Η Volvo αποκάλυψε τη νέα ναυαρχίδα της, το νέο ES90, το οποίο είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο των Σουηδών που δεν είναι SUV και έρχεται για να ανταγωνιστεί κάθε μεγάλη πολυτελή μπερλίνα (βλ. BMW i5, Mercedes-Benz EQE, DS Automobiles No8, κ.α) της αγοράς…
Η Volvo τοποθετεί το -μήκους πέντε μέτρων- ES90 ως την τεχνολογική της ναυαρχίδα της, χάρη σε μια σειρά προηγμένων χαρακτηριστικών και εξελιγμένης τεχνολογίας, που θα του επιτρέπουν να ενημερώνεται εκτενώς και να ανανεώνεται με νέα, πρόσθετα χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια της ζωής του!
Παράλληλα, παρόλο που εμφανισιακά το ES90 μοιάζει σαν ένα πατροπαράδοτο σεντάν, η Volvo λέει ότι τα σχεδιαστικά τρικ που έχει εφαρμόσει, του επιτρέπουν να συνδυάζει την ανυψωμένη θέση οδήγησης και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (είναι μόλις 4 εκατ. χαμηλότερο από το EX90) με ένα αμάξωμα Fastback!
Και αν όλα αυτά είναι δύσκολο να κατανοηθούν, το γεγονός και μόνο ότι είναι το πιο αεροδυναμικό Volvo στην ιστορία (Cd: 0,25), φτάνει για να επισφραγίσει με τον καλύτερο τρόπο την δουλειά που έκαναν οι Σουηδοί σε επίπεδο σχεδίασης, ενώ εστιάζοντας σε λεπτομέρειες, το εμπρός μέρος περιλαμβάνει τους -χαρακτηριστικούς για Volvo- προβολείς στο σχήμα του σφυριού του Θωρ, με το πίσω τμήμα να είναι εξίσου ξεχωριστό και να χαρακτηρίζεται από μια νέα διάταξη λαμπτήρων LED σε σχήμα C.
Από άποψη διαστάσεων, το νέο ES90 αγγίζει τα πέντε μέτρα σε μήκος, με το πλάτος να είναι λίγο μικρότερο από δύο μέτρα και το ύψος να ξεπερνάει οριακά το 1,5 μέτρο, όταν το μακρύ μεταξόνιο (3,1 μ.) εξασφαλίζει άφθονο χώρο για επιβάτες και αποσκευές στο εσωτερικό.
Τούτου λεχθέντος, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι 425 λίτρα με όρθιες τις πίσω θέσεις, ανεβαίνει στα 1256 λίτρα με την αναδίπλωσή τους και συμπληρώνεται από ένα frunk 22 λίτρων που έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενεί τα καλώδια φόρτισης.
Από εκεί και έπειτα, η καμπίνα του νέου ES90 μοιάζει σε μεγάλο βαθμό με την αντίστοιχη του νέου EX90 και χαρακτηρίζεται από μια «αέρινη» αίσθηση με premium σκανδιναβικά διακοσμητικά και υλικά, μεταξύ των οποίων και κάποιες ανακυκλωμένες επιλογές, ενώ διαθέτει και ηλεκτρική πανοραμική οροφή.
Σε επίπεδο παρεχόμενης τεχνολογίας, το σύστημα infotainment προβάλλεται σε μια κεντρική οθόνη αφής 14,5 ιντσών, η οποία λειτουργεί παράλληλα με έναν ψηφιακό πίνακα 9 ιντσών και μια τυπική οθόνη για το head-up display. Αυτό το σύστημα έχει ενσωματωμένες πλέον πολλές υπηρεσίες της Google, μεταξύ των οποίων και τα Google Maps, Google Assistant και περισσότερες εφαρμογές στο Google Play, ενώ διαθέτει δυνατότητα 5G, απρόσκοπτη λειτουργία και άμεση απόκριση, χάρη στην τροφοδοσία της από τη Snapdragon Cockpit Platform της Qualcomm Technologies.
Επιπλέον των παραπάνω, το ES90 χρησιμοποιεί ως βάση την αρχιτεκτονική SPA2 της εταιρείας και -όπως και το EX90- βασίζεται στην τεχνολογική στοίβα Volvo Cars Superset, η οποία αποτελείται από ένα ενιαίο σύνολο στοιχείων λογισμικού και hardware που επιτρέπει στην Volvo να κάνει βελτιώσεις στη συνολική απόδοση και την τεχνολογία ασφαλείας σε όλο τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου, και φυσικά μετέπειτα να τις εφαρμόζει γρήγορα μέσω ασύρματων (over-the-air) ενημερώσεων.
Σε ό,τι αφορά τα διαθέσιμα κινητήρια σύνολα, η Volvo θα προσφέρει στο νέο ES90 τρεις επιλογές για το σύστημα μετάδοσης κίνησης μαζί με δύο μεγέθη μπαταριών, οι οποίες έχουν εξελιγμένο λογισμικό διαχείρισης ενέργειας και βελτιωμένα υλικά για μεγαλύτερη αυτονομία.
Αναλυτικότερα, η πρώτη έκδοση περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα πίσω με ισχύ 328 ίππων, η δεύτερη είναι τετρακίνητη με δύο ηλεκτροκινητήρες (εμπρός – πίσω) και ισχύ 442 ίππων και η τρίτη, με τον χαρακτηρισμό Performance, είναι επίσης τετρακίνητη με την μέγιστη ισχύ εδώ να αγγίζει τους 670 ίππους (!), όταν οι χρόνοι για το χαρακτηριστικό 0-100 χλμ./ώρα διαμορφώνονται σε 6,9, 5,6 και 4,0 δευτ. αντίστοιχα, και η τελική ταχύτητα περιορίζεται σε κάθε περίπτωση στα 180 χλμ./ώρα.
Σε επίπεδο μπαταριών, οι επιλογές όπως προαναφέραμε είναι δύο με την μία να είναι χωρητικότητας 88 kWh και την άλλη 102 kWh, με αποτέλεσμα η πρώτη να παρέχει 650 χλμ. αυτονομίας σε μεικτή χρήση και η δεύτερη 700 χλμ. στην ίδια χρήση, όταν η Volvo εξόπλισε επίσης το ES90 με ταχεία φόρτιση 350 kW που επιτρέπει την προσθήκη αυτονομίας 300 χλμ. σε 10 λεπτά (για τη μεγαλύτερη μπαταρία)!
Έτσι, για να φορτίσει από το 10% της μπαταρίας στο 80% χρειάζονται μόλις 20 λεπτά (στην μεγάλη -πάντα- μπαταρία) και για να μπορέσει να το επιτύχει αυτό η Volvo χρησιμοποιεί στο ES90 αρχιτεκτονική 800V και όχι 400V όπως σε άλλα μοντέλα της.
Κλείνοντας με τη διάθεση και τις τιμές, το νέο Volvo ES90 είναι ήδη διαθέσιμο κατόπιν παραγγελίας στην ελληνική αγορά, με τις τιμές να διαμορφώνονται ως εξής:
- Volvo ES90 Single Motor Extended Range Plus («βασική»): 79.236 ευρώ
- Volvo ES90 Single Motor Extended Range Ultra: 87.544 ευρώ
- Volvo ES90 Twin Motor Ultra: 92.752 ευρώ
- Volvo ES90 Twin Motor Performance Ultra: 98.208 ευρώ
Περισσότερες φωτογραφίες: