Ο Φώτης Χαρατάσος, ένας λάτρης του αυτοκινήτου, της ταχύτητας αλλά και της βελτίωσης.
Από νεαρή ηλικία, 15 χρονών, έφευγε από το σπίτι του, βράδυ, κρυφά από τους γονείς του, για να πάει να δει τα πληρώματα του Ακρόπολις. Στη περιοχή του Ντεπό, μπροστά από εκεί που είναι σήμερα το Α’ Αστυνομικό Τμήμα, ήταν το ΣΕΧ ΙΝ για την πόλη της Θεσσαλονίκης…
Όταν ενηλικιώθηκε και τελείωσε το στρατιωτικό, έκανε ένα γραφείο διεκπεραίωσης αδειών κυκλοφορίας για αυτοκίνητα στην περιοχή της Μαρτίου. Δίπλα ήταν το συνεργείο που ετοίμαζε ο κύριος Κόκας το αγωνιστικό του αυτοκίνητο. Αυτό ήταν, ο Φώτης ξεκινάει να τρέχει σε αγώνες σαν συνοδηγός…
H αγωνιστική καριέρα του Φώτη Χαρατάσου σαν συνοδηγός έχει να κάνει μόνο με δυο οδηγούς. Οι οποίοι μάλιστα οδηγούσαν αμφότεροι VW Golf!
Πρώτα κάθισε στο δεξί κάθισμα του VW Golf 1 του Αλέξανδρου Κόκα. Πρώτος αγώνας ήταν το Ράλλυ Σερρών το 1979. H συνεργασία τους κράτησε έξι χρόνια μέχρι και το 1984.
Ο μηχανικός που συντηρούσε το αυτοκίνητο ήταν o Αλέκος Μουστάκας και στα service βρισκόταν και ο παλιός συνοδηγός του κυρίου Κόκα, ο Rafail Maurice, με το πλήρως εξοπλισμένο Land Rover του…
Όλη η προετοιμασία περνούσε από τα χέρια του Φώτη, ο οποίος ήταν μεθοδικός και οργανωτικός. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε κάτι που για εκείνη την εποχή ήταν λίγο δύσκολο να γίνει: Αποφάσισαν να βάλουν στο Golf αγωνιστικό κιβώτιο ταχυτήτων!
Έτσι λοιπόν, ο Φώτης ξεκίνησε από την Θεσσαλονίκη για το Ανόβερο στην Γερμανία, όπου ήταν η έδρα της VW Motorsport, μόνος και χωρίς να ξέρει την γλώσσα, να πάει να το φέρει. Για καλή του τύχη στο αεροδρόμιο βρήκε κάτι Έλληνες, από τα Τρίκαλα, που επέστρεφαν στη Γερμανία μετά από τις γιορτές των Χριστουγέννων (γιατί ήταν περίοδος γιορτών) οι οποίοι τον φιλοξένησαν και του βρήκαν και διερμηνέα για να μπορέσει να πάρει το κιβώτιο…
Απόλυτα επαγγελματίες οι άνθρωποι στην VW Motorsport, ετοίμασαν το κιβώτιο και αφού το έκαναν δοκιμή με ένα αυτοκίνητο στην πίστα, έβγαλαν τις βαλβολίνες και το παρέδωσαν στον Φώτη που το έφερε στην Ελλάδα…
Μια πολύ επιτυχημένη περίοδος αφού στους 52 αγώνες είχαν μόνο τρεις εγκαταλείψεις. Όσο αφορά στα αποτελέσματα πολλά και σημαντικά. Ήταν για τρία χρόνια καταταγμένος συνοδηγός, τρεις φορές κυπελλούχος Β. Ελλάδος Group 1, μια φορά 2ος στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα 1.600 κ.εκ. και το 1984 ήταν 4ος Β. Ελλάδος γενικής.
Άλλα καλά αποτελέσματα με τον κύριο Κόκα: δυο φορές 4ος γενικής κατάταξης στο Ράλλυ Μακεδονίας το 1981 και το 1984, δυο φορές 1ος κλάσης 1/3 (Ράλλυ Δ.Ε.Θ. το 1981 και Ράλλυ Μακεδονίας το 1984), τρεις φορές 2ος κλάσης 1/3 (Ράλλυ Κένταυρος 1980 και 1981, και Δ.Ε.Θ. 1984) τέσσερις φορές 3ος κλάσης 1/3 (Ράλλυ Θερμαϊκού και Μακεδονίας το 1980 και Ράλλυ Κένταυρος και Δ.Ε.Θ. το 1983) και μια φορά 4ος κλάσης 1/3 στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. το 1980.
Επίσης ήταν 4ος συνοδηγός στο εσωτερικό Πρωτάθλημα της Rothmans το 1982 και μάλιστα με ένα μόνο αγώνα (το Εαρινό) που έτρεξε με τον Ιωάννη Γιαννόπουλο, με VW Golf. Εδώ να σημειώσουμε ότι ο Ιωάννης Γιαννόπουλος κέρδισε το Πρωτάθλημα Rothmans.
Συμμετείχαν και σε πέντε Ράλλυ Χαλκιδικής από το 1980 έως και το 1984. Καλύτερα αποτελέσματα το 1983 1ος κλάσης Α/8 και 12ος Έλληνας και το 1982 4ος κλάσης Α/8 και 9ος Έλληνας.
Με το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. του 1984 σταματάει η συνεργασία με τον Αλέξανδρο Κόκα…
Στο γραφείο που είχε ο Φώτης για διεκπεραιώσεις στην Μαρτίου, έγινε και η γνωριμία με τον Μάριο Ιωάννου, που θα είναι συνοδηγός του για τρία χρόνια (1988-1989-1990) σε ένα VW Golf II GTi 16V…
Ο μηχανικός που συντηρούσε το αυτοκίνητο ήταν ο Βασίλης Θεοδωρούδας και καλύτερα αποτελέσματα ήταν η 3η θέση γενικής στο Ράλλυ Σπριντ Κιλκίς το 1989, η 6η θέση γενικής και 1η κλάσης Α/8 στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. της ίδιας χρονιάς και η 4η θέση κλάσης Α/8 στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. το 1988.
Τελευταίος αγώνας του Φώτη Χαρατάσου ήταν το Ράλλυ Χαλκιδικής το 1990, όπου ήταν 10ος Έλληνας και 2ος κλάσης Α/8. Βέβαια τα επόμενα χρόνια, πήγαινε στους αγώνες και βοηθούσε τον Μάριο Ιωάννου, με την ομάδα του service.
Τώρα όσο αφορά στην καλύτερη στιγμή του, δε μπορεί να ξεχωρίσει κάτι γιατί ήταν τυχερός που έζησε την καλή εποχή των αγώνων, τότε που πρώτο ρόλο είχε η φιλία ανάμεσα στους αγωνιζόμενους και η αγάπη για την συμμετοχή σε αυτούς.
Όσο αφορά στην πιο άτυχη στιγμή, η εγκατάλειψη στο Ράλλυ Χαλκιδικής το 1980, από πρόβλημα στον πίσω άξονα του VW Golf I, ενώ ήταν στην 1η θέση της Β. Ελλάδος, του έχει μείνει στο μυαλό…
O Φώτης αντιμετώπιζε όλους τους αγώνες με σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Όλη η προετοιμασία περνούσε από αυτόν, ήταν οργανωτικός και ανταγωνιστικός. Και αυτή η υπευθυνότητα και η οργάνωση ήταν που τον ακολούθησε σ’ όλη την μετέπειτα πορεία του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Γιατί μπορεί να σταμάτησε να συμμετέχει ενεργά στους αγώνες, αλλά ήταν εκεί να βοηθάει με τον τρόπο του από άλλο πόστο…
Αρχικά ιδρυτικό μέλος του ΣΟΑΑΒΕ (Σύνδεσμος Οδηγών Αγώνων Αυτοκινήτου Βορείου Ελλάδος) έχοντας τελέσει αντιπρόεδρος πολλά χρόνια και η αλήθεια είναι ότι φιλοξενούσε τα γραφεία του Συνδέσμου στο γραφείο του για αρκετό καιρό.
Ήταν επίσης ανάμεσα σε αυτούς που προκήρυξαν το κύπελλο μηχανικών του ΣΟΑΑΒΕ με πολλά οφέλη για τους αγωνιζόμενους, ενώ επί προεδρίας Βασίλη Τσομπανόπουλου, ήταν αυτός που κατάφερε και νομιμοποίησε τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που έτρεχαν τότε, με πολύ αγώνα με το τελωνείο. Έτσι, ο κάθε αγωνιζόμενος που ήθελε να συμμετάσχει σε αγώνα, έκανε μια δήλωση στον ΣΟΑΑΒΕ, δήλωση που πήγαινε στην ΕΛΠΑ και έτρεχε στον αγώνα νόμιμα.
Επίσης -σε συνεργασία με την ΕΛΠΑ- ήταν αυτός που πληροφόρησε τους αγωνιζόμενους και καθιέρωσε την Homologation. Η πρώτη μάλιστα ήταν του κύριου Κόκα για το VW Golf I.
Έκανε συχνά ταξίδια στην Αθήνα, για να είναι ενήμερος για τεχνικά θέματα και θέματα ασφαλείας των αγωνιστικών αυτοκινήτων. Έχει όλα τα πτυχία που μπορεί να έχει κάποιος: Κριτή, Χρονομέτρη, Αγωνοδίκη, Αλυτάρχη, Τεχνικού Εφόρου και Παρατηρητή.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που έκανε τον τεχνικό έφορο σε τρία συνεχόμενα Ράλλυ Ακρόπολις (1995-1996-1997).
Κλείνοντας, θα πρέπει να σημειώσουμε και κάτι ακόμη…
Ο Φώτης Χαρατάσος ήταν το έναυσμα για τον κύριο Αλέκο Καράβολα για να κάνει την ΜΕΚΑΝΟ (Κρήτης και Δελφών γωνία), ένα μαγαζί με αγωνιστικά ανταλλακτικά και αξεσουάρ για μετατροπή των απλών VW Golf σε 16V.
Η υπευθυνότητα και η οργανωτικότητα του Φώτη φάνηκε και σε αυτή την επαγγελματική του δραστηριότητα.
Ο Φώτης Χαρατάσος είναι ακόμη και σήμερα ενεργός, όσο αφορά τα τεχνικά θέματα ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου και πρόθυμος να βοηθήσει τον οποιοδήποτε όσο αφορά τα θέματα ασφαλείας που είναι και το πρώτιστο σε ένα αγώνα αυτοκινήτου…