full screen background image
Search
Τρίτη 22 Ιούνιος 2021
  • :
  • :

WRC: 2ος γύρος – Ράλλυ Arctic Φινλανδίας [26 – 28 Φεβρουαρίου 2021]

Ο Tanak παίρνει τη νίκη και ο Rovanpera την αρχηγία στο Πρωτάθλημα!

Ο Ott Tanak μετά από ένα απογοητευτικό Μόντε Κάρλο (δεν κατόρθωσε να πάρει ούτε ένα βαθμό) έφερε το Hyundai i20 WRC στην πρώτη θέση του Αρκτικού ράλλυ.

Ο αγώνας έγινε για πρώτη φορά σε επίπεδο WRC, στην θέση του αναβληθέντος ράλλυ Σουηδίας. Κυρίαρχος από την αρχή μέχρι το τέλος, δεν άφησε περιθώρια σε κανέναν να τον απειλήσει, κέρδισε τις 5 από τις 10 ειδικές που είχε ο αγώνας και πήρε τη νίκη που τόσο πολύ χρειαζόταν.

Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο 20χρονος Kalle Rovanpera με Toyota Yaris WRC, που έγινε και ο νεότερος οδηγός που ηγήθηκε αγώνα του WRC, στην 49 χρόνων ιστορία του, στο καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του, στην 9η μόλις συμμετοχή του στην μεγάλη κατηγορία.

Και δεν είναι μόνο αυτό, κράτησε πίσω του στη τρίτη θέση, έναν «μανιασμένο» Thierry Neuville, με το δεύτερο Hyundai i20 WRC, που έκανε τα πάντα για να τον περάσει αλλά που τελικά, δεν τα κατάφερε. Βέβαια με την τρίτη θέση ο Neuville έδωσε πολύτιμους βαθμούς στην Hyundai για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, τη στιγμή που έχασε την θέση του στην βαθμολογία των οδηγών, από τον Rovanpera για 4 βαθμούς.

Ένα ακόμη Hyundai i20 WRC, με τον Craig Breen στο τιμόνι τερμάτισε στην τέταρτη θέση, με τους οδηγούς της Toyota, Elfyn Evans και Takamoto Katsuta να τον ακολουθούν, στην πέμπτη και έκτη θέση αντίστοιχα. Δεν μπόρεσαν σε κανένα σημείο να βρουν ρυθμό, ούτε και το σωστό setup στο Yaris WRC, για τις συγκεκριμένες ειδικές.

Απογοητευτικός αγώνας και για τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Sebastien Ogier, ο οποίος ήταν στην κυριολεξία «έξω από τα νερά του», έχοντας και μια άσχημη στιγμή, στην τελευταία ειδική του δεύτερου σκέλους, όταν μόλις 200 μέτρα πριν το τέλος της, βγήκε από τον δρόμο, «θάβοντας το Yaris του» μέσα στο χιόνι, χάνοντας πάρα πολύ χρόνο τερματίζοντας τελικά στην 20η θέση γενικής.

Απογοήτευση επίσης και για την ομάδα της MSport Ford, αφού οι οδηγοί της Teemu Suninen και Gus Greensmith το μόνο που κατάφεραν ήταν να τερματίσουν τα Fiesta RS WRC, στην 8η και 9η θέση της γενικής αντίστοιχα.

Αξίζει να αναφέρουμε την επίδοση του 19χρονου Oliver Solberg, υιού του μεγάλου Peter Solberg. Η ομάδα της Hyundai του έδωσε την ευκαιρία να οδηγήσει ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας WRC και αυτός όπως ήταν φυσικό δεν την άφησε ανεκμετάλλευτη. Στο ντεμπούτο του λοιπόν στην μεγάλη κατηγορία, τερμάτισε στην 7ηθέση της γενικής κατάταξης, αφήνοντας πολλές ελπίδες για το μέλλον. Είπαμε γονίδια, βλέπε Kalle Rovanpera

WRC 2

Στην κατηγορία WRC 2, η μάχη που φαινόταν από τις συμμετοχές δεν έγινε. Ο Esapekka Lappi, στην επιστροφή του στην κατηγορία, αφού τα τελευταία χρόνια ήταν οδηγός της M-Sport Ford, στην μεγάλη κατηγορία, ήταν άπιαστος. Με τον Janne Ferm πάντα συνοδηγό και με ένα VW Polo GTI R5 της Movisport, κέρδισαν τις 8 από τις 10 ειδικές διαδρομές του αγώνα και πήραν μια πολύ πειστική νίκη.

Δεύτεροι τερμάτισαν οι νικητές του προηγούμενου αγώνα στο Μόντε Κάρλο, Andreas Mikkelsen Ola Floene με το Skoda Fabia R5 Evo που υποστηρίζεται από την Toksport. Στο Μόντε Κάρλο ήταν σε δικό τους αγώνα και πήραν άνετα τη νίκη, εδώ όμως δεν μπόρεσαν να βρουν το σωστό setup για το Fabia και έτσι χωρίς να έχουν την τελική ταχύτητα που έπρεπε, δεν μπόρεσαν ποτέ να απειλήσουν τους νικητές, τερματίζοντας πίσω τους 47,7 δευτερόλεπτα.

Στην τρίτη θέση τερμάτισαν οι Nikolay GryazinKonstantin Aleksandrov με το δεύτερο VW Polo GTI R5 της Movisport.  Στο δεύτερο σκέλος του αγώνα, είχαν μια έξοδο σε ένα snowbank, χάνοντας 40 δευτερόλεπτα και κάθε ελπίδα διεκδίκησης της δεύτερης θέσης αφού, μέχρι τότε ήταν πολύ κοντά με το πλήρωμα από την Νορβηγία. Το δεύτερο Skoda Fabia R5 Evo της Toksport, το οδήγησαν εκτάκτως οι Eyvind Brynildsen Veronica Engan, αφού οι  Marco Bulacia Marcelo Der Ohannesian, δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν από την Χιλή, τερματίζοντας στην τέταρτη θέση της κατηγορίας.

WRC 3

Μεγάλη μάχη έγινε για τη νίκη στην κατηγορία WRC 3, ανάμεσα στους Πρωταθλητές Φινλανδίας TeemuAsunmaa – Marko Salminen  με Skoda Fabia R5 Evo και στους Πρωταθλητές Εσθονίας Egon Kaur – Silver Simm με VW Polo GTI R5. Τελικά η νίκη πήγε στους Φινλανδούς (η πρώτη τους νίκη στην κατηγορία WRC 3) με μια ποινή 10 δευτερολέπτων στο τέλος του δεύτερου σκέλους, κατά των Εσθονών να παίζει το ρόλο της. Παρόλο που κέρδισαν και τις 2 ειδικές διαδρομές του τρίτου σκέλους, το πλήρωμα από την Εσθονία, δεν μπόρεσαν να καλύψουν τον χρόνο της ποινής και περιορίστηκαν στην δεύτερη θέση, μόλις 4,2 δευτερόλεπτα πίσω από τους πρώτους, μετά από 251 χιλιόμετρα έντονης μάχης.

Ένα ακόμη πλήρωμα από την Φινλανδία οι Mikko HeikkilaTopi Luhtinen με Skoda Fabia R5 τερμάτισε στην τρίτη θέση της κατηγορίας, αρκετά πίσω από τους δυο πρώτους μην μπορώντας να κινηθεί ποτέ στους ρυθμούς τους.

Επόμενος αγώνας του Πρωταθλήματος στις 22 – 25 Απριλίου με το ασφάλτινο ράλλυ στην Κροατία, που γίνεται και αυτό για πρώτη φορά σε επίπεδο WRC με έδρα το Ζάγκρεμπ.

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

  1. Tanak – Jarveoja                         Hyundai i20 WRC
  2. Rovanpera – Halttunen             Toyota Yaris WRC
  3. Neuville – Wydaeghe                 Hyundai i20 WRC
  4. Breen – Nagle                              Hyundai i20 WRC
  5. Evans – Martin                            Toyota Yaris WRC
  6. Katsuta – Barritt                         Toyota Yaris WRC
  7. Solberg – Marshall                     Hyundai i20 WRC
  8. Suninen – Markkula                Ford Fiesta RS WRC
  9. Greensmith – Edmondson     Ford Fiesta RS WRC
  10. Lappi – Ferm                          VW Polo GTi R5 WRC2

Περισσότερες φωτογραφίες: