full screen background image
Search
Τρίτη 19 Ιανουάριος 2021
  • :
  • :

WRC: 7ος γύρος – Ράλλυ Μόντσα [03 – 06 Δεκεμβρίου 2020]

Ο Ogier τη νίκη και το Πρωτάθλημα οδηγών, η Hyundai το Πρωτάθλημα κατασκευαστών…

Οι ομάδες του WRC βρέθηκαν για δεύτερη φορά φέτος στην Ιταλία για τον τελευταίο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Το Ράλλυ Μόντσα. Ένας υπέροχος αγώνας, με 4 σκέλη και 16 ειδικές διαδρομές, με τις περισσότερες από αυτές να είναι μεικτού οδοστρώματος (άσφαλτος και χώμα).

Οι γείτονες μας οι Ιταλοί έκαναν πάλι τη διαφορά, με την πολύ καλή διοργάνωση και σχεδίαση του αγώνα, στην πρώτη τους συμμετοχή στο WRC. Το πρώτο, δεύτερο και τέταρτο σκέλος είχαν βάση το αυτοκινητοδρόμιο της Formula 1 στη Μόντσα και τους πέριξ αυτού δρόμους, ενώ το τρίτο είχε 6 ειδικές διαδρομές στη περιοχή του Κόμο, πολύ κοντά στη Μόντσα.

Το χαρακτηριστικό του αγώνα οι όχι και τόσο καλές καιρικές συνθήκες. Έβρεχε από την πρώτη ειδική και στις ειδικές του Κόμο τα πληρώματα συνάντησαν και χιόνι. Ένα άλλο χαρακτηριστικό ήταν ότι σε αυτό τον τελευταίο αγώνα κρινόταν οι Παγκόσμιοι τίτλοι από όλες τις κατηγορίες.

Και ας αρχίσουμε από τη μεγάλη κατηγορία. Τρεις ήταν οι διεκδικητές του τίτλου. Δυο οδηγοί της Toyota ο Elfyn Evans και Sebastien Ogier και ένας της Hyundai ο Thierry Neuville. Στο δεύτερο σκέλος εγκαταλείπει ο Thierry Neuville από πρόβλημα στην ανάρτηση του i20 WRC (αφού πρώτα κτύπησε με τον δεξί τροχό επάνω σε ένα τσιμεντένιο εμπόδιο που χρησιμοποιούσαν οι διοργανωτές για μείωση ταχύτητας). Στο τρίτο σκέλος, στην 11η ειδική, εγκαταλείπει και ο Elfyn Evans, από έξοδο. Οι ειδικές στο Κόμο ήταν κατά 70% χιονισμένες, σε μια δεξιά στροφή δεν υπολόγισε σωστά το σημείο φρεναρίσματος και το χιόνι τον τράβηξε εκτός δρόμου. Έτσι, έμεινε μόνος του ο SebastienOgier και το μόνο που έπρεπε να κάνει ήταν να οδηγήσει προσεκτικά το Yaris WRC μέχρι τον τερματισμό για να πάρει όχι μόνο την νίκη αλλά και τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή. Και έτσι έγινε, πήρε τη 47η νίκη της καριέρας του και το 7ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα οδηγών.

Τα τελευταία 17 χρόνια υπάρχει μια γαλλική επικράτηση στο WRC, από δυο Γάλλους οδηγούς με το όνομα Sebastien. Ο Loeb με 9 συνεχόμενα Παγκόσμια Πρωταθλήματα και ο Ogier με 7. Ένα μικρό διάλειμμα έγινε το 2019 που το Πρωτάθλημα πήρε ο Εσθονός Ott Tanak.

Στην δεύτερη και τρίτη θέση τερμάτισαν οι οδηγοί της Hyundai, Ott Tanak και Dani Sordo, δίνοντας στην ομάδα τον τίτλο στο Πρωτάθλημα κατασκευαστών. Τον δεύτερο συνεχόμενο μετά από το 2019.

Τέταρτος τερμάτισε ο Esapekka Lappi με το μοναδικό Ford Fiesta RS WRC, αφού τα άλλα δυο με τον Teemu Suninen και Gus Greensmith εγκατέλειψαν το πρώτο από μηχανική βλάβη, ενώ το δεύτερο από έξοδο στο δεύτερο σκέλος.

Στην 5η θέση τερμάτισε ο «μικρός» της παρέας, ο 20χρονος Kalle Rovanpera με το τρίτο Toyota Yaris WRC. Στην πρώτη του χρονιά με αυτοκίνητο της μεγάλης κατηγορίας τα πήγε θαυμάσια (5ος στο Πρωτάθλημα οδηγών) αφήνοντας υποσχέσεις για το μέλλον.

WRC 2

Νικητές στην κατηγορία των εργοστασιακών πληρωμάτων, ήταν οι Mads Ostberg – Torstein Eriksen με Citroen C3 R5. Εκτός από τη νίκη τους, κέρδισαν και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της κατηγορίας για το 2020. Οδήγησαν γρήγορα, κέρδισαν τις περισσότερες ειδικές και πήραν μια άξια νίκη τελειώνοντας μια χρονιά με πολύ καλά αποτελέσματα. Στους 5 αγώνες που πήραν μέρος έχουν 4 πρώτες θέσεις σε Μόντε Κάρλο, Σουηδία, Μεξικό και Μόντσα και μια τέταρτη στον αγώνα της Σαρδηνίας.

Στην δεύτερη θέση, τόσο του αγώνα όσο και στο Πρωτάθλημα, τερμάτισαν οι Pontus Tidemand – Patrick Barth με Skoda Fabia Evo.

Το βάθρο της κατηγορίας συμπλήρωσαν οι Jan Kopecky – Jan Hlousek με ένα ακόμη Skoda Fabia Evo, από τα πάρα πολλά που συμμετείχαν στον αγώνα.

Τέταρτοι τερμάτισαν οι Andrien Fourmaux – Renaud Jamoul με το Ford Fiesta R5 της M – Sport. Τέθηκαν από την αρχή επικεφαλής, αλλά ένα κλατάρισμα και ένα πρόβλημα στην ανάρτηση του Fiesta τους στοίχισε σε χρόνο και τους έριξε στην τέταρτη θέση. Μια θέση όμως που τους έφερε και στην τρίτη θέση της βαθμολογίας για το 2020.

WRC 3

Νικητές στην κατηγορία των «ιδιωτών», ήταν οι Andreas Mikkelsen – A. Jaeger με Skoda Fabia Evo. Μπορεί να μην βρήκε κάθισμα σε ομάδα του WRC, άλλα φέτος ο Mikkelsen είναι ο επίσημος οδηγός εξέλιξης της Pirelli, όσο αφορά στα νέα αγωνιστικά λάστιχα που ετοίμασε για το 2021. Όλη την χρονιά οδηγάει ένα Citroen C3 WRC, στους αγώνες του Πρωταθλήματος, άλλοτε ως προπομπός, άλλοτε κάνοντας δοκιμές στις ίδιες ειδικές διαδρομές του εκάστοτε αγώνα.

Στο ACI Rally Monza συμμετείχε κανονικά σαν αγωνιζόμενος, κερδίζοντας μάλιστα και την κατηγορία WRC 3 αλλά και μια πολύ καλή 6η θέση στην γενική κατάταξη, ελπίζοντας ότι την επόμενη χρονιά θα είναι μέλος εργοστασιακής ομάδας.

Στην δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Oliver Solberg Aaron Johnston με Skoda Fabia Evo. Πάντα βέβαια υπό την επίβλεψη του πατέρα του, του μεγάλου Peter Solberg, που πρέπει να είναι υπερήφανος για την πορεία εξέλιξης του υιού του.

Τρίτοι τερμάτισαν οι Φινλανδοί Jari Huttunen Mikka Lukka με Hyundai i20 R5, κερδίζοντας και το Πρωτάθλημα της κατηγορίας για το 2020.  Δεύτεροι στο αντίστοιχο Πρωτάθλημα τερμάτισαν οι Marco Bulacia – Der Ohannesian με Citroen C3 R5, ενώ τρίτοι οι Kajetan Kajetanowicz – Maciek Szczepaniak από την Πολωνία με Skoda Fabia Evo.

Στον αγώνα συμμετείχε και ο συμπατριώτης μας, Νίκος Παυλίδης με συνοδηγό τον Allan Harryman, με ένα Skoda Fabia Evo…

Πολύ καλή εμφάνιση του Νικόλα για άλλη μια φορά σε έναν αγώνα δύσκολο και απρόβλεπτο, σε επίπεδο  WRC, τερματίζοντας στην 47η θέση της γενικής κατάταξης.

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

  1. Ogier – Ingrassia               Toyota Yaris WRC
  2. Tanak – Jarveoja               Hyundai i20 WRC
  3. Sordo – Del Barrio            Hyundai i20 WRC
  4. Lappi – Ferm                   Ford Fiesta RS WRC
  5. Rovanpera – Halttunen   Toyota Yaris WRC
  6. Mikkelsen – Jaeger            Skoda Fabia Evo
  7. Solberg – Johnston            Skoda Fabia Evo
  8. Huttunen – Lukka              Hyundai i20 R5
  9. Ostberg – Eriksen                 Citroen C3 R5
  10. Tidemand – Barth              Skoda Fabia Evo

Ένα ακόμη Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ τελείωσε. Βέβαια φέτος λόγω Covid-19 ήταν μισό από ότι είχε αρχικά σχεδιαστεί. Πάλι όμως πρόσφερε θέαμα και σασπένς αφού στον τελευταίο αγώνα κρίθηκαν όλες οι κατηγορίες. Ας ελπίσουμε ότι το 2021 θα έχουμε ένα ολοκληρωμένο Πρωτάθλημα, όντως Παγκόσμιο.

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΟΔΗΓΩΝ 2020

  1. Sebastien Ogier   122
  2. ElfynEvans           114
  3. Ott Tanak             105
  4. Thierry Neuville  87
  5. Kalle Rovanpera 80

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ 2020

  1. Hyundai Shell Mobis World Rally Team   241
  2. Toyota Gazoo Racing WRT                          236
  3. M-Sport Ford World Rally Team                129
  4. Hyundai 2C Competition                               8