Μπορεί εντός του καλοκαιριού να έχασε το Nevera της Rimac τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής από το Koenigsegg Regera (δες εδώ), ωστόσο φαίνεται πως οι Κροάτες δεν πτοούνται και έχουν βάλει στόχο να κατακτήσουν διάφορα άλλα ρεκόρ ανά τον κόσμο, με το τελευταίο να αφορά το ρεκόρ ταχύτητας με την όπισθεν!
Και αν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χαρακτηρίζονται από την ακαριαία επιτάχυνση, τις μηδενικές εκπομπές καυσαερίων και την αθόρυβη κίνηση, η Rimac απέδειξε τώρα ότι έχουν άλλο ένα πλεονέκτημα, αυτό της ανάπτυξης μεγάλων ταχυτήτων με την όπισθεν.
Ο λόγος που γίνεται αυτό είναι λόγω της δομής των ηλεκτροκινητήρων, που μπορούν να περιστρέφονται με πλήρη ισχύ τόσο προς τη μία κατεύθυνση, όσο και προς την άλλη, γεγονός που είναι σίγουρα συναρπαστικό, αλλά και τρομακτικό σύμφωνα με τον επικεφαλής μηχανικό της Rimac, Matija Renić.
Ο ίδιος μάλιστα (ο Matija Renić) κατά τη διάρκεια του ρεκόρ σχολίασε πως: «Η αεροδυναμική, η ψύξη και η σταθερότητα δεν είχαν σχεδιαστεί για να ταξιδεύουν προς τα πίσω με ταχύτητα. Στη συνέχεια, όμως, αρχίσαμε να μιλάμε για το πόσο διασκεδαστικό θα ήταν να το δοκιμάσουμε. Οι προσομοιώσεις μας έδειξαν ότι μπορούσαμε να πετύχουμε πολύ περισσότερα από 150 μίλια/ώρα (241 χλμ./ώρα), αλλά δεν είχαμε ιδέα πόσο σταθερό θα ήταν, μπαίναμε σε αχαρτογράφητη περιοχή».
Τελικά, το ρεκόρ που πέτυχε το Nevera ήταν πολύ πιο πάνω από τα 150 μίλια/ώρα (241 χλμ./ώρα) του προσομοιωτή, αφού κατάφερε να «πιάσει» 171,34 μίλια/ώρα (275 χλμ./ώρα) με την όπισθεν και φυσικά να «μπει» στη λίστα των ρεκόρ Γκίνες…
Έτσι, το Rimac Nevera είναι επίσημα το ταχύτερο αυτοκίνητο στην όπισθεν πλέον, με το προηγούμενο ρεκόρ να έχει σημειωθεί πριν από σχεδόν 20 χρόνια από ένα Caterham 7 Fireblade που έφτασε τα 102,58 μίλια/ώρα (165 χλμ./ώρα), ενώ για την ιστορία αξίζει να σημειώσουμε ότι τόση περίπου (170 μίλια/ώρα) ήταν η τελική ταχύτητα της Lamborghini Miura το 1967, όταν και έγινε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που μπορούσε να πιάσει τα 170 μίλια/ώρα (274 χλμ./ώρα)!
Βέβαια, άλλο ο V12 της Miura το 1967 και άλλο οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες του Nevera στο σήμερα. Αυτοί αποδίδουν συνολικά 1.914 ίππους και 2.360 Nm ροπής, με αποτέλεσμα να μπορεί να εκτοξεύει το κροατικό υπεραυτοκίνητο στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα (1,85 για την ακρίβεια), κάνοντας το 0-160 χλμ./ώρα σε μόλις 4,3 δευτερόλεπτα και το 0-300 χλμ./ώρα σε 9,3 δευτερόλεπτα!
Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε ότι το Rimac Nevera έχει σημειώσει άλλα 20 (!) ρεκόρ επιτάχυνσης και φρεναρίσματος μέσα στο 2023, αλλά μάλλον αυτό θα είναι και αυτό που υποψιαζόμαστε ότι θα παραμείνει αρκετό καιρό μέχρι να σπάσει, αφού μάλλον ελάχιστοι κατασκευαστές θα μπουν στη διαδικασία να το δοκιμάσουν. Η ιστορία όμως θα δείξει…
Περισσότερες φωτογραφίες: