Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία ταξινομήσεων και του τελευταίου μήνα της χρονιάς που μας πέρασε, του Δεκέμβρη, και πλέον έχουμε μία πλήρη εικόνα για το πόσα -και τί- αυτοκίνητα πουλήθηκαν στην χώρα μας συνολικά το 2023…
Αρχίζοντας από τις μηνιαίες ταξινομήσεις, ο Δεκέμβριος του 2023 ήταν κατά +27,2% «καλύτερος» σε επίπεδο πωλήσεων, από τον αντίστοιχο μήνα του 2022, με τους απόλυτους αριθμούς να διαμορφώνονται ως εξής:
Δεκέμβριος 2023 | Δεκέμβριος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 8.248 | 6.486 | +27,2% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
679 | 809 | -16,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 21 | 68 | -69,1% |
|
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2022 | Μεταβολή
2023/2022 |
Καινούργια επιβατικά | 134.492 | 105.283 | +27,7% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
10.864 | 10.340 | +5,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 252 | 261 | -3,4% |
Σύμφωνα τώρα με τους πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Δεκέμβριο, έχει ως εξής:
Segment | Δεκέμβριος2023 | Δεκέμβριος2022 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος –Δεκέμβριος2023 | Ιανουάριος–Δεκέμβριος2022 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 5,2% | 2,8% | +2,4 | 7,5% | 7,0% | +0,5 |
A-SUV | 3,0% | 1,4% | +1,6 | 2,2% | 1,8% | +0,4 |
A TOTAL | 8,2% | 4,3% | +4,0 | 9,7% | 8,8% | +0,9 |
B | 17,4% | 21,6% | -4,2 | 25,1% | 24,9% | +0,2 |
B-SUV | 27,4% | 24,2% | +3,2 | 26,5% | 24,3% | +2,2 |
B TOTAL | 44,8% | 45,8% | -1,0 | 51,6% | 49,2% | +2,4 |
C | 9,3% | 11,6% | -2,3 | 8,3% | 10,7% | -2,4 |
C-SUV | 25,0% | 27,7% | -2,7 | 21,7% | 22,8% | -1,1 |
C TOTAL | 34,4% | 39,4% | -5,0 | 29,9% | 33,5% | -3,6 |
D | 3,9% | 1,6% | +2,3 | 1,6% | 1,3% | +0,3 |
D-SUV | 6,4% | 7,2% | -0,8 | 5,2% | 5,2% | +0,1 |
D TOTAL | 10,3% | 8,8% | +1,5 | 6,8% | 6,5% | +0,3 |
E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,7% | 0,5% | +0,2 | 0,5% | 0,5% | +0,0 |
E TOTAL | 0,8% | 0,5% | +0,3 | 0,5% | 0,6% | -0,0 |
F-G | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,5% | 0,4% | +0,2 | 0,3% | 0,3% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,6% | 0,6% | +0,1 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
SPORTS | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,3% | 0,2% | +0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,7% | 0,5% | -0,2 | 0,6% | 0,8% | -0,2 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίωνSUV | 63,1% | 61,4% | +1,6 | 56,4% | 54,8% | +1,6) |
Δεκέμβριος2023 | Δεκέμβριος2022 | Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος –
Δεκέμβριος 2023 |
Ιανουάριος –
Δεκέμβριος 2022 |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Νοε. ‘23 |
|
Βενζίνη | 35,3% | 40,3% | -4,9 | 41,9% | 44,8% | -2,9 | 35,7% |
Πετρέλαιο | 7,9% | 18,9% | -10,9 | 13,1% | 16,3% | -3,1 | 13,7% |
Υβριδικά (HEV) | 37,6% | 23,9% | +13,7 | 30,9% | 27,6% | +3,3 | 25,7% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 15,1% | 12,7% | +2,4 | 11,3% | 7,9% | +3,4 | 21,9% |
Φυσικό αέριο(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,2% | 0,6% | -0,4 | 0,3% | 0,6% | -0,3 | 3,0% |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
3,9% | 3,7% | +0,2 | 2,5% | 2,9% | -0,4 |
Τέλος, σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Νοέμβριο ως εξής:
Νοέμβριος 2023 | Νοέμβριος 2022 | Μεταβολή | Ιανουάριος- Νοέμβριος 2023 | Ιανουάριος- Νοέμβριος 2022 | Μεταβολή | |
ΕΕ | 885.581 | 829.823 | +6,7% | 9.681.752 | 8.366.297 | +15,7% |
ΕΕ 14 | 779.892 | 736.217 | +5,9% | 8.507.730 | 7.326.365 | +16,1% |
ΕΕ + EFTA | 919.231 | 872.032 | +5,4% | 10.037.880 | 8.717.545 | +15,1% |
Ελλάδα | 10.452 | 8.070 | +29,5% | 126.244 | 98.797 | +27,8% |