Άσσος στο μανίκι
Στη σημαντικότατη για κάθε κατασκευαστή σήμερα κατηγορία των SUV, μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι η γκάμα του Tiguan είναι «ο άσσος στο μανίκι» της Volkswagen, έχοντας σημειώσει κορυφαίες πωλήσεις παγκοσμίως, αλλά και στη χώρα μας.
Και δεν είναι να απορεί κανείς γιατί… Το Tiguan συνδυάζει τον οικογενειακό χαρακτήρα και την πρακτικότητα με τις premium πινελιές που βρίσκεις σε πιο λουξ μοντέλα. Και όλα αυτά σε πιο χαμηλή τιμή, καθώς κοστίζει λιγότερο από τα BMW X1 και Volvo XC40, τα οποία όμως «κοντράρει» στα ίσα από πλευράς ποιότητας και πολυτέλειας, ειδικά στις πιο… φτωχές εκδόσεις τους.
Ωστόσο, δεν είναι μόνο η Volkswagen που προφέρει μια τέτοια επιλογή στην αγορά, με τα Seat Ateca και Skoda Karoq να αποτελούν σημαντικούς ανταγωνιστές, πριν καν κοιτάξουμε έξω από το VW Group.
Η πιο… προχωρημένη έκδοση της νέας γενιάς του Tiguan είναι η R-Line και σε συνδυασμό με τον 1.500άρη κινητήρα βενζίνης και το αυτόματο DSG κιβώτιο ταχυτήτων, κληθήκαμε να το δοκιμάσουμε και σας μεταφέρουμε την εμπειρία μας.
Σπορ χαρακτήρας
Η έκδοση R-Line του Tiguan θυσιάζει λίγη από την πολυτέλεια της Elegance εκδοχής με στόχο τον σπορ χαρακτήρα και έτσι ο εμπρός προφυλακτήρας έχει σχεδιαστεί ώστε να δημιουργεί μια πιο «άγρια» εμπρός όψη και σε συνδυασμό με τα πλαϊνά μασπιέ στο χρώμα του αμαξώματος κάνουν το Tiguan R-Line πιο επιβλητικό.
Πίσω, ο προφυλακτήρας είναι και εδώ ανασχεδιασμένος και ενσωματώνει τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης, οι οποίες βέβαια είναι μόνο «για το μάτι». Στην πραγματικότητα, η εξάτμιση είναι μη ορατή και καταλήγει πιο πάνω και πίσω από τον προφυλακτήρα.
Τέλος, οι ζάντες των 19 ιντσών βάζουν την τελική πινελιά σε ένα σπορ αλλά κομψό αμάξωμα προσδίδοντας χαρακτήρα.
Και ποιότητα και χώροι
Στην καμπίνα του Tiguan θα βολευτεί κανείς εύκολα, είτε κάθεται μπροστά, είτε πίσω, χάρη στον άνετο χώρο για πόδια και κεφάλια έως και πέντε μεγαλόσωμων ενηλίκων. Ειδικότερα, ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση, προσαρμόζοντας κάθισμα και τιμόνι. Η θέση οδήγησης δεν είναι τόσο ψηλά όσο σε άλλα SUV, ωστόσο διατηρεί το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και δε σε κάνει να νομίζεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα υπερυψωμένο hatchback.
Αν ο χρήστης έχει «ζήσει» ξανά μέσα σε αυτοκίνητο της Volkswagen, τότε θα νιώσει άνετα και μέσα στο Tiguan, το οποίο στην έκδοση R-Line δεν παρουσιάζει διαφορές σε σχέση με τις άλλες, πλούσιες και μη- εκδόσεις του μοντέλου.
Οι οθόνες του για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment είναι ευανάγνωστες και εύχρηστες, ενώ η κονσόλα φέρει διακόπτες αφής σχεδόν για το σύνολο των λειτουργιών που προσφέρει.
Ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά μεγάλος στα 520 λίτρα (ως την κορυφή των καθισμάτων), ενώ μπορεί να επεκταθεί έως τα 615 λίτρα, αν τα πίσω καθίσματα μετακινηθούν τέρμα μπροστά. Δεξιά και αριστερά στο χώρο αποσκευών υπάρχουν επιπλέον χώροι για αποθήκευση αντικειμένων και αν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν (μπορούν και μάλιστα πλήρως) τότε δημιουργείται ένας χώρος ικανός για μια μικρή… μετακόμιση.
Δυνατός με… προσπάθεια
Ο κινητήρας στο Tiguan R-Line της δοκιμής μας ήταν ο TSI των 1.500 κ.εκ. με απόδοση 150 ίππων ισχύος και 250 Nm ροπής, ο οποίος αποδείχθηκε ικανότατος σε κάθε πρόκληση. Βέβαια, απαιτεί από τον οδηγό να κρατά ψηλά τις στροφές ώστε να πάρει το καλύτερο αποτέλεσμα, αλλά δεν κουράζει και αποδίδει ομαλά στο μεσαίο και υψηλό φάσμα στροφών.
Η κίνηση στην περίπτωσή μας μεταδιδόταν στον εμπρός άξονα μέσω αυτομάτου κιβωτίου ταχυτήτων DSG, με ομαλότατες αλλαγές χωρίς προβλήματα, ενώ σε καμία περίπτωση δεν καταλάβαμε ότι απενεργοποιούνταν οι δύο από τους τέσσερεις κυλίνδρους του κινητήρα, όταν οι ανάγκες για απόδοση ισχύος μειώνονταν. Αυτό κράτησε και σχετικά χαμηλά την κατανάλωση, η οποία ωστόσο κινήθηκε κοντά στα 8 λίτρα για κάθε 100 χλμ. (μέση τιμή δοκιμής), κάτι που δικαιολογείται από το μέγεθος και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Ποιότητα και στο δρόμο
Το VW Tiguan, ακόμα και στην R-Line εκδοχή του με τις 19άρες ζάντες, κινείται στο δρόμο περισσότερο ως ένα ψηλό hatchback παρά ως SUV, παραμένοντας σταθερό στις αλλαγές κατεύθυνσης και ακριβές σε κάθε χειρισμό του τιμονιού.
Η αίσθηση από τα φρένα είναι άκρως ικανοποιητική με σωστή απόκριση, ενώ η ανάρτηση κάνει σωστά τη δουλειά της, μειώνοντας τους κραδασμούς που έφερναν μέσα στην καμπίνα οι μεγαλύτεροι τροχοί.
Σε δρόμο με στροφές, το Tiguan δεν παρουσίασε σημαντικές κλίσεις και -εφόσον οι στροφές του κινητήρα διατηρούνταν ψηλά- κινήθηκε σαν ένα σπορ αυτοκίνητο τηρουμένων των αναλογιών.
Στον αυτοκινητόδρομο, υπάρχει ελάχιστος αεροδυναμικός θόρυβος από τους καθρέφτες που φτάνει μέσα στην καμπίνα, αλλά σε γενικές γραμμές το Tiguan R-Line κάνει άνετο και γρήγορο ταξίδι.
Δύσκολη η επιλογή
Η λίστα με τα διαθέσιμα SUV είναι πλέον τεράστια και η τελική επιλογή αποτελεί πρόβλημα για δυνατούς λύτες. Το VW Tiguan στην έκδοση R-Line συνδυασμένο με τον TSI κινητήρα των 1.500 κ.εκ. και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG είναι μια premium θα λέγαμε επιλογή στην χαμηλότερη δυνατή τιμή, προσφέροντας άνεση, ποιότητα, σπορ χαρακτήρα και -γιατί όχι- το κύρος και την αξία της Volkswagen. Φυσικά, στη χώρα μας, η οποία δε φημίζεται για την ευνοϊκή αντιμετώπιση του πολυτελούς εξοπλισμού, η συγκεκριμένη έκδοση αυξάνει σημαντικά την τιμή της ξεπερνώντας τα 38.000 ευρώ…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 1.5T |
Καύσιμο |
Βενζίνη
|
Χωρητικότητα(κ.εκ.) | 1.498 |
Κύλινδροι |
4 σε σειρά
|
Βαλβίδες | 16 |
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) |
150/5000-6000
|
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) |
250/1500-3500
|
Θέση |
Εμπρός, εγκάρσια
|
Τροφοδοσία |
Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
|
Εκκεντροφόροι |
2EEK
|
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.) |
74,5 x 85,9
|
Σχέση συμπίεσης |
12,5:1
|
Κιλά/ίππο | 10,2 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
|
Πίσω |
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
|
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι
|
Πίσω |
Δίσκοι
|
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα |
Κρεμαγιέρα
|
Υποβοήθηση |
Ηλεκτρομηχανική
|
Στροφές τιμονιού |
2,7
|
Διάμετρος στροφής(μέτρα) | 11,5 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση |
Στους εμπρός τροχούς
|
Κιβώτιο |
Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
|
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση |
19x8,5J
|
Υλικό |
Αλουμίνιο
|
Τύπος ελαστικών | Pirelli Scorpion |
Διάσταση ελαστικών |
255/45 R19
|
Ρεζέρβα |
Κιτ επισκευής
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) |
4509x1839x1675
|
Μεταξόνιο(χλστ.) |
2678
|
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) |
1579
|
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) |
1569
|
Βάρος(κιλά) |
1536
|
Χώρος αποσκευών(λίτρα) | 520-615 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 9,2 |
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 202 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή | 7,2 |
Μέση τιμή δοκιμής | 8,1 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 9,7 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 7,3 |
Αυτονομία(χλμ.) | 714 |
Ρεζερβουάρ(λίτρα) | 58 |
Εκπομπή CO2 | 164 |
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης | 31.255 |
Αυτοκίνητου δοκιμής | 38.049 |