MotorsportWRC

WRC: 6ος Γύρος – Ράλλυ Σαρδηνίας [30 Μαΐου – 02 Ιουνίου 2024]

Ένα κλαταρισμένο ελαστικό έδωσε τη νίκη στον Tanak

Με αρκετό σασπένς τελείωσε ο 6ος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Ήταν ο αγώνας στην Ιταλία και συγκεκριμένα στο νησί της Σαρδηνίας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ράλλυ Σαρδηνίας: Ένας απ’ τους ιδρυτικούς αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος…

Ένας κλασικός χωμάτινος αγώνας με τρία σκέλη και 16 Ειδικές Διαδρομές (όπως όλοι οι αγώνες άλλωστε τα τελευταία χρόνια) και με έδρα την πόλη Alghero (Αλγκέρο) στο βορειοδυτικό τμήμα του νησιού. Για άλλη μια φορά ο οκτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sebastien Ogier, έδωσε μαθήματα οδήγησης…

Αν και έφυγε από το νησί χωρίς να πετύχει την 3η συνεχόμενη νίκη, οδήγησε τον αγώνα από την αρχή, κερδίζοντας τις περισσότερες Ειδικές Διαδρομές από τους αντιπάλους του, έξι σε αριθμό. Στην τελευταία όμως Ειδική Διαδρομή “Sassari – Argentiera” των 7.10 χλμ. που ήταν και η Power Stage, ξεκίνησε με διαφορά 6.2 δευτερόλεπτα από τον δεύτερο και μόνιμο διώκτη του στον αγώνα, Ott Tanak.

Ένα ελαστικό όμως που έχανε σταδιακά την πίεση του, λίγο πριν το τέλος της ειδικής του κόστισε τόσο χρόνο που έχασε τη νίκη για μόλις 0.2 δέκατα του δευτερολέπτου!

Να σημειώσουμε εδώ ότι του έχει ξανατύχει το ίδιο ακριβώς, αλλά ανάποδα! Το 2011 στον αγώνα της Ιορδανίας πήρε τη νίκη τότε, πάλι με διαφορά 0.2 δέκατα του δευτερολέπτου από τον τωρινό αφεντικό του στην Toyota, τον Jarri – Matti Latvala.

Ο Ogier δήλωσε στον τερματισμό τα εξής: «Νομίζω ότι μπορώ ακόμα να είμαι χαρούμενος με το Σαββατοκύριακο που έκανα. Μερικές φορές ο μηχανοκίνητος αθλητισμός δεν σου πάει. Θα επιστρέψουμε και θα προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε αυτό το επίπεδο απόδοσης που είχαμε. Ωστόσο, νομίζω ότι κάναμε αρκετά καλή δουλειά για να εξασφαλίσουμε τη νίκη, αλλά δυστυχώς αρχίσαμε να χάνουμε την πίεση του ελαστικού τρία χιλιόμετρα πριν το τέλος», ενώ ο Jarri-Matti Latvala με τη σειρά του δήλωσε: «Είναι αστείο πώς περνάει η ζωή μερικές φορές. Το ζήσαμε αυτό με τον Ott Tänak το 2019. Είχε πρόβλημα στο τιμόνι, οπότε έχασε τη νίκη. Ο Tänak έχασε μια νίκη σε αυτή εδώ την ειδική και σήμερα την πήρε πίσω. Ο Ogier με κέρδισε με 0,2, το 2011 στην Ιορδανία και σήμερα το έχασε. Τα πράγματα που βιώνεις και αυτά που κερδίζεις, μια μέρα πρέπει να τα δώσεις πίσω. Αυτή είναι η ζωή».

Έτσι η νίκη πήγε στους Ott Tanak – Martin Jarveoja με το Hyundai i20 Rally 1, που είναι και η πρώτη τους για φέτος. Στην δεύτερη θέση ήταν οι Sebastien Ogier – Vincent Landais με το Toyota Yaris Rally 1. Και για ακόμη μια φορά φαίνεται το «λάθος» της Toyota να κρατήσει σε περιορισμένο πρόγραμμα τον Ogier αλλά και τον μικρό, δυο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Kalle Rovanpera.

Στην 3η θέση τερμάτισαν οι Dani Sordo – Candido Carrera με Hyundai i20 Rally 1, δίνοντας τους απαιτούμενους βαθμούς στην ομάδα της Hyundai, για να προηγείται στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Μια θέση που είναι ας πούμε εικονική, αφού κερδήθηκε, με τα προβλήματα που αντιμετώπισαν κάποιοι οδηγοί που είχαν πιο γρήγορο ρυθμό από τον Ισπανό. Ένας από αυτούς είναι και ο team mate του στην Hyundai, Thierry Neuville, ο οποίος είχε ένα βγάλσιμο στην 8η Ειδική Διαδρομή. Η μόνη του παρηγοριά οι 12 βαθμοί που πήρε από την Κυριακή, με το ισχύων βαθμολογικό σύστημα που επέβαλε η FIA.

Τέταρτοι τερμάτισαν οι Elfyn Evans – Scott Martin με Toyota Yaris Rally 1. Ένας Evans που δεν μπόρεσε να βρει ρυθμόποτέ στον αγώνα, αλλά κατάφερε και μείωσε τη διαφορά του από τον πρώτο στην βαθμολογία οδηγών, Thierry Neuville, από τους 24 στους 18 βαθμούς.

Όσο αφορά στην ομάδα της Ford, οι Gregoire Munster – Louis Louka έφεραν το Puma Rally 1, στην 5η θέση γενικής, ενώ οι Adrien Fourmaux – Alexandre Coria, εγκατέλειψαν στο τέλος του πρώτου σκέλους με ηλεκτρικό πρόβλημα.

WRC 2 – RC 2

Στην υποστηρικτική κατηγορία, WRC 2, νικητές ήταν οι Sami Pajari – Menni Malkonen με Toyota Yaris Rally 2 στην πρώτη τους νίκη με τον Ιάπωνα κατασκευαστή. Επίσης κέρδισαν και την κατηγορία WRC Challenger, για οδηγούς κάτω των 25 ετών. Η Toyota αρχίζει να δείχνει τα δόντια της και στη μικρή κατηγορία με το Yaris Rally 2. Καιρό είχαμε να δούμε βάθρο χωρίς ένα Skoda Fabia…

Στην δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Γάλλοι, Yohan Rossel – Benjamin Boulloud, πίσω από το τιμόνι του αναβαθμισμένου Citroen C3 Rally 2, κάνοντας τον πιο εντυπωσιακό αγώνα της καριέρας τους. Από την 15η θέση ανέβηκαν στην 2η, κερδίζοντας όλες τις ειδικές διαδρομές από το μέσο του δεύτερου σκέλους έως το τέλος του αγώνα.

Το βάθρο της κατηγορίας έκλεισε ένα ακόμη Toyota Yaris Rally 2 με τους Jan Solans – Rodrigo Sanjuan.

WRC 3 – RC 3

Η κατηγορία των Ford Fiesta. Από τους 25 συμμετέχοντες μόνο τέσσερις οδηγούσαν Renault Clio Rally 3, όλοι οι υπόλοιποι Ford Fiesta Rally 3.

Πρώτοι τερμάτισαν οι Diego Dominguez – Rogelio Penate, έχοντας πίσω τους στην δεύτερη θέση ένα πλήρωμα από την Τουρκία, τους Ali Turkkan – Burak Erdener, επίσημη συμμετοχή της Castrol Ford Team Turkiye.

Στην τρίτη θέση τερμάτισαν ο Max Smart – Cameron Fair. Όλοι βέβαια οδηγούσαν ένα Ford Fiesta Rally 3.

Στις 27 – 30 Ιουνίου θα γίνει ο επόμενος αγώνας του WRC, χωμάτινος και αυτός, στην Πολωνία.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Jaanus Ree Photography

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

  1. Ott Tanak – Martin Jarveoja                                  Hyundai i20 Rally 1
  2. Sebastien Ogier – Vincent Landais                       Toyota Yaris Rally 1
  3. Dani Sordo – Candido Carrera                              Hyundai i20 Rally 1
  4. Elfyn Evans – Scott Martin                                    Toyota Yaris Rally 1
  5. Gregoire Munster – Louis Louka                             Ford Puma Rally 1
  6. Sami Pajari – Enni Malkonen                                 Toyota Yaris Rally 2
  7. Yohan Rossel – Benjamin Boulloud                        Citroen C3 Rally 2
  8. Jan Solans – Rodrigo Sanjuan                                Toyota Yaris Rally 2
  9. Prokop – Michal Ernst                                         Skoda Fabia RS Rally 2
  10. Kajetan Kajetanowicz – Maciej Szczepaniak      Skoda Fabia RS Rally 2
Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!