Σε μια φαντασμαγορική -για τα δεδομένα της εποχής- εκδήλωση, η Volvo Car Hellas αποκάλυψε το νέο μικρό SUV της, το ΕΧ30.
Εμείς βρεθήκαμε εκεί κατά την αποκάλυψη του νέου σουηδικού μοντέλου και ευπειθώς αναφέρουμε…
Είσοδος σε νέα κατηγορία…
Η Volvo εισέρχεται με το νέο ΕΧ30 σε μια νέα για αυτήν κατηγορία, την B-SUV κατηγορία και μάλιστα με ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο (δεν θα κυκλοφορήσει καθόλου με θερμικούς κινητήρες).
Έτσι, όπως επιτάσσουν τα δεδομένα της κατηγορίας, το σουηδικό SUV είναι σχεδόν το μικρότερο αυτοκίνητο στην ιστορία της (παρά δυο πόντους, το μικρότερο παραμένει το Volvo 343 με μήκος 4.205 χλστ.) και είναι λίγο μεγαλύτερο από τα τέσσερα μέτρα σε μήκος (4.233 χλστ.) και από τα 1,8 μέτρα σε πλάτος (1.836 χλστ.), τη στιγμή που το ύψος ανέρχεται σε σχεδόν 1,5 μέτρα (1.555 χλστ.) και η απόσταση από το έδαφος σε 16,5 εκατ., με ότι αυτό συνεπάγεται.
Εμφανισιακά, το νέο ΕΧ30 υιοθετεί κι αυτό τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Volvo με τα φωτιστικά εμπρός σώματα να παραπέμπουν στο σφυρί του Θωρ (θεός της αστραπής και του κεραυνού στη σκανδιναβική μυθολογία), οι εξωτερικοί καθρέφτες να είναι χωρίς πλαίσιο και τα πίσω φώτα να διαχωρίζονται σε δύο διπλά, ενώ φυσικά παρούσα είναι και η διχρωμία του αμαξώματος, με τις κολόνες, την οροφή και τους καθρέφτες να είναι σε μαύρο χρώμα.
Κάτι εξίσου ιδιαίτερο είναι και ο άβαφος μπροστινός προφυλακτήρας, γεγονός που γίνεται για λόγους βιωσιμότητας και οικολογίας, καθώς η μπογιά δυσκολεύει και -κυρίως ακριβαίνει- τη διαδικασία της ανακύκλωσής του μετά τον κύκλο ζωής.
Και μια που πιάσαμε τη βιωσιμότητα και την οικολογία, αξίζει να αναφέρουμε ότι το ΕΧ30 είναι το μοντέλο με το χαμηλότερο CO2 αποτύπωμα της Volvo, αφού χρησιμοποιεί σε ποσοστό 25% ανακυκλωμένο αλουμίνιο και 17% ανακυκλωμένα υλικά για πλαστικά και μπαταρίες, ενώ γίνεται η μέγιστη εκμετάλλευση της πρώτης ύλης στα μεταλλικά μέρη του αμαξώματος, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται 25% μείωση CO2 στη διάρκεια του κύκλου ζωής του μοντέλου σε σχέση με ένα ηλεκτρικό XC40.
Όλα τα παραπάνω έχουν αντίκρισμα και στο εσωτερικό, με τις επενδύσεις να γίνονται από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια που συλλέγονται -κατά βάση- από τους Ωκεανούς ή ρέλια που περισσεύουν από την κατασκευή των παντελονιών τύπου τζιν, χωρίς εντέλει να υπάρχει διαφορά σε όψη και υφή σε σχέση με άλλα αντίστοιχα πολυτελή υλικά που βλέπαμε σε premium μοντέλα του παρελθόντος.
Από άποψη εμφάνισης, το εσωτερικό είναι εντελώς μίνιμαλ (όπως άλλωστε συμβαίνει και στα περισσότερα Volvo) με μια μεγάλη οθόνη αφής (12,3 ιντσών) να δεσπόζει στο ταμπλό και να λειτουργεί τόσο σαν πίνακας οργάνων, όσο και σαν infotainment (αλά Tesla), ενώ κάτι που προκαλεί εντύπωση είναι το μεγάλο (σε όλο το μήκος του ταμπλό) soundbar της Harman Kardon που αντικαθιστά τα ηχεία στις εμπρός πόρτες (άρα και λιγότερο βάρος από καλώδια και ηχεία), αλλά δεν υστερεί στην παρεχόμενη ποιότητα του ήχου.
Στη λογική της αντικατάστασης υπάγεται και το πατροπαράδοτο κλειδί, αφού το σουηδικό SUV κλειδώνει, ξεκλειδώνει και «παίρνει μπροστά» από το smartphone και μάλιστα χωρίς να χρειάζεται να έρχεται σε επαφή με την χειρολαβή, όπως έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού.
Αυτό γίνεται γιατί δεν λειτουργεί με τεχνολογία NFS (όπως π.χ. οι τραπεζικές κάρτες, κ.α.), με αποτέλεσμα μόνο που πλησιάζει ο οδηγός να ξεκλειδώνει και να ξεκινάει, παρόλο που το κινητό μπορεί να βρίσκεται στην τσέπη του! Μάλιστα, εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι στην πρώτη έκδοση εξοπλισμού (Core) με την αγορά του αυτοκινήτου δεν παρέχεται καθόλου τυπικό-συμβατικό κλειδί παρά μόνο η εφαρμογή για το smartphone. Από τη δεύτερη (Plus) και τρίτη (Ultra) έκδοση παρέχεται με την αγορά του αυτοκινήτου και ένα τυπικό κλειδί (για ψυχολογικούς λόγους, αφού πρακτικά δεν χρησιμεύει κάπου), το οποίο όμως δεν έχει καθόλου κουμπιά!
Σχετικά με τους παρεχόμενους χώρους, το EX30 λόγω της κατασκευής του από την αρχή ως ηλεκτρικό προσφέρει ικανοποιητική άνεση -αναλογιζόμενοι της μικρές διαστάσεις (M: 4.233 χλστ., Π: 1.836 χλστ., Υ: 1.555 χλστ.)- για τέσσερα άτομα και έναν χώρο αποσκευών μεταξύ 318 και 622 λίτρων, αναλόγως τη διάταξη των πίσω καθισμάτων, ενώ υπάρχει και ένας επιπλέον χώρος επτά λίτρων κάτω από το καπό.
Με δυο εκδόσεις μπαταριών και 0-100χλμ./ώρα μέχρι 3,6 δευτερόλεπτα!
Όπως προαναφέραμε το ΕΧ30 θα κυκλοφορήσει μόνο ως αμιγώς ηλεκτρικό και θα διαφοροποιείται μόνο σε επίπεδο μπαταρίας (χωρητικότητα) και κίνησης (πισωκίνητο ή τετρακίνητο).
Έτσι στη βάση των κινητήριων συνόλων, έχουμε την έκδοση Single Motor RWD που έχει έναν ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων με 343 Nm ροπής, που στέλνει την κίνηση πίσω και κάνει το EX30 να «πιάνει» τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα, τη στιγμή που μπορεί να κινηθεί με μία φόρτιση για 344 χιλιόμετρα, χάρη σε μια μπαταρία LFP 51 kWh.
Ακριβώς πάνω από τη βασική έκδοση που προαναφέραμε, υπάρχει ακόμα μία πισωκίνητη έκδοση με την ονομασία Single Motor Extended Range RWD, η οποία αποδίδει πάλι 272 ίππους με 343 Nm (0,100 χλμ./ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα), αλλά χάρη σε μια μπαταρία NMC 69 kWh μπορεί να διανύσει μέχρι 476 χιλιόμετρα με μία φόρτιση!
Και ως τρίτη και κορυφαία έκδοση, η Twin Motor Performance AWD, εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα), με τη συνολική απόδοση να ανέρχεται σε 428 ίππους και 543 Nm ροπής, ενώ για την τροφοδοσία τους χρησιμοποιείται μια μπαταρία NMC 69 kWh, με την ηλεκτρική αυτονομία να είναι 460 χιλιόμετρα.
Εδώ αξιοσημείωτο πέρα από τη μέγιστη ισχύ και την πληθωρική ροπή για το μέγεθος του αυτοκινήτου, είναι και το γεγονός ότι το EX30 με τους δύο ηλεκτροκινητήρες μπορεί να επιταχύνει μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα (!), επίδοση που συνηθίζεται να βλέπουμε σε supercars και όχι σε καθημερινά SUV.
Σχετικά με την φόρτιση τώρα, το ΕΧ30 στη πρώτη έκδοση (Single Motor RWD) διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή 11 kWμε αποτέλεσμα να χρειάζεται έξι ώρες για μια πλήρη φόρτιση σε AC, ενώ στη δεύτερη και στην τρίτη έκδοση πέρα από τον 11 kW ενσωματωμένο φορτιστή, μπορεί να παραγγελθεί και με 22 kW φορτιστή, με την πλήρη φόρτιση (AC) σε αυτή την περίπτωση να διαρκεί τέσσερις ώρες!
Όσο για τη φόρτιση σε DC, το 10-80% γίνεται σε 26 λεπτά στην μικρότερη έκδοση και σε 28 λεπτά στις υπόλοιπες δύο, λόγω της διαφορετικής μπαταρίας (LFP – NMC).
Μικρό για μεγάλη πορεία!
Η Volvo διατυμπάνιζε κατά την διάρκεια της παρουσίασης του μοντέλου το σλόγκαν «Το πιο μικρό SUV μας στην πιο μεγάλη εκδήλωση της Volvo στην Ελλάδα» και όπως φαίνεται μάλλον θα δικαιωθεί, αφού με τις τιμές που έχουν ήδη ανακοινωθεί (από 37.572 χωρίς την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2») το νέο EX30 μάλλον θα κάνει «πάταγο» με το καλημέρα όταν ξεκινήσει τη σταδιοδρομία του στην ελληνική αγορά.
Αυτή, προγραμματίζεται να γίνει τέλη Ιανουαρίου με αρχές Φλεβάρη, όταν και θα έχουμε κι εμείς τη δυνατότητα να το οδηγήσουμε για μια πιο εμπεριστατωμένη άποψη. Μείνετε συντονισμένοι…