Το 10 τo καλό για τον Sebastien Ogier…
Ένα ακόμη Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ ξεκίνησε όπως πάντα με τον αγώνα στο Μονακό, το Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Οι διαφορές από την προηγούμενη χρονιά είναι δυο: Καταργήθηκε το υβριδικό σύστημα στα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 και έχουμε αλλαγή στον προμηθευτή ελαστικών. Η μέχρι τώρα Pirelli έδωσε τη θέση της στην Hankook, η οποία από φέτος θα προμηθεύει ελαστικά σε όλες τις κατηγορίες και όχι μόνο στην μεγάλη κατηγορία με τα Rally1 αυτοκίνητα.
Επίσης σταμάτησε το όχι και πολύ τίμιο σύστημα βαθμολόγησης που ίσχυε πέρσι. Έτσι, ερχόμαστε και πάλι στο παλιό σύστημα με τους 10 πρώτους να παίρνουν από 25 έως 1 βαθμό και η τελευταία Ειδική Διαδρομή θα δίνει πάλι στους πέντε πρώτους, βαθμούς, από 5 έως 1, αλλά θα υπάρχει και μια βαθμολογία μόνο για το τελευταίο σκέλος της Κυριακής, που θα δίνει επιπλέον βαθμούς, χωρίς να επηρεάζει τις υπόλοιπες μέρες.
Ο αγώνας φέτος είχε 69 συμμετοχές, τέσσερα σκέλη και 18 Ειδικές Διαδρομές, από τις οποίες τέσσερις βραδινές. Μια ειδική ακυρώθηκε, η 5η Saint Leger les Melezes των 16.68 χλμ. λόγω του ότι υπήρχε πολύ χιόνι και πάγος στο οδόστρωμα της, ενώ η σωστή επιλογή ελαστικών για άλλη μια φορά έπαιξε τον ρόλο της…
Η ομάδα της Toyota Gazoo Racing κατέβηκε πάνοπλη και με τα πέντε αυτοκίνητά της, δείχνοντας από την αρχή ότι είχε σκοπό για το καλύτερο αποτέλεσμα. Και το πέτυχε, αφού οι Sebastien Ogier – Vincent Landais με το πρώτο Yaris Rally1 ήταν οι νικητές του αγώνα. Ήταν η 10η νίκη του Ogier (ρεκόρ στο Μόντε Κάρλο). Ήρθε αποφασισμένος στο Μόντε, απέφυγε τα λάθη, κέρδισε έξι ειδικές και πήρε άξια τη νίκη.
Ένα δεύτερο Yaris Rally1, με τους Elfyn Evans – Martin Scott, τερμάτισε στην δεύτερη θέση, κάνοντας το 1-2 για την ομάδα της Toyota. Επίσης πολύ καλή εμφάνιση από τον Elfyn Evans, που άντεξε την πίεση, ειδικά στο τέταρτο σκέλος, όταν οι οδηγοί της Hyundai διεκδίκησαν τη δεύτερη θέση.
Τελικά οι Adrien Fourmaux – Alexandre Coria στην πρώτη τους εμφάνιση με το Hyundai i20 Rally1, κινήθηκαν αξιοπρεπέστατα και πήραν τη τρίτη θέση, κερδίζοντας και δυο ειδικές.
Τώρα όσο αφορά στα υπόλοιπα αυτοκίνητα της Toyota, οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen, τερμάτισαν στην 4η θέση, σε έναν αγώνα που δεν μπόρεσαν ποτέ να βρουν ρυθμό, ενώ οι Takamoto Katsuta – Aaron Johnston και Sami Pajari – Marko Salminen με τα υπόλοιπα Yaris Rally1 εγκατέλειψαν από έξοδο, στην ίδια ειδική διαδρομή, την 16η.
Στη Hyundai, τα δυο άλλα i20 Rally1, με τους Ott Tanak – Martin Jarveoja και Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe, τερμάτισαν στην 5η και 6η θέση αντίστοιχα. Από τους δύο μόνο ο Ott Tanak κινήθηκε στους ρυθμούς των πρώτων, αλλά μια λάθος επιλογή ελαστικών στο τέταρτο σκέλος του στοίχισε μια πιο καλή εμφάνιση.
Όσο για τον περσινό Παγκόσμιο Πρωταθλητή Thierry Neuville, μας θύμισε τον παλιό κακό του εαυτό, όταν στην 6η Ειδική Διαδρομή, σε μια κατηφορική δεξιά φουρκέτα έχασε τα φρένα και βγήκε με αποτέλεσμα να προκαλέσει ζημιά στο αυτοκίνητο, σπάζοντας την πίσω αριστερή ανάρτηση.
Βέβαια συνέχισε, βγήκε από την ειδική και κατάφερε να φθάσει έως το service park, όπου και επιδιορθώθηκε η ζημιά.
Η τρίτη εργοστασιακή ομάδα, αυτή της M-Sport Ford είχε δυο Puma Rally1. Το πρώτο ήταν για τους Gregoire Munster – Louis Luka, που έκαναν εξαιρετική επιλογή ελαστικών και μια πολύ καλή εμφάνιση, με δεύτερους χρόνους και με μια κερδισμένη Ειδική Διαδρομή που τους έφερε μέχρι την 4η θέση γενικής. Στην προτελευταία ειδική όμως είχαν μια έξοδο και εγκατέλειψαν άδοξα…
Το δεύτερο Ford Puma Rally1 το οδηγούσαν οι Josh McErlean – Eoin Treacy, στην πρώτη τους εμφάνιση στην M-Sport Ford και στην πρώτη τους επάφή με αυτοκίνητο Rally 1. Εντυπωσίασαν με τη σταθερότητά τους και τερμάτισαν στην 7η θέση γενικής.
WRC2 – RC2
Οι Yohan Rossel – Arnaud Dunand με το Citroen C3 Rally2 ήταν οι νικητές της κατηγορίας WRC2 για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Αποφασισμένοι και ασταμάτητοι (πέρσι είχαν κερδίσει με διαφορά από τον δεύτερο Pepe Lopez, μόλις 0.4 δευτερόλεπτα), έφθασαν στη νίκη με διαφορά 2’.47’’ από τον δεύτερο βαθμολογούμενο αντίπαλο τους, κερδίζοντας και 15 Ειδικές Διαδρομές.
«Ευχαριστώ όλη την ομάδα μου», είπε ο Yohan και συμπλήρωσε «Δεν ήταν ο οδηγός που κέρδισε αυτό το Σαββατοκύριακο, ήταν ο συνοδηγός, η ομάδα, η στρατηγική και η επιλογή του ελαστικού».
Στα αποτελέσματα της οργάνωσης του αγώνα και πιο συγκεκριμένα στην δεύτερη θέση βρίσκονται οι Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov με Skoda Fabia RS Rally2. Αλλά επειδή όπως σας έχουμε πει τα πληρώματα της κατηγορίας WRC2 βαθμολογούνται μόνο στους 7 από τους 14 αγώνες του Πρωταθλήματος, το πλήρωμα του Skoda Fabia δεν είχε δηλώσει τον αγώνα για συλλογή βαθμών. Έτσι λοιπόν οι Eric Camilli – Thibault de la Haye με το Hyundai i20 Rally2 που είχαν τερματίσει τρίτοι, «καρπώνονται» τους βαθμούς της δεύτερης θέσης για το Πρωτάθλημα και οι Leo Rossel – Guillaume Mercoiret με το Citroen C3 Rally2, που ήταν τέταρτοι παίρνουν τους βαθμούς της τρίτης θέσης. Ο Leo Rossel είναι ο μικρότερος αδελφός του νικητή Yohan Rossel.
Στην κατηγορία συμμετείχε και ο μικρός αδελφός του Gregoire Munster, (οδηγός της Ford στη μεγάλη κατηγορία) Charles με συνοδηγό τον Loris Pascaud και αυτοκίνητο ένα Hyundai i20 Rally2, με το οποίο τερμάτισαν στην 10η θέση της κατηγορίας.
WRC3 – RC3
Οι Arthur Pelamourgues – Bastein Pouget οδηγώντας ένα Renault Clio Rally3 κέρδιζαν την κατηγορία WRC3 – RC3.
Στο ντεμπούτο τους στο WRC ήταν άπιαστοι, συνέτριψαν τον ανταγωνισμό, κερδίζοντας τις 17 από τις 18 Ειδικές Διαδρομές και πήραν μια επιβλητική νίκη.
Δεύτεροι τερμάτισαν οι Matteo Fontana – Alessandro Arnaboldi με Ford Fiesta Rally3, αφήνοντας τρίτους (1’.08’’) πίσω τους, τους Ghjuvanni Rossi – Kylian Sarmezan επίσης με Ford Fiesta Rally3.
RC 4
Στο φετινό Μόντε Κάρλο έκανε το ντεμπούτο του ο Eliott Delecour, υιός του Francois Delecour (πρώτη του συμμετοχή το 1984 με Talbot Sunbeam, νικητής του αγώνα το 1994 με Ford Escort RS Cosworth).
Με συνοδηγό τον Romain Roche και οδηγώντας ένα Opel Corsa Rally4, πήραν την πρώτη θέση στην κατηγορία RC4, κερδίζοντας τις 15 από τις 18 ειδικές του αγώνα.
Το βάθρο της κατηγορίας συμπλήρωσαν δυο ιταλικά πληρώματα, οι Marco Oldani – Pietro D’ Agostino και Emanuele Fiore – Andrea Casalini, οδηγώντας από ένα Peugeot 208 Rally4.
RC5
Γαλλική υπόθεση η κατηγορία RC5, αφού όλοι οι συμμετέχοντες ήταν από τη Γαλλία και όλοι οδηγούσαν Renault Clio Rally5. Πρώτοι τερμάτισαν οι Julien Saunier – Frederic Vauclare, στην δεύτερη θέση οι Julien Charnay – Maxime Gomez και τρίτοι οι Sebastien Mattei – Loan Biagetti.
Επόμενος αγώνας του ημερολογίου, είναι το Ράλλυ Σουηδίας στις 13 – 16 Φεβρουαρίου…
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Jaanus Ree Photography, Toyota Gazoo Racing, eWRC
ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
- Sebastien Ogier – Vincent Landais Toyota Yaris Rally 1
- Elfyn Evans – Martin Scott Toyota Yaris Rally 1
- Adrien Fourmaux – Alexandre Coria Hyundai i20 Rally 1
- Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen Toyota Yaris Rally 1
- Ott Tanak – Martin Jarveoja Hyundai i20 Rally 1
- Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe Hyundai i20 Rally 1
- Josh Mc Erlean – Eoin Treacy Ford Puma Rally 1
- Yohan Rossel – Arnaud Dunand Citroen C3 Rally 2
- Nikolay Gryazin – Konstantin Alexandrov Skoda Fabia RS Rally 2
- Eric Camilli – Thibault de la Haye Hyundai i20 Rally 2