθηση, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι ο λόγος ύπαρξης του Passat δεν είναι να γράφει χρόνους σε στριφτερά τμήματα, αλλά να ταξιδεύει με άνεση. Πράγμα που το κάνει με υποδειγματική επιτυχία, καθώς ακόμα και μετά από πολύωρα ταξίδια, οδηγός και επιβάτες φτάνουν στον προορισμό τους ξεκούραστοι.

Όσο για την κίνηση μέσα στο κλεινόν άστυ, εκεί εκτιμάς τόσο το αυτόματο κιβώτιο με τις γρήγορες και σωστές αλλαγές των σχέσεων, όσο και τα συστήματα τεχνολογίας, που διευκολύνουν αρκετά τη δουλειά του οδηγού στα καθημερινά μποτιλιαρίσματα.

Ακάθεκτο!

Μπορεί η κατηγορία των πατροπαράδοτων σεντάν να έχει συρρικνωθεί αρκετά από τη όλο και μεγαλύτερη δημοτικότητα των SUV, ωστόσο δεν παύει να αποτελεί μία από τις κύριες κατηγορίες της αγοράς, ειδικά αν μιλάμε για εταιρικούς στόλους.

Για αυτούς και για κάθε οδηγό που διανύει χιλιάδες χιλιόμετρα σε ετήσια βάση, το Passat είναι μία από τις ισχυρές επιλογές τους, ενώ πλέον με την υψηλή συνδεσιμότητα, τους οικολογικούς κινητήριους συνδυασμούς, την άνεση που προσφέρει και την κορυφαία τεχνολογία ημιαυτόνομης οδήγησης, δείχνει να είναι ο ιδανικός ταξιδευτής που ψάχνουν. Αρκεί να μπορούν να διαθέσουν τα 27.300 ευρώ που απαιτούνται για την απόκτηση της βασικής έκδοσης του μοντέλου…

ΥΠΕΡ: Τεχνολογία, Συνδεσιμότητα, Κινητήρας, Κιβώτιο, Χώροι, Άνεση ανάρτησης, Κατανάλωση

ΚΑΤΑ: Μικρές εμφανισιακές αλλαγές, Αίσθηση τιμονιού

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                            1.5 TSI

Καύσιμο                                                         Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                    1.498

Κύλινδροι                                                    4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                             16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                     150/5000-6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                        250/1500-3000

Θέση                                                      Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                          Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                              2ΕΕΚ

Διάμ. X Διαδρ.(χλστ.)                                74,5 x 85,9

Σχέση συμπίεσης                                            12,5:1

Κιλά/ίππο                                                           10,1

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                              Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                 Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                     Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                               Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                             2,7

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                          11,6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                               Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                       17×6,5J

Υλικό                                                            Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                                Pirelli Cinturato P7

Διάσταση ελαστικών                               215/55 R17

Ρεζέρβα                                                    Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)           4873x1832x1483

Μεταξόνιο(χλστ.)                                          2786

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                         1586

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                             1572

Βάρος(κιλά)                                                   1513

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                           586

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                               8,4

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                       220

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                           5,3

Μέση τιμή δοκιμής                                       7,4

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                  8,3

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                 6,6

Αυτονομία(χλμ.)                                           877

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                       66

Εκπομπή CO2                                                121

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                      27.300

Αυτοκινήτου δοκιμής                              33.650

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

First ImpressionsOn The RoadPresentations

Νέα Alfa Romeo Milano: Αλφίστας μιας νέας εποχής...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!