Thierry Neuville και Hyundai πρώτοι νικητές για το 2024…
Άλλη μια αγωνιστική χρονιά ξεκίνησε με τον παραδοσιακό τρόπο, με το Ράλλυ του Μόντε Κάρλο. Ένας αγώνας – θρύλος, θεσμός στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Φέτος όπως πάντα τα τελευταία χρόνια έδρα του αγώνα ήταν η πόλη Gap και περιλάμβανε τέσσερα σκέλη (το πρώτο νυχτερινό), με 17 Ειδικές Διαδρομές.
Το χαρακτηριστικό του φετινού αγώνα ήταν ο μεγάλος αριθμός θεατών στις δυο νυχτερινές Ειδικές Διαδρομές και η έλλειψη χιονιού, με το δεύτερο να υπάρχει μόνο σε κάποια σημεία, σε ορισμένες ειδικές του τελευταίου σκέλους.
Όλοι οι φετινοί διεκδικητές του τίτλου ήταν παρόντες, με την απουσία του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Kalle Rovanpera (φέτος θα κάνει επιλεγμένους αγώνες) να είναι αισθητή. Όπως αισθητή ήταν και η παρουσία του 9ακις Παγκόσμιου Πρωταθλητή Sebastien Loeb από την θέση του θεατή στις ειδικές διαδρομές…
Νικητές στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, οι Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe με το Hyundai i20 Rally 1. Οδήγησαν γρήγορα στα δυο τελευταία σκέλη, κέρδισαν οκτώ ειδικές και πήραν άξια τη νίκη.
Στην δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Sebastien Ogier – Vincent Landais με Toyota Yaris Rally 1. Ο οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής και πολυνίκης του αγώνα Ogier ήθελε τη νίκη για να γράψει «10» στο Μόντε Κάρλο, αλλά δεν τα κατάφερε.
Κέρδισε έξι ειδικές διαδρομές και αρκέστηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου.
Το πρώτο βάθρο της χρονιάς συμπλήρωσαν οι Elfyn Evans – Martin Scott με το Toyota Yaris Rally 1. Ξεκίνησαν πολύ δυνατά, κέρδισαν τις δυο πρώτες ειδικές υπό το φως των προβολέων, διατήρησαν την 1η θέση μέχρι και την 9η ειδική διαδρομή. Στην συνέχεια δεν μπόρεσαν να κινηθούν το ίδιο γρήγορα με τα δυο πρώτα πληρώματα και αρκέστηκαν στην τρίτη θέση.
Στην 4η θέση τερμάτισαν οι Ott Tanak – Martin Jarveoja με Hyundai i20 N Rally 1. Πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο στην επιστροφή τους στην ομάδα (μετά από ένα χρόνο συμμετοχής με την ομάδα της M-Sport Ford) και όντας σε φάση προσαρμογής, κατάφεραν να κερδίσουν μόλις μία ειδική διαδρομή.
Για την ομάδα της M-Sport Ford, με το πολύ όμορφα βαμμένο Puma Rally 1, το Μόντε Κάρλο ήταν μια καλή αρχή. Οι Adrien Fourmaux – Alexandre Coria τερμάτισαν στην 5η θέση, ενώ οι Gregoire Munster – Louis Louka, στην πρώτη τους εμφάνιση με την ομάδα, είχαν μια άτυχη στιγμή στη 12η Ειδική (Esparron – 18.79 χλμ.), όπου βγήκαν από τον δρόμο σε σημείο που δεν μπορούσαν να συνεχίσουν. Συνέχισαν με «καθεστώς» Rally 2 και τελικά τερμάτισαν στην 22η θέση.
Στην 6η θέση γενικής τερμάτισαν οι Andreas Mikkelsen – Eriksen Torstein με το τρίτο Hyundai i20 NRally 1. Ξαναγύρισαν στην μεγάλη κατηγορία και στην ομάδα της Hyundai Motorsport μετά το 2019, αφού τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια συμμετείχαν στην κατηγορία WRC 2 με Skoda Fabia Rally 2, κερδίζοντας δύο Παγκόσμια Πρωταθλήματα.
Πίσω τους στην 7η θέση τερμάτισαν οι Takamoto Katsuta – Aaron Johnston, με το επίσης τέταρτο Toyota Yaris Rally 1.
WRC 2 – RC 2
Στην κατηγορία WRC 2, έγινε πραγματική μάχη. Τρία πληρώματα έδωσαν μάχη από την αρχή του αγώνα για την πρώτη θέση. Τελικά στην τελευταία ειδική (La Bollene – Vesubie 14.80 χλμ.), που ήταν και η power stage, το πλήρωμα από την Γαλλία, Yohan Rossel – Arnaud Dunand με το Citroen C3 Rally 2, έγραψε τον πρώτο χρόνο και πήρε τη νίκη, από τους Ισπανούς Pepe Lopez – David Vazquez με Skoda Fabia RS Rally 2, για τέσσερα δευτερόλεπτα! Μάλιστα, πριν την τελευταία ειδική διαδρομή η διαφορά τους ήταν μόλις 0.9 δέκατα!
Στην τρίτη θέση τερμάτισαν οι Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov με Citroen C3 Rally 2 (πλήρωμα από την Ρωσία, που από φέτος θα έχουν την σημαία της Βουλγαρίας δίπλα στα ονόματα τους) που ήταν και οι μόνοι που κινήθηκαν στους ρυθμούς των πρώτων.
Στον αγώνα έκαναν πρώτη εμφάνιση τα Toyota Yaris Rally 2, τέσσερα τον αριθμό. Για πρώτο αγώνα κινήθηκαν ικανοποιητικά, τερματίζοντας στην 5η θέση οι Sami Pajari – Enni Malkonen, στην 6η οι Stephane Lefebvre – Andy Malfoy και στην 7η οι Jan Solans – Rodrigo Sanjuan θέση της κατηγορίας αντίστοιχα, ενώ οι Bryan Bouffier – Frederic Vauclare με το τέταρτο Yaris Rally 2, αντιμετώπισαν κάποια προβλήματα νεότητας και τερμάτισαν στην 24η θέση της κατηγορίας.
Στην κατηγορία WRC 2, συμμετείχε και ο συμπατριώτης μας Ιορδάνης Σερδερίδης με συνοδηγό, πάντα τον φίλο του Frederic Miclotte, με ένα VW Polo GTi R5, τερματίζοντας στην 13η θέση της κατηγορίας.
RC 3
Στην κατηγορία RC 3, νικητές ήταν οι Jan Cerny – Ondrej Krajca με Ford Fiesta Rally 3, δεύτεροι τερμάτισαν οι Matteo Chatillon – Maxence Cornuau με Renault Clio Rally 3, ενώ το βάθρο έκλεισαν οι Pierre Lafay – Benjamin Aubeuf με ακόμη ένα Renault Clio Rally 3.
RC 4
RC 4 η κατηγορία με τα Peugeot 208 (12 συμμετέχοντες, οι εννιά με 208!). Στην πρώτη θέση τερμάτισαν οι Ιταλοί Matteo Fontana – Alessandro Arnaboldi, δεύτεροι οι Γάλλοι Nicolas Natil – Guillaume Mercoiret και στην τρίτη θέση οι επίσης Ιταλοί, Marco Oldani – Pietro D’ Agostino, οδηγώντας όλοι Peugeot 208 Rally 4.
RC 5
Αντίστοιχα στην κατηγορία RC 5 όλοι οι συμμετέχοντες (9 σε αριθμό), οδηγούσαν Renault Clio Rally 5 και τρία γαλλικά πληρώματα κατέλαβαν το βάθρο. Πρώτοι τερμάτισαν οι Jeremy Jamet – Marine Journet, δεύτεροι οι Julien Charnay – Maxime Gomez και τρίτοι οι Julien Arnaud – Marion Renchet.
Επόμενος αγώνας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ στις 15 – 18 Φεβρουαρίου, το Ράλλυ Σουηδίας.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Jaanus Ree Photography
ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
- Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe Hyundai i20 N Rally 1
- Sebastien Ogier – Vincent Landais Toyota Yaris Rally 1
- Elfyn Evans – Scott Martin Toyota Yaris Rally 1
- Ott Tanak – Martin Jarveoja Hyundai i20 N Rally 1
- Adrien Fourmaux – Alexandre Coria Ford Puma Rally 1
- Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen Hyundai i20 N Rally 1
- Takamoto Katsuta – Aaron Johnston Toyota Yaris Rally 1
- Yohan Rossel – Arnaud Dunand Citroen C3 Rally 2
- Pepe Lopez – David Vazquez Skoda Fabia RS Rally 2
- Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov Citroen C3 Rally 2