Auto NewsEcoNews

Volvo EX30: Από 37.572 ευρώ το φθηνότερο ηλεκτρικό των Σουηδών…

Το πλήρως ηλεκτρικό Volvo EX30 αποκαλύφθηκε πρόσφατα ως το μικρότερο SUV -και ηλεκτρικό- της σουηδικής μάρκας μέχρι σήμερα. Προσφέροντας μια πιο φιλική προς την πόλη και κυρίως πιο προσιτή εναλλακτική λύση στα ηλεκτρικά XC40 Recharge και C40 Recharge, το Volvo EX30 είναι το πρώτο premium subcompact SUV της Volvo και το τέταρτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο.

Η τιμή εκκίνησης του νέου ηλεκτρικού SUV στην χώρα μας ορίστηκε στα 37.572 ευρώ (χωρίς την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» και την επιδότηση της απόσυρσης αυτοκινήτου συμβατικής τεχνολογίας), όπου είναι διαθέσιμο για προπαραγγελία ήδη, ενώ οι υπόλοιπες τιμές της γκάμας αναλόγως έκδοσης διαμορφώνονται ως εξής:

  • Core Single Motor                             37.572€
  • Core Single Motor Extended Range  42.966€
  • Plus Single Motor                              40.610€
  • Plus Single Motor Extended Range   46.624€
  • Plus Twin Motor Performance           49.352€
  • Ultra Single Motor Extended Range  49.848€
  • Ultra Twin Motor Performance          52.576€

Όπως αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς το μικρό ηλεκτρικό SUV διατίθεται στην ελληνική αγορά σε τιμές παρόμοιες με αντίστοιχα SUV μοντέλα ίδιου μεγέθους με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Μιλώντας για το μέγεθος, το EX30 έχει μήκος 4.233 χλστ., πλάτος 1.837 χλστ. και ύψος 1.555 χλστ., με μεταξόνιο 2.650 χιλιοστά. Η Volvo λέει ότι το πλαίσιο του EX30 έχει ρυθμιστεί ώστε να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις συμπαγείς διαστάσεις του αυτοκινήτου, το χαμηλό κέντρο βάρους και το σχετικά χαμηλό και ομοιόμορφα κατανεμημένο βάρος (το ελάχιστο βάρος του είναι 1.830 κιλά).

Αποκαλύφθηκε στο Μιλάνο της Ιταλίας και υιοθετεί το ίδιο όνομα με το μεγαλύτερο Volvo EX90, με το πρόθεμα EX να υποδεικνύει ότι είναι διαθέσιμο μόνο ως πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο.

Υιοθετεί επίσης παρόμοιο στυλ με το EX90, με χαρακτηριστικά όπως η κλειστή μάσκα, η όψη των προβολέων Thor’s Hammer, τα διαχωρισμένα πίσω φώτα σε παρόμοια διάταξη και μια κάπως παρόμοια διάταξη του ταμπλό.

Στο εσωτερικό, το EX30 διαθέτει μινιμαλιστική σκανδιναβική σχεδίαση σε συνδυασμό με τεχνολογία αιχμής. Το ταμπλό διαθέτει ένα σύστημα infotainment με μία οθόνη 12,3 ιντσών στο κέντρο του και μια ηχητική μπάρα που καλύπτει ολόκληρο το επάνω μέρος του ταμπλό κάτω από το παρμπρίζ,  το πρώτο στο είδος του σε αυτοκίνητο.

Παράλληλα, τα τεχνολογικά επιτεύγματα περιλαμβάνουν ένα ψηφιακό κλειδί συμβατό με μια μεγάλη γκάμα μοντέλων τηλεφώνων, αποκλειστική εφαρμογή που προσφέρει όλες τις σχετικές υπηρεσίες που σχετίζονται με το αυτοκίνητο (φόρτιση, τοποθεσία, κλείδωμα/ξεκλείδωμα και θέρμανση) και η τελευταία γενιά της λειτουργίας Park Pilot Assist. Η τελευταία έκδοση του Park Pilot Assist λέγεται ότι χειρίζεται όλους τους τύπους χώρων στάθμευσης, συμπεριλαμβανομένων παράλληλων, καμπυλωτών, κάθετων και διαγώνιων σε στυλ ψαροκόκαλου.

Κάτω από το καπό, η Volvo προσφέρει στους πελάτες EX30 δύο επιλογές κινητήρων στην Ευρώπη, που ονομάζονται Single Motor και Twin Motor. Ο πρώτος συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος με ισχύ 272 ίππων και ροπή 343 Nm με μπαταρία εκτεταμένης εμβέλειας με χρησιμοποιήσιμη χωρητικότητα 49 ή 64 kWh (Extended Range).

Η μπαταρία έχει χημική σύνθεση NMC (λίθιο, νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο) και επιτρέπει στο EX30 Single Motor Extended Range να προσφέρει περίπου 450 χλμ. αυτονομίας μεταξύ των φορτίσεων.

Το EX30 Twin Motor Performance προσθέτει επιπλέον του Single Motor έναν μπροστινό ηλεκτροκινητήρα για ικανότητα τετρακίνησης και συνολική ισχύ 428 ίππων και 543 Nm ροπής. Αυτή η δύναμη είναι αρκετή για να κάνει το EX30 Twin Motor Performance να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα, καθιστώντας το έτσι ως το αυτοκίνητο παραγωγής της Volvo με την ταχύτερη επιτάχυνση.

Αυτό το μοντέλο διπλού κινητήρα διαθέτει την ίδια μπαταρία NMC 64 kWh και εκτιμάται ότι προσφέρει αυτονομία περίπου 460 χλμ.

Όσον αφορά στη φόρτιση, οι εκδόσεις που τροφοδοτούνται με μπαταρία NMC έχουν μέγιστη ισχύ φόρτισης DC 153 kW, επιτρέποντας έναν κύκλο φόρτισης 10-80% σε λίγο περισσότερο από 26,5 λεπτά, ενώ η έκδοση μπαταρίας LFP (αυτή των 49 kWh) φορτίζει έως και 134 kW, απαιτώντας 26 λεπτά για να ολοκληρωθεί ο ίδιος κύκλος.

Τέλος, από το 2024 το Volvo EX30 θα είναι επίσης διαθέσιμο και σε μια έκδοση Cross Country με εστίαση στην περιπέτεια με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, μαύρους τροχούς 19 ιντσών ή ζάντες 18 ιντσών με ελαστικά παντός εδάφους κατά παραγγελία, ποδιές, ειδικά μαύρα πάνελ στο μπροστινό μέρος προφυλακτήρας και καπό πορτμπαγκάζ, και φυσικά λογότυπα Cross Country.

Περισσότερες φωτογραφίες:

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!