Auto NewsEcoNews

VW ID.Every1: Αποκάλυψη για το επερχόμενο «φτηνό» ηλεκτρικό της Volkswagen!

Η Volkswagen σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε εχθές στο Ντίσελντορφ αποκάλυψε το πρωτότυπο VW ID.Every1, το οποίο σύμφωνα με τους Γερμανούς θα είναι το «ηλεκτρικό αυτοκίνητο για όλους», καθώς θα κυκλοφορήσει το 2027 με τιμές που θα ξεκινούν από τις 20.000 ευρώ!

Και όπως έχουμε γράψει κατά καιρούς -και πιο πρόσφατα τελευταία με τη γνωριμία μας με το μικρό ηλεκτρικό Hyundai Inster (δες εδώ)- οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να αρχίσουν να κατασκευάζουν και να πωλούν φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα εάν θέλουν να μυήσουν περισσότερους ανθρώπους στην ηλεκτροκίνηση.

Η Volkswagen (και κάποιες ακόμα αυτοκινητοβιομηχανίες τελευταία) ως φαίνεται έχουν αρχίσει να εναρμονίζονται μ’ αυτή τη λογική και οι Γερμανοί (εν προκειμένω) σκοπεύουν να γεμίσουν με κάποιες ηλεκτρικές προτάσεις τις μικρές κατηγορίες.

Η αρχή θα γίνει φέτος με το ID.2all, το οποίο θα είναι σε μέγεθος λίγο μεγαλύτερο από το σημερινό Polo (δες εδώ) και θα διατεθεί σε τιμές που θα κυμαίνονται στα περίπου 25.000 ευρώ, ενώ η συνέχεια θα δοθεί μέσω του ID.Every1 που αποκαλύφθηκε εχθές (πιθανότατα ως ID.1), το οποίο θα είναι σε διαστάσεις όσο περίπου το μικρότερο up! και θα διατεθεί στην αγορά το 2027, με τιμές που θα κυμαίνονται στα περίπου 20.000 ευρώ!

Όπως αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς, το προσφάτως αποκαλυφθέν ID.Every1, θα τοποθετηθεί στον πυρήνα και ουσιαστικά στην πλέον συμφέρουσα -για ηλεκτρικά αυτοκίνητα- κατηγορία Α, ενώ όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες που αποκάλυψε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, μάλλον η έκδοση παραγωγής είναι πιο κοντά απ’ όσο φανταζόμαστε

Τούτου λεχθέντος, ο εξωτερικός σχεδιασμός βρίσκεται σχεδόν σε τελικό στάδιο και σύμφωνα με την Volkswagen αν κάτι πρόκειται να αλλάξει στο μοντέλο παραγωγής, αυτό θα είναι για να μπορέσει να συμβαδίσει το μοντέλο με τις υπάρχουσες νομοθεσίες (π.χ. ελαφρώς διαφορετικά φώτα, χειρολαβές, προσθήκη υαλοκαθαριστήρων, κ.α.), ή για να μπορέσει να επιτύχει τη μέγιστη δυνατή οικονομία χρήσης και φυσικά χρηστικότητα (π.χ. μικρότερες ζάντες, μεγαλύτερους καθρέπτες, κ.α.).

Πράγμα που σημαίνει ότι η βασική σχεδιαστική δομή του πρωτοτύπου μάλλον θα παραμείνει και μόνον καλό μπορεί να αποδειχθεί αυτό, μιας και το ID.Every1 εκτός από το χαρούμενο παρουσιαστικό του, υιοθετεί και αρκετά χαρακτηριστικά στοιχεία από διαχρονικά μοντέλα της εταιρείας.

Για παράδειγμα, ο σχεδιασμός του κάνει αναφορά σε στοιχεία που είδαμε στα Lupo και up!, ενώ υπάρχει και κάποια σύνδεση με το σχεδιαστικό DNA του πρώτου Golf που κυκλοφόρησε το 1974 και σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro.

 

Από άποψη διαστάσεων, το λιλιπούτειο γερμανικό μοντέλο μπορεί να αποτελεί τον αντικαταστάτη του e-up! -που πρακτικά η Volkswagen ξεκίνησε να το καταργεί σταδιακά από το 2023- αλλά είναι σημαντικά μεγαλύτερο από αυτό.

Πιο συγκεκριμένα, το νέο ID.Every1 έχει μήκος 3.880 χλστ. (280 χλστ. περισσότερα από το e-up!), πλάτος 1.816 χλστ. και ύψος 1.490 χλστ., με αποτέλεσμα να είναι κατά 170 χλστ. μικρότερο (σε μήκος) από το ID.2all που πρόκειται να κυκλοφορήσει φέτος.

Στα ενδότερα, η καμπίνα του νέου ID.Every1 φαίνεται ότι έχει δημιουργηθεί με έμφαση στην απλότητα και στην υιοθέτηση των «απαραιτήτων», με τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου να γίνονται από μια μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό και μόνο κάποιες επιλογές για τον κλιματισμό και τα καθίσματα έχουν φυσικούς διακόπτες κάτω αυτής, όταν ο high-tech χαρακτήρας του μοντέλου ολοκληρώνεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων «φυτεμένο» μέσα στο ταμπλό!

Από εκεί και έπειτα, εντύπωση προκαλεί η αυξημένη ευρυχωρία (305 λίτρα χώρος αποσκευών!) για ένα αυτοκίνητο μήκους σχεδόν 3,9 μ., γεγονός που -δυστυχώς- επιτυγχάνεται μόνο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (λόγω πλατφορμών), όταν η Volkswagen στην περίπτωση του ID.Every1 έχει προσθέσει και έναν ιδιαίτερο χώρο μικροαντικειμένων ανάμεσα σε οδηγό – συνοδηγό και ένα μεγάλο ντουλαπάκι στο κέντρο του ταμπλό (κάτω από την οθόνη), μιας και το πατροπαράδοτο της δεξιάς πλευράς, έχει καταργηθεί και πλέον στην θέση του υπάρχει μια ιδιόμορφη εσοχή με ιμάντες για τη συγκράτηση αντικειμένων.

Βέβαια, αυτά θα πρέπει να δούμε αν θα συνεχίσουν να υφίστανται και στο μοντέλο παραγωγής, που όπως αναφέραμε και παραπάνω θα καταφθάσει το 2027.

Μάλιστα, με την κυκλοφορία του ID.Every1 και αφότου έχει προηγηθεί η αντίστοιχη του ID.2all και έχουν ενημερωθεί τα ID.3, ID.4 και ID.5, η Volkswagen θα έχει μία πλήρη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων (κάνει λόγο για εννιά νέα μοντέλα μέχρι το 2027), με σκοπό να μπορέσει να αντεπεξέλθει στην στάση της Ε.Ε. για πλήρη ηλεκτροκίνηση…

Περισσότερες φωτογραφίες:

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!