Ένας απίστευτος Kalle Rovanpera παίρνει τη νίκη και ο Ott Tanak τις εντυπώσεις…
To Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ συνεχίστηκε με τον 8ο γύρο, το Ράλλυ Εσθονίας. O αγώνας είχε έδρα το Tartu, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Εσθονίας, που βρίσκεται 186 χλμ. νοτιοανατολικά της πρωτεύουσας Tallinn.
Είχε τρία σκέλη και 21 χωμάτινες ειδικές διαδρομές, που τις χαρακτηρίζει η μεγάλη μέση ωριαία ταχύτητα. Άνθρωπος του αγώνα ο Kalle Rovanpera που με το Toyota Yaris Rally 1, κέρδισε τις 15 από τις 21 ειδικές που είχε ο αγώνας και πήρε μια πολύ πειστική νίκη…
Για την ιστορία να αναφέρουμε, ότι ήταν η τρίτη του συνεχόμενη στην Εσθονία. Πριν δυο χρόνια εδώ έγινε και ο νεότερος οδηγός που κέρδισε αγώνα στο WRC.
Πίσω του σχεδόν 1 λεπτό (52,7 δευτερόλεπτα) στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο Thierry Neuville με το Hyundai i20N Rally 1, που προσπάθησε να πιέσει τον 22χρονο Φινλανδό αλλά δεν τα κατάφερε.
Ο δεύτερος οδηγός της Hyundai Motorsport, Esapekka Lappi, τερμάτισε τρίτος, 6,8 δευτερόλεπτα πίσω από τον team mate του, έχοντας έντονο συναγωνισμό σε όλο τον αγώνα με τον έτερο οδηγό της Toyota, Elfyn Evans που τελικά τερμάτισε τέταρτος.
Ένα τρίτο Hyundai i20 N Rally 1, οδηγούσε ο Teemu Suninen στην επιστροφή του στην μεγάλη κατηγορία. Πάρα πολύ καλή εμφάνιση μετά από αρκετό καιρό μακριά από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally 1.
Στις επόμενες θέσεις τερμάτισαν οι Pierre Loubet με Ford Puma Rally 1 πέμπτος και ο Takamoto Katsuta με το τρίτο Toyota Yaris Rally 1 έκτος.
Το μεγάλο φαβορί όμως για τη νίκη ήταν ο Ott Tanak, τοπικός οδηγός της M-Sport Ford, που θα ήθελε πολύ μια νίκη μέσα στην πατρίδα του. Δυστυχώς όμως για αυτόν, κατά την διάρκεια του shakedown παρουσιάστηκε ένα πρόβλημα στο αυτοκίνητο και οι μηχανικοί της Ford αποφάσισαν ότι έπρεπε να αντικαταστήσουν τον κινητήρα του Puma. Έτσι λοιπόν δέχθηκε μια ποινή χρόνου πέντε λεπτά και έχασε κάθε ελπίδα για τη νίκη, πριν καν ξεκινήσει ο αγώνας. Βέβαια δεν το έβαλε κάτω, οδήγησε γρήγορα, κέρδισε τις υπόλοιπες ειδικές διαδρομές, έξι στον αριθμό (15 ο Kalle Rovanpera) και τερμάτισε στην 8η θέση της γενικής, κερδίζοντας και τις εντυπώσεις.
WRC 2
Από την αρχή του αγώνα οι Oliver Solberg – Elliott Edmondson με Skoda Fabia RS Rally 2, είχαν έναν εξαιρετικά γρήγορο ρυθμό, μερικές φορές και πάνω από το όριο, κέρδισαν και τις επτά πρώτες ειδικές διαδρομές του αγώνα, αλλά στην τελευταία ειδική του πρώτου σκέλους εγκατέλειψαν από σπασμένη ανάρτηση. Έτσι, η νίκη στην κατηγορία WRC 2, πήγε στους Πρωταθλητές του 2021, Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen με Skoda Fabia RS Rally της Toksport, επίσημη συμμετοχή της Skoda Motorsport, οι οποίοι από εκεί και έπειτα διαχειρίστηκαν τις συνθήκες του αγώνα όπως πολύ καλά ξέρουν και έφθασαν στην δεύτερη φετινή τους νίκη.
Οι μόνοι που μπόρεσαν να κινηθούν στους ρυθμούς των πρώτων, ήταν οι Sami Pajari – Enni Malkonen που οδηγούσαν και αυτοί ένα Skoda Fabia RS Rally 2 της Toksport. Πίεσαν πολύ, κέρδισαν και τις τέσσερις ειδικές του τρίτου σκέλους, αλλά δεν κατάφεραν να φθάσουν στη νίκη, μένοντας δεύτεροι 9,7 δευτερόλεπτα πίσω.
Το βάθρο της κατηγορίας WRC 2 συμπλήρωσαν οι περσινοί Πρωταθλητές, Emil Lindholm – Reeta Hämäläinen, που αυτή την φορά οδηγούσαν Hyundai i20 N Rally 2, στο ντεμπούτο τους με τη νέα τους ομάδα. Μετά από πολύ καιρό με την ομάδα της Skoda, εδώ και ένα μήνα έκαναν μεταγραφή για την ομάδα της Hyundai.
WRC 3
Στην κατηγορία WRC 3 οι αγωνιζόμενοι μπορούν να προσμετρήσουν μόνο τα τέσσερα καλύτερα αποτελέσματα. Οι Φινλανδοί Roope Korhonen – Anssi Viinikka με Ford Fiesta Rally 3, ήταν οι νικητές στην Εσθονία. Με την νίκη τους αυτή, πέτυχαν το απόλυτο, έχουν τέσσερις νίκες φέτος και 100 βαθμούς, έχοντας κάνει ένα μεγάλο βήμα για την κατάκτηση του τίτλου. Από εδώ και πέρα, θα περιμένουν στους επόμενους αγώνες και αν κάποιος συναθλητής τους πετύχει το ίδιο (τέσσερις νίκες) ο τίτλος του Πρωταθλητή της κατηγορίας θα κριθεί με την μέθοδο tie break και είναι κάτι που μέχρι σήμερα δεν έχει ξαναγίνει.
Δεύτεροι τερμάτισαν οι Γάλλοι Laurent Pellier – Kevin Bronner, με ίδιο αυτοκίνητο και τρίτοι οι Toni Herranen – Mikko Lukka με ένα ακόμη Ford Fiesta Rally 3.
JUNIOR WRC
Στην κατηγορία Junior WRC (οδηγοί κάτω από 29 ετών) όλοι οι συμμετέχοντες οδηγούν Ford Fiesta Rally 3. Τη νίκη πήρε ένα πλήρωμα που δεν συμμετέχει σε όλο το Πρωτάθλημα, οι Gregoire Munster – Louis Luka, ανακατεύοντας την τράπουλα.
Με τους μέχρι τώρα πρωτοπόρους στην βαθμολογία Ιρλανδούς, William Creighton – Liam Regan, να αντιμετωπίζουν προβλήματα με το σύστημα διεύθυνσης και γενικότερα με την ανάρτηση του Fiesta, να τερματίζουν στην 7η θέση και να κάνουν την υπόθεση τίτλος θρίλερ. Ένας τίτλος που θα κριθεί τελικά στο δικό μας ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις τον Σεπτέμβριο, μιας και είναι ο τελευταίος αγώνας για την κατηγορία.
Να πούμε ότι στις επόμενες θέσεις τερμάτισαν οι Laurent Pellier – Kevin Bronner και οι Diego Dominguez – Rogelio Penate (ο οδηγός είναι από την Παραγουάη).
WRC MASTERS CUP
Στην κατηγορία για οδηγούς άνω των 50 ετών, πρώτοι τερμάτισαν οι Ισπανοί Alexander Villanueva – Gonzalez Murado με Skoda Fabia RS Rally 2, στην δεύτερη θέση βρέθηκε ένα πλήρωμα από την Ιταλία, οι Mauro Miele – Luca Beltrame με ίδιο αυτοκίνητο και στην τρίτη ακόμη ένα ιταλικό πλήρωμα οι Lucciano Cobbe – Roberto Mometti με Skoda Fabia προηγούμενης γενιάς.
Επόμενος αγώνας το Ράλλυ Φινλανδίας -ή το Ράλλυ των 1000 λιμνών όπως το ξέρουν οι παλαιότεροι- στις 3 – 6 Αυγούστου.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Jaanus Ree Photography, wrc.com
ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
- Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen Toyota Yaris Rally 1
- Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe Hyundai i20 Rally 1
- Esapekka Lappi – Janne Ferm Hyundai i20 Rally 1
- Elfyn Evans – Martin Scott Toyota Yaris Rally 1
- Teemu Suninen – Mikko Markkula Hyundai i20 Rally 1
- Pierre Loubet – Nicolas Gilsoul Ford Puma Rally 1
- Takamoto Katsuta – Aaron Johnston Toyota Yaris Rally 1
- Ott Tanak – Martin Jarveoja Ford Puma Rally 1
- Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen Skoda Fabia RS Rally 2
- Sami Pajari – Enni Malkonen Skoda Fabia RS Rally 2
Περισσότερες φωτογραφίες: