full screen background image
Search
Σάββατο 17 Νοέμβριος 2018
  • :
  • :

Βλέπουμε τη νέα BMW X4…

Πιο όμορφη, πιο ευρύχωρη, πιο δυνατή!

Δηλαδή, τώρα η ΒΜW θα αλλάζει τα ακριβά της μοντέλα κάθε τέσσερα χρόνια;

…με ρωτάει στο τηλέφωνο ο φίλος μου που έμαθε ότι πήγα στη στατική παρουσίαση της δεύτερης γενιάς της Χ4 με την ευκαιρία του ότι άρχισε να διατίθεται στην ελληνική αγορά…

– Όχι καλέ μου και… χαλάρωσε! Γι’ αυτό είμαι εδώ, για να ρωτάς και να μαθαίνεις,του απάντησα με… νόημα!

Η νέα Χ4, του εξήγησα, ανανεώθηκε νωρίτερα από το συνηθισμένο κύκλο ζωής των BMW (6-7 χρόνια) διότι ήρθε η καινούργια Χ3 της οποίας αποτελεί την (κάπως πιο) κουπέ έκδοση!

Απλά, όταν η εταιρία είχε αποφασίσει να παρουσιάσει την πρώτη γενιά της Χ4 και επειδή αυτή θα βασιζόταν στη Χ3, η τελευταία ήταν ήδη στη μέση της ζωής της. Τώρα όλα κυλάνε κανονικά. Παρουσιάστηκε η νέα Χ3, οπότε ήρθε και η νέα Χ4.

Η νέα Χ4 είναι λίγο μακρύτερη, λίγο φαρδύτερη, λίγο ελαφρύτερη, λίγο αεροδυναμικότερη αλλά και λίγο ακριβότερη από τη Χ4 που αντικατέστησε. Εννοείται πως όλη η σειρά Χ4 είναι τετρακίνητη (σύστημα xDrive) και με το αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic στο βασικό εξοπλισμό.

Προσφέρεται σε τρεις βασικές εκδόσεις με βενζινοκινητήρες και -επειδή οι ντίζελ δεν πέθαναν- και σε τέσσερις εκδόσεις με πετρελαιοκινητήρες!

Οι αντίστοιχες αρχικές τιμές για τις (δίλιτρες-τετρακύλινδρες) βενζινοκίνητες εκδόσεις είναι:

  • xDrive 20i (184 ίπποι) από 63.150 ευρώ,
  • XDrive 3.0i (252 ίπποι) από 73.960 ευρώ
  • και για το σούπερσπόρ M 40i, με τον τρίλιτρο εξακύλινδρο κινητήρα (360 ίπποι) από 97.170 ευρώ.

Αν προτιμήσετε τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις (και πολύ καλά θα κάνετε!) τότε ξεκινάτε από 66.030 ευρώ για το επίσης δίλιτρο τετρακύλινδρο xDrive 20d (190 ίπποι) και για το xDrive 25d (231 ίπποι) από 71.120 ευρώ.

Το εξακύλινδρο, τρίλιτρο xDrive 3.0d (265 ίπποι) ξεκινάει από 77.730 ευρώ και το επίσης εξακύλινδρο supersport M40d (326 ίπποι) από 91.990 ευρώ.

Η νέα X4 έχει μεγαλώσει κατά 8,1 εκ. φθάνοντας πλέον τα 4,74 μ., το δε πλάτος της έχει αυξηθεί κατά 3,7 εκ. Παρά την αύξηση αυτή, όμως, είναι πιο ελαφριά, μέχρι και 50 κιλά αναλόγως έκδοσης.

Όσο για την αεροδυναμική της, είναι κι αυτή βελτιωμένη με συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,30 που είναι καλύτερος από πολλές κλασικές μπερλίνες με αμάξωμα τριών όγκων.

Όπως και στην πρώτη γενιά Χ4 έτσι κι εδώ η κατανομή του βάρους εξακολουθεί να είναι η ιδανική, δηλαδή 50:50, κάτι που βοηθά στην καλύτερη οδηγική συμπεριφορά.

Παράλληλα, η αύξηση του μεταξονίου κατά 5,4 εκ. σημαίνει καλύτερη εκμετάλλευση χώρου, ιδίως για τους πίσω επιβάτες, αλλά και πορτμπαγκάζ που κυμαίνεται από 520 μέχρι 1.420 λίτρα με πολύ καλή διαμόρφωση όπως σε όλα τα SUV της BMW.

Βέβαια, επειδή το πίσω μέρος της Χ4 (από τη μεσαία κολόνα και μετά) είναι σχετικά χαμηλωμένο για να δίνει περισσότερο αίσθηση κουπέ σε σχέση με το… «μητρικό» Χ3, μπαίνεις πίσω λίγο πιο προσεκτικά. Μικρότερο είναι και το ύψος μέχρι την οροφή αλλά για επιβάτες μέχρι 1,80 μ. δεν αποτελεί πρόβλημα.

Όταν κάθεσαι στη θέση του οδηγού βλέπεις ότι βρίσκεσαι αρκετά ψηλά και τα όργανα είναι σχετικά πιο χαμηλά, για περισσότερη έμφαση στην πανοραμική όραση.

Το δε ταμπλό είναι σχεδόν ίδιο με της Χ3 κι αυτό είναι λογικό. Η ταπετσαρία είναι σικάτη και βέβαια μπορεί να ακολουθήσει τα γούστα του αγοραστή, μια και προσφέρονται αρκετές επιλογές.

Ο εξοπλισμός της, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας αυτής είναι ιδιαίτερα πλούσιος, όπως πλούσια είναι και όλα τα εξτρά με τα οποία μπορεί να δώσει ο οδηγός το δικό του προσωπικό τόνο στην εμφάνιση του αυτοκινήτου.

Εννοείται πως περιλαμβάνονται όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης, άνεσης, ασφάλειας και infotainment με…sine qua non στοιχείο του τελευταίου την οθόνη των 10,25 ιντσών που προσφέρει τη δυνατότητα ελέγχου διαφόρων λειτουργιών τόσο με την αφή όσο και με φωνητικές εντολές.

Οι επιδόσεις της Χ4 είναι ανάλογες μιας BMW, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα και την ανώτατη ταχύτητα να ξεκινάνε από τα 8 δευτερόλεπτα και τα 215 χλμ./ώρα αντίστοιχα στην πιο… «αδύναμη» έκδοση xDrive 20i των 182 ίππων και να φθάνουν στα… 4,8 δευτερόλεπτα και 250 χλμ./ώρα για το τρίλιτρο Μ40i των 360 ίππων!

Για να καταλάβετε καλύτερα τι σημαίνουν αυτές οι τιμές για ένα 4×4, αρκεί να σκεφτείτε πως για να τις πετύχετε μερικά χρόνια πιο πριν, θα χρειαζόσαστε ένα τετράλιτρο Ferrari ή Maserati! Και μάλιστα πολύ… καλορυθμισμένα…

Περισσότερες εντυπώσεις όμως για τη νέα Χ4 όταν αρχίσει ο κύκλος των δοκιμών στο δρόμο. Μέχρι τότε μπορείτε να την απολαύσετε στις πολύ όμορφες φωτογραφίες των Γιώργου & Χρήστου Καραγιωργάκη.

Σε αυτές θα δείτε τις αρμονικές και πολύ κομψές της γραμμές, το όμορφο πίσω μέρος αλλά και το σίγουρο πάτημά της στις λήψεις σε κίνηση…