Μετά από 12 χρόνια αλλάζει ο πρόεδρος στην FIA, με τον Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ να παίρνει τα ηνία. Είναι μάλιστα ο μόνος μη Ευρωπαίος πρόεδρος της FIA στα 117 χρόνια λειτουργίας της!
Διαδέχτηκε τον Ζαν Τοντ που είχε μια θητεία από το 2009. Κατά την διάρκεια του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, που έγινε λίγες μέρες πριν στην χώρα μας (δες εδώ), δήλωσε ότι θα ήθελε να αυξηθούν οι εργοστασιακές ομάδες που συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και μάλιστα ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από την ομάδα της Subaru να επιστρέψει στις ειδικές διαδρομές…
Το καλό είναι ότι και οι υπάρχουσες ομάδες Toyota Gazoo Racing, Hyundai Shell Mobis, M-Sport Ford, θα ήθελαν να έρθουν και νέοι κατασκευαστές στο Πρωτάθλημα.
H ομάδα της Toyota Gazoo Racing ανακοίνωσε ότι όσο αφορά στην δήλωση του προέδρου, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ, τα εξής:
«Δεν είναι μυστικό πως ο πρόεδρός μας, Άκιο Τογιόντα, που έχει μεγάλο πάθος για τους αγώνες ράλλυ, θα ήθελε κι άλλους κατασκευαστές στο WRC. Αν επέστρεφε η Subaru, θα μιλάγαμε για μία εμβληματική μάρκα και για εμάς μία ακόμη ιαπωνική μάρκα θα έκανε το συναγωνισμό πιο ισχυρό. Οποιαδήποτε όμως απόφαση θα παρθεί από το διοικητικό συμβούλιο της Subaru».
Με την σειρά της η ομάδα της Hyundai Shell Mobis δήλωσε τα εξής:
«Πιστεύω πως είναι καλή είδηση και είναι θετικό για το πρωτάθλημα. Πέρα όμως από τη Subaru, πρέπει να αναζητήσουμε κατασκευαστές που δεν έχουν σχέση με υπάρχοντες ομάδες στους αγώνες ράλλυ. Θα θέλαμε τις Skoda και Citroen να κάνουν το βήμα από τη Rally2 στη Rally1 κατηγορία. Φυσικά και θα υποδεχόμασταν τη Subaru, αλλά πρέπει να είμαστε ανοικτοί και σε άλλους κατασκευαστές».
H δε M-Sport Ford δήλωσε:
«Νέες ομάδες θα ήταν το κλειδί για το πρωτάθλημα και τη Subaru θα την υποδεχόμασταν με ανοιχτές αγκάλες. Θέλουμε περισσότερα Rally1 αγωνιστικά αυτοκίνητα και περισσότερες πελατειακές ομάδες. Θα ήθελα να δω περισσότερα από 12 αυτοκίνητα στη μεγάλη κατηγορία».
Κλείνοντας, για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η ομάδα της Subaru έχει πολύ μεγάλη και πλούσια ιστορία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Κατέκτησε τρεις παγκόσμιους τίτλους οδηγών, το 1995 με τον Colin McRae, το 2001 με τον Richard Burns και το 2003 με τον Peter Solberg.
Έχει επίσης και τρεις Παγκόσμιους τίτλους Κατασκευαστών και μάλιστα συνεχόμενους 1995 – 1996 – 1997 με το Impreza GT και με το STI με οδηγό τον Colin McRae, ενώ η εργοστασιακή ομάδα της Subaru αποχώρησε από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μετά το 2008…