Ωρίμανση!
Η Volkswagen ανανέωσε πρόσφατα το best-seller κόμπακτ SUV της και με φρέσκο στυλ και ένα νέο, υψηλής τεχνολογίας, εσωτερικό δείχνει πιο ώριμο από ποτέ. Το δοκιμάζουμε στην πλέον κατάλληλη έκδοση των 1.500 κ.εκ. με τους 150 ίππους και ευπειθώς αναφέρουμε…
Αν και μπορεί να μην είναι το πιο εμβληματικό μοντέλο της Volkswagen, το Tiguan έχει εδραιωθεί ως το μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της εταιρείας σ’ όλο τον κόσμο, έχοντας πάρει εδώ και κάποια χρόνια τα ηνία από το διαχρονικό Golf.
Επομένως, κάθε νέα γενιά του μοντέλου είναι μεγάλη υπόθεση, τόσο για το φανατικό κοινό του, όσο φυσικά και για την Volkswagen, που κάθε άλλο παρά να αφήσει περιθώρια για αμφισβήτηση της πρωτοκαθεδρίας θέλει…
Το “must” της κατηγορίας…
Από το 2007 που εισήλθε για πρώτη φορά το Tiguan στην γκάμα της Volkswagen γνώρισε τεράστια επιτυχία, ενώ πρόσφατα ξεπέρασε το πάλαι ποτέ διαχρονικό best-seller της μάρκας, το Golf.
Μέσα από δυο γενιές (2007 η πρώτη και 2016 η δεύτερη) και δυο facelift που έγιναν σε πρώτη (2012) και δεύτερη γενιά (2020) αντίστοιχα, το Tiguan έγινε το “must” της κατηγορίας, σημειώνοντας περισσότερες από 7,6 εκατ. πωλήσεις!
Κοινό χαρακτηριστικό όλης αυτής της σταδιοδρομίας είναι ότι από κάθε γενιά στην επόμενη και από κάθε facelift στο επόμενο, η Volkswagen δεν άλλαξε ποτέ δραστικά το μοντέλο, απλά φρόντιζε για την εξέλιξη και αναβάθμιση αυτού. Όπως βέβαια συμβαίνει και σ’ αυτή, τη νέα, τρίτη γενιά που λανσαρίστηκε στη χώρα μας το καλοκαίρι που μας πέρασε…
Εξάλλου ομάδα που κερδίζει, δύσκολα αλλάζει και αυτό το γνωρίζουν καλά στο Βόλφσμπουργκ. Οπότε δεν μας κάνει έκπληξη ότι και αυτό το Tiguan δεν φέρει ριζοσπαστικές αλλαγές στη δομή του σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο και είναι περισσότερο η εξέλιξη αυτού.
Κάτι που φαίνεται άλλωστε τόσο από τη «βάση» που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία του, όσο και από τους προσφερόμενους κινητήρες που τη συνοδεύουν, με την μεν πρώτη να είναι και πάλι η πλατφόρμα MQB (απλά στην αναβαθμισμένη εκδοχή της Evo) και τους δεύτερους (κινητήρες) με τη σειρά τους, να είναι εξίσου γνώριμοι από το προηγούμενο μοντέλο (και γενικά από τα μοντέλα της εταιρείας), αλλά βελτιωμένοι όπως θα δούμε παρακάτω…
Και ενώ η πλατφόρμα και τα κινητήρια σύνολα είναι γνώριμα, κάθε άλλο σημείο του νέου Tiguan είναι καινούργιο, με τη σχεδίαση να είναι λίγο πιο απαλή και κυρτή σε σχέση με την πιο ευκρινή εμφάνιση του προηγούμενου μοντέλου και το εσωτερικό να είναι μια ωδή στην τεχνολογία.
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…
Το λες και “baby Touareg”!
Αρχίζοντας από την εξωτερική εμφάνιση, η τρίτη γενιά του Tiguan βλέπει μια αρκετά εντυπωσιακή αλλαγή στο στυλ της, ενώ υπάρχει και μια αίσθηση Touareg ειδικά στο μπροστινό μέρος, και παρόλο που έχει περίπου τις ίδιες διαστάσεις με το απερχόμενο μοντέλο (Μήκος: 4539 χλστ., Πλάτος: 1842 χλστ. και Ύψος: 1660 χλστ.), φαίνεται λίγο πιο ογκώδες συνολικά.
Αντίστοιχα όμοιοι με το μεγαλύτερο Touareg είναι και οι προβολείς LED υψηλής τεχνολογίας matrix, που τόσο εμπρός, όσο και πίσω, ενώνονται με μια οριζόντια μπάρα που δημιουργεί μια ιδιαίτερη εντύπωση, ειδικά τις βραδινές ώρες.
Επίσης, εντύπωση προκαλεί και το πιο ψηλό και πιο εμφατικό μπροστινό μέρος και οι είσοδοι αέρα της μάσκας, που είναι ενσωματωμένοι στον ιδιαίτερης σχεδίασης προφυλακτήρα και μαζί με τις «κουρτίνες» στις εξωτερικές πλευρές αυτού, εξασφαλίζουν τη βέλτιστη ροή του αέρα.
Μάλιστα, άξιο αναφοράς είναι ότι η νέα και πιο καθαρή σχεδίαση του αυτοκινήτου πέρα από την αναβαθμισμένη εμφάνιση, έχει ρίξει και τον συντελεστή οπισθέλκουσας από το 0,33 στο 0,28, ενώ έχει επιτρέψει και την αύξηση των χώρων στο εσωτερικό.
Ωδή στην τεχνολογία!
Στα ενδότερα και ανοίγοντας τις πόρτες του Tiguan, είναι ευθύς εξαρχής ξεκάθαρο ότι η Volkswagen μεταμόρφωσε την καμπίνα του best-seller της σ’ έναν άκρως ευρύχωρο μινιμαλιστικό χώρο, που κυριαρχείται από καλής ποιότητας υλικά και κάθε σύγχρονη μορφή της τεχνολογίας.
Αρχίζοντας από την τελευταία, που είναι και το κυρίαρχο στοιχείο της καμπίνας, ο οδηγός έχει μπροστά του έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών με αντι-ανακλαστική επίστρωση και ένα νέο head-up display με ενσωματωμένη οθόνη TFT LCD, όταν στην κορυφή του ταμπλό υπάρχει το τέταρτης γενιάς modular infotainment matrix (MIB4) της εταιρείας.
Αυτό συνοδεύεται από μια οθόνη αφής 12,9 ή 15,0 ιντσών (προαιρετικός εξοπλισμός), είναι διαισθητικό στη λειτουργία, προσφέρει βέλτιστη συνδεσιμότητα και έχει καθαρό και έξυπνο σχεδιασμό, ενώ ενσωματώνει και τον νέο ψηφιακό φωνητικό βοηθό IDA, που επιτρέπει τον εύκολο χειρισμό πολυάριθμων λειτουργιών του αυτοκινήτου και του infotainment με τη χρήση φωνητικών εντολών. Για να το κάνει αυτό, το σύστημα έχει πρόσβαση σε online βάσεις δεδομένων και -ως νέο χαρακτηριστικό- στο ChatGPT (τεχνητή νοημοσύνη, AI).
Στην πράξη τώρα, αν και η οθόνη φαίνεται υπέροχη με φωτεινά, πολύχρωμα μενού και εξαιρετικά γρήγορη απόκριση, η λογική για ρύθμιση όλων των βασικών λειτουργιών του αυτοκινήτου απ’ αυτήν, σε κάνει να δυσκολεύεσαι μέχρι να ρυθμίσεις π.χ. την θερμοκρασία του κλιματισμού, τα μενού οδήγησης, την ένταση του ηχοσυστήματος, κ.α., και ευτυχώς που υπάρχει ο φωνητικός έλεγχος και κυρίως ο νέος περιστροφικός επιλογέας με τη δική του, μίνι οθόνη στην κεντρική κονσόλα.
Αυτός, σε λογική switch, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη ρύθμιση της έντασης του ραδιοφώνου, των προφίλ οδήγησης ή των χρωμάτων φωτισμού της καμπίνας, με την κάθε λειτουργία να επιλέγεται με το πάτημά του και την περιήγηση εντός της κάθε μίας επιλογής περιστρέφοντας αριστερά η δεξιά τον διακόπτη.
Μάλιστα, ο νέος ατμοσφαιρικός φωτισμός που ρυθμίζεται από τον συγκεκριμένο περιστροφικό διακόπτη (και από την οθόνη) κάνει αρκετά φιλόξενη την καμπίνα του Tiguan τη νύχτα, ενώ τονίζει και τα γυαλιστερά μαύρα πάνελ στο ταμπλό και τις πόρτες με εξαιρετικό τρόπο.
Τα τελευταία δε, είναι εξαιρετικής ποιότητας, όπως φυσικά και κάθε τμήμα της καμπίνας, δείχνοντας ακόμα μία φορά την υπεροχή των Γερμανών σε θέματα ποιότητας και συναρμογής.
Από άποψη χώρων τώρα, το νέο Tiguan καθότι τρία εκατοστά μακρύτερο από τον προκάτοχό του, παρέχει ακόμα περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές. Έτσι όλοι οι επιβάτες έχουν άφθονο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια τους (πίσω κάθεσαι ακόμα και σταυροπόδι!), όταν ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 652 έως 1650 (!) λίτρα, με την πίσω σειρά καθισμάτων -εκτός της αναδίπλωσης- να διαθέτει και ράγες για μπρος-πίσω, ώστε να προσφέρεται ο μέγιστος δυνατός χώρος σε επιβάτες ή αποσκευές, αναλόγως τρέχουσας ανάγκης.
Με την πλέον κατάλληλη έκδοση…
Το Tiguan προσφέρεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων (1.5 eTSI MHEV, 1.5 eHybrid και 2.0 TDI) με κοινό παρονομαστή το DSG, αλλά μεταξύ των έξι διαθέσιμων εκδόσεων (ο κάθε κινητήρας έχει από δύο παραλλαγές) είναι η ήπια υβριδική έκδοση βενζίνης 1,5 λίτρων eTSI με τους 150 ίππους που είχαμε στη διάθεσή μας, αφού πιστεύουμε ότι είναι η πλέον κατάλληλη έκδοση για την ελληνική πραγματικότητα, όντας ικανή να παρέχει επαρκείς επιδόσεις με καλή οικονομία καυσίμου.
Και η αλήθεια είναι ότι και στους δύο -παραπάνω- τομείς τα καταφέρνει αρκετά καλά, καθώς οι 150 ίπποι σε συνδυασμό με το 7-τάχυτο DSG κάνουν το Tiguan σύμφωνα με τις δικές μας μετρήσεις να επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα, όταν για το 60-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 5,2 δευτερόλεπτα και για το 80-120 χλμ./ώρα 6,8 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται σε 210 χλμ./ώρα.
Από άποψη οικονομίας καυσίμου τώρα, οι καταναλώσεις που είδαμε κατά την εβδομάδα συμβίωσής μας με το αυτοκίνητο ήταν πραγματικά εντυπωσιακές, σε βαθμό που θύμισαν αντίστοιχες ενός ντίζελ μοντέλου!
Πιο συγκεκριμένα, σε μεικτή χρήση -και στα 601 χιλιόμετρα που διανύσαμε με το Tiguan- ο υπολογιστής ταξιδίου σταμάτησε στο εντυπωσιακό -για τον όγκο και το βάρος του αυτοκινήτου (1.660 κιλά)- 6,8 λίτρα/100χλμ., όταν εύκολα προσεγγίσαμε ακόμα και τα 5 λίτρα/100χλμ. και οριακά ξεπεράσαμε τα 8 λίτρα/100χλμ. κατά τη διάρκεια των μετρήσεων!
Και κάπου εδώ όμως σταματούν τα «κομπλιμέντα», γιατί ενώ ο συνδυασμός του 1.5 eTSI με το DSG λειτουργεί καλά κατά κάποιο τρόπο, υπάρχουν και κάποιες φορές που η συνεργασία τους δεν γίνεται σωστά, γεγονός που πιστεύουμε ότι οφείλεται στην προσπάθεια της Volkswagen να πετύχει την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που προαναφέραμε.
Πιο συγκεκριμένα, η επιλογή της Volkswagen για όσο το δυνατόν αμεσότερη απεμπλοκή του κιβωτίου και σβήσιμο του κινητήρα κατά το ρολάρισμα (coasting) σε κάνει αρκετές φορές να νιώθεις «εκτεθειμένος» λόγω έλλειψης αμεσότητας στο γκάζι και φυσικά λόγω της απουσίας φρεναρίσματος από τον κινητήρα, ειδικά σε συνθήκες αστικών μετακινήσεων. Στον ανοικτό δρόμο, η εικόνα αλλάζει, εξομαλύνεται και το Tiguan αποδεικνύεται αρκετά πιο φιλικό στην χρήση και φυσικά πιο αποδοτικό…
Άλλωστε είναι τέτοια και η φύση του οχήματος, αφού η Volkswagen έχει εστιάσει ξεκάθαρα στη μέγιστη δυνατή άνεση και όχι στην αμεσότητα, κάτι που φαίνεται τόσο από το ελαφρύ τιμόνι, όσο και από την μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης.
Η τελευταία δε, καταφέρνει και απορροφάει με υποδειγματικό τρόπο τις ουκ ολίγες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων και σε συνδυασμό με την εξαιρετική ηχομόνωση, κάνει το Tiguan τον ιδανικό σύμμαχο για να καλύψει κάποιος μεγάλες αποστάσεις. Κάτι στο οποίο συντελούν επίσης τα άνετα καθίσματα με την πνευματική οσφυϊκή στήριξη (έχουν και μασάζ σε κάποιες εκδόσεις) και το ρεζερβουάρ των 55 λίτρων, που εξασφαλίζει μια αυτονομία περίπου 900 χιλιομέτρων!
Με γνώμονα τις οικογενειακές ανάγκες…
Το Tiguan, στην τρίτη του γενιά, συνεχίζει να είναι εναρμονισμένο στην αρχική λογική δημιουργίας του, που το ήθελε να είναι ένα ευρύχωρο, πρακτικό, οικογενειακό αυτοκίνητο και πλέον εμφανίζεται με ένα νέο αναβαθμισμένο παρουσιαστικό, άφθονη τεχνολογία και μια οδική συμπεριφορά εστιασμένη στη μέγιστη δυνατή άνεση. Όλα όσα δηλαδή αναζητάει ένας σύγχρονος αγοραστής από το καινούργιο του αυτοκίνητο για να καλύψει τις οικογενειακές του ανάγκες.
Αυτός, θα πρέπει να δαπανήσει το ποσό των 34.300 ευρώ για την έκδοση 1.5 eTSI MHEV των 130 ίππων, όταν η έκδοση της δοκιμής με τους 150 ίππους κοστίζει σχεδόν 3.500 ευρώ παραπάνω (από 37.900 ευρώ) και η φθηνότερη πετρελαιοκίνητη (2.0 TDI 150 PS DSG) 42.900 ευρώ, με μόνο τις εκδόσεις eHybrid (PHEV) να κοστίζουν περισσότερο από 50.000 ευρώ, ενώ κάθε έκδοση της γκάμας (ακόμα και η βασική) διατίθεται με υπερ-πλούσιο εξοπλισμό.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γιώργος Καραγιωργάκης
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 1.5T |
Καύσιμο | Βενζίνη |
Χωρητικότητα (κ.εκ.) | 1.498 |
Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
Βαλβίδες | 16 |
Μεγ. Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 150/5000-6000 |
Μεγ. Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 250/1500-3500 |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση, σύστημα mild hybrid 48V |
Εκκεντροφόροι | 2ΕΕΚ |
Διάμ. X Διαδρ. (χλστ.) | 74,5 x 85,9 |
Σχέση συμπίεσης | 10,5:1 |
Κιλά/ίππο | 11,1 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός | Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός |
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 312 χλστ. |
Πίσω | Δίσκοι 300 χλστ. |
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα | Κρεμαγιέρα |
Υποβοήθηση | Ηλεκτρική |
Στροφές τιμονιού | 2,3 |
Κύκλος στροφής (μέτρα) | 11,7 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς |
Κιβώτιο | Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση | 18×7,5J |
Υλικό | Αλουμίνιο |
Τύπος ελαστικών | Hankook Ventus Prime 3X |
Διάσταση ελαστικών | 235/55 R18 |
Ρεζέρβα | Εκτάκτου ανάγκης |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος (χλστ.) | 4539x1842x1660 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2676 |
Μετατρόχιο εμπρός (χλστ.) | 1584 |
Μετατρόχιο πίσω (χλστ.) | 1575 |
Αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) | 0,28 |
Βάρος (κιλά) | 1660 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) | 652 – 1650 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) | 4,1 |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 9,7 |
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 12,3 |
60-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 5,2 |
80-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 6,8 |
0-400 μέτρα (δευτ.) | 16,3 |
100-0 χλμ./ώρα (μέτρα) | 36 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 210 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (λίτρα/100χλμ.) – ΡΥΠΟΙ (γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή | 6,4 |
Μέση τιμή δοκιμής | 6,8 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 8,4 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 5,2 |
Αυτονομία (χλμ.) | 841 |
Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 55 |
Εκπομπή CO2 | 141 |
ΤΙΜΗ (ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης | 34.300 |
Αυτοκίνητου δοκιμής | 37.900 |